Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258308 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kres

Estofex voorziet ons van level een en zuidoosten van level 2 tot morgen ochtend 6 uur.

Jur


jornonweer

Citaat van: Kres op zo 08 jun 2014 - 09:26
Estofex voorziet ons van level een en zuidoosten van level 2 tot morgen ochtend 6 uur.
en terecht! nu al een stevige bui boven belgie die een uur geleden hagelbollen van 5cm diameter produceerde. vond zelfs dat ze gisteren ook een level 2 mochten uitgeven, net zoals het kmi hier in belgie dat niet opschaalde naar code oranje, terwijl er 2 grote supercells over belgie trokken..
Danger is real, fear is a choice.

Sven

Citaat van: jornonweer op zo 08 jun 2014 - 09:32
en terecht! nu al een stevige bui boven belgie die een uur geleden hagelbollen van 5cm diameter produceerde. vond zelfs dat ze gisteren ook een level 2 mochten uitgeven, net zoals het kmi hier in belgie dat niet opschaalde naar code oranje, terwijl er 2 grote supercells over belgie trokken..

Als gister niet alle puzzelstukjes in 1 waren gevallen had er niks geweest, en dan had iedereen lopen mekkeren level 2 en gebeurt niks. Snap het wel :) en KMI tja..
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jornonweer

Citaat van: Sven op zo 08 jun 2014 - 09:35
Als gister niet alle puzzelstukjes in 1 waren gevallen had er niks geweest, en dan had iedereen lopen mekkeren level 2 en gebeurt niks. Snap het wel :) en KMI tja..
hmhm, beter waarschuwen en geen zwaar onweer krijgen dan niet waarschuwen en wel hagel op je donder, mijn mening  :P trouwens kan een rightmover plots een leftmover worden?
Danger is real, fear is a choice.

SniperEye

Diepe buiging voor de wijze waarop in dit topic over het weer gesproken wordt. Geen zure reacties tot nu toe, wel prima bijdragen en zeer uitvoerige uitleg van de medewerkers van dit forum! Dikke pluim!

Weatherman

Citaat van: SniperEye op zo 08 jun 2014 - 09:43
Diepe buiging voor de wijze waarop in dit topic over het weer gesproken wordt. Geen zure reacties tot nu toe, wel prima bijdragen en zeer uitvoerige uitleg van de medewerkers van dit forum! Dikke pluim!
Ik denk dat we allemaal verdoofd zijn door de kaarten van morgen  :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Sven

Citaat van: jornonweer op zo 08 jun 2014 - 09:39
hmhm, beter waarschuwen en geen zwaar onweer krijgen dan niet waarschuwen en wel hagel op je donder, mijn mening  :P trouwens kan een rightmover plots een leftmover worden?

Ik snap je, maar het is al teveel gebeurt dat er voor noodweer gewaarschuwd word en er niets gebeurt, simpelweg omdat niet alles in elkaar paste. Mensen worden dan kritisch. Ik zou in zo'n geval ook het zekere voor het onzekere nemen. En als ze de update hadden gedaan bij estofex had het maar voor korte duur geweest gezien de bui mij pulse achtig leek, na anderhalf uur de fut eruit.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

René

Ik werk in de glastuinbouw en hoop niet dat er grote hagelstenen vallen want 4 hectare glas rapen vind ik te veel. plus de gewas schade betekent dan einde seizoen voor ons bedrijf.
Waddinxveen

Edwin

Waarschuwingen zijn er om mensen alert te maken dat het KAN gebeuren, vind ik. Het wil nooit zeggen dat dat ook daadwerkelijk zal plaatsvinden, maar dan is men in ieder geval op de hoogte :)

De mensen op pinkpop zouden zo ook wel eens nat kunnen gaan worden. Benieuwd waar dat ding gaat eindigen, hoop niet dat dat hier in de Achterhoek vervolgens alleen maar regen oplevert.
Never Stop Exploring

LeMisérable

Dus? Wat is de verwachting voor vandaag?
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

jeffrey83

Hopen dat pinkpop de dans ontspringt vandaag en morgen...

ron12

Ook het verhaal bij estofex gelezen trouwens, ook in Nederland en Belgie zijn tornado niet uit gesloten vanavond. klik op zondag http://www.estofex.org/cgi-bin/polygon/showforecast.cgi?list=yes
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

F.Fredje

Citaat van: jeffrey83 op zo 08 jun 2014 - 09:57
Hopen dat pinkpop de dans ontspringt vandaag en morgen...
Nope, PP krijgt nu de bui over:
http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl

Zierikzee

Pinkpop krijgt nu de volle laag.
Onweersdagen 2014:4 dagen

jevz

Begreep net van mijn ouders die tussen Sippeneaken en Vijlen zitten dat het toch een serieuze donderbui was

jornonweer

tjonge jonge er is nu maar 1 groot festival en waar trekt het onweer over? juist over pinkpop..
Danger is real, fear is a choice.

PatrickM

Klinkt daar is echte muziek in de oren. ;D

Powered by EzPortal