Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 295392 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Romigo

Citaat van: gilleeesss op di 14 jan 2014 - 17:33
als je gfs bekijkt heeft hij er toch woordje mee gedaan... GFS al ietsje positiever (in m'n ogen dan)

Als je de GFS oper kaarten mag geloven wel, maar ik heb al eerder gezien dat er toch opeens een andere setting komt.

Romigo


gilleeesss

Citaat van: Romigo op di 14 jan 2014 - 17:39
Als je de GFS oper kaarten mag geloven wel, maar ik heb al eerder gezien dat er toch opeens een andere setting komt.

Ja, dat wel :) we zien wel

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marco_Goes


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Piet paulusma denkt dat winter na het weekend invalt

Invicta

Citaat van: Joep op di 14 jan 2014 - 19:27
Piet paulusma denkt dat winter na het weekend invalt

Dan wordt het niks. Ik denk zelf dat het weer een dooie mus gaat worden.

gilleeesss

Citaat van: Invicta op di 14 jan 2014 - 19:29
Dan wordt het niks. Ik denk zelf dat het weer een dooie mus gaat worden.

deze keer niet :)

Extremissimorum

Citaat van: Joep op di 14 jan 2014 - 19:27
Piet paulusma <sic> denkt dat winter na het weekend invalt

Die zegt dat alleen maar omdat hij in november al voorspelde (ja voorspelde) dat we in januari "op de schaatsen kunnen".

Het moge duidelijk zijn dat ik hem niet serieus neem...

ron12

Volgende week woensdag bijna de hele V.S weer in de vorst, Canada de hele volgende week steen koud. hier kaartje van woensdag over een week  Amerika wordt niet zo koud als de afgelopen weken,zo te zien  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Danny

Als ik de 2 grote modellen naast elkaar leg (operer runs) zie je duidelijk overeenkomsten. De winter staat bij GFS nu zelf nog wat beter op de kaart als bij ECMWF het geval ik. Het is en blijft nog steeds spannend tot zeker aan het weekend maar voorlopig gaan de modellen steeds meer voor de overwinning van Hoge druk boven Scandinaviƫ.
Toch zijn we er nog lang niet en moet er nog veel verbeterd worden aan de kaarten voor de winter echt kan en zal gaan beginnen.

Bacci

Kaarten zijn weer verbeterd, maarja nu de pluim nog!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Citaat van: Joep op di 14 jan 2014 - 19:27
Piet paulusma denkt dat winter na het weekend invalt
Tja, dat dacht hij (en enkelen met hem) deze week en de week daarvoor ook.
Neemt niet weg dat als je het maar vaak genoeg blijft zeggen de kans steeds groter wordt dat je gelijk krijgt natuurlijk ;D.
We gaan het zien...

Overigens, ondanks dat ik het huidige zachte weertype heerlijk en vooral praktisch vind wordt het puur door gebrek aan 'echt weer' zelfs voor mij inmiddels tijd voor verandering.
Saaiheid troef deze dagen. Een paar ferme sneeuwbuien en een wit landschap voor korte periode daar zou ik zo voor tekenen.
Als het daarna maar vanaf eind maart volop lente wordt  met later onweersbuien...;).

Romigo

Citaat van: Marsel op di 14 jan 2014 - 19:58
Tja, dat dacht hij (en enkelen met hem) deze week en de week daarvoor ook.
Neemt niet weg dat als je het maar vaak genoeg blijft zeggen de kans steeds groter wordt dat je gelijk krijgt natuurlijk ;D.
We gaan het zien...

Overigens, ondanks dat ik het huidige zachte weertype heerlijk en vooral praktisch vind wordt het puur door gebrek aan 'echt weer' zelfs voor mij inmiddels tijd voor verandering.
Saaiheid troef deze dagen. Een paar ferme sneeuwbuien en een wit landschap voor korte periode daar zou ik zo voor tekenen.
Als het daarna maar vanaf eind maart volop lente wordt  met later onweersbuien...;).

Als we de kou nu gaan provoceren, door een lente-topic openen, misschien wordt het dan vanzelf koud tot eind april.  ;)

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op di 14 jan 2014 - 19:58
Tja, dat dacht hij (en enkelen met hem) deze week en de week daarvoor ook.
Neemt niet weg dat als je het maar vaak genoeg blijft zeggen de kans steeds groter wordt dat je gelijk krijgt natuurlijk ;D.
We gaan het zien...

Overigens, ondanks dat ik het huidige zachte weertype heerlijk en vooral praktisch vind wordt het puur door gebrek aan 'echt weer' zelfs voor mij inmiddels tijd voor verandering.
Saaiheid troef deze dagen. Een paar ferme sneeuwbuien en een wit landschap voor korte periode daar zou ik zo voor tekenen.
Als het daarna maar vanaf eind maart volop lente wordt  met later onweersbuien...;).

Precies Marsel, een leuker weertype dan deze eindeloze westenwinden is inderdaad nodig :/
Ik verwacht deze winter uiteraard nog wel het een en ander aan sneeuw(buien), een winter zonder een enkele sneeuwbui/vlok is naar mijn weten in ieder geval nog nooit voorgekomen.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Maxim

Die kaarten van amerika zijn voor een week verder, als wij goede winter kaarten krijgen zeggen we hier.... Het is nog een week weg. Waarom geloven jullie dat voor amerika dan wel? :)

Hector Pascal

Citaat van: Weerfreak op di 14 jan 2014 - 20:20
Precies Marsel, een leuker weertype dan deze eindeloze westenwinden is inderdaad nodig :/
Ik verwacht deze winter uiteraard nog wel het een en ander aan sneeuw(buien), een winter zonder een enkele sneeuwbui/vlok is naar mijn weten in ieder geval nog nooit voorgekomen.
Zeker de winter van 1987/1988, 1988/1989 en 1989/1990 niet meegemaakt. Drie jaren op een rij zonder sneeuw.
Nul bestaat niet.

winter

Nederland heeft gewoon domme pech door de warme zeestroming richting ons gebied als het water uit de noordpool nu naar de noordzee stroomde was het al gemiddeld een paar graden kouder geweest een winter.
Het is nu zo eenmaal dat Nederland geen super strenge winters heeft waarbij de gemiddelde temperatuur rond -5 ligt.
Maar vraag je klopt het dat we erg veel warme winters t.o.v. de 20ste eeuw nu al gehad hebben. Want de laatste 4 waren geloof ik gewoon normaal.

Powered by EzPortal