Venzi's Fototopic

Topic gezien door 3182 bezoekers
Gestart door venzi, ma 03 jun 2013 - 00:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

venzi

ook ik wil graag een bijdragen hier doen, en ik open met mijn eerste ''redelijke'' ( al zeg ik het zelf ) HDR foto!



Reacties zijn welkom!

arjanbruggink

Deze foto is een beetje teveel van het goede.....
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

venzi

oke, bedankt voor je reactie!

Oxize

Het komt in de buurt van een HDR. Maarja zoiets leer je niet in 1 dag. Welke programma gebruik je?

Het lijkt dat je (Tonal) contrast een beetje te ver uit de richting heb geduwd waardoor je kleuren compleet over hun bereik gaan.

Je krijgt dit soort voorbeelden ook als je maar met 1 foto werkt of met JPG formaat. Ik weet niet of je een DSLR hebt, maar daar zou ik voor HDR, raw formaat gebruiken en dan 5 foto's (bracketing) maken met 1 stop onderbelicht en 1 stop overbelicht, zodat je het hele contrast/kleur bereik meeneemt. Dus 2 onderbelichte foto's, en 2 overbelicht foto's en 1 normale belichting.

Natuurlijk kan je het ook met 1 foto doen, maar dan wordt de diepte minder. Zie hieronder een foto die ik gemaakt heb, van 1 raw file.




edit: zijn die foto's van je fontein van jouw? Daar ziet het er stukken beter uit. Nog steeds te ver gepushed (is te zien aan de halo's langs objecten en randen), maar wel beter dan je vorige.

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

venzi

Thnx voor je reactie!

Die foto was gemaakt met een Canon 600D van 3 foto's
foto's zijn bij elkaar gevoegd met photomatrix pro.

Dit al beter?



Weerfreak 1337

Citaat van: venzi op zo 09 jun 2013 - 23:08
Thnx voor je reactie!

Die foto was gemaakt met een Canon 600D van 3 foto's
foto's zijn bij elkaar gevoegd met photomatrix pro.

Dit al beter?



Het lijkt wel een game-landschap :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Tyshane

Citaat van: venzi op zo 09 jun 2013 - 23:08
Thnx voor je reactie!

Die foto was gemaakt met een Canon 600D van 3 foto's
foto's zijn bij elkaar gevoegd met photomatrix pro.

Dit al beter?


Mooie bewerking, ziet er echt cool uit, maar niet realistisch meer... ;)

venzi

ik moet dus veel oefenen haha! wat is beter, 5 of 3 foto's want ik lees overal verschillende dingen...

Lightning_Glenn

Ach drie foto's zijn genoeg, maar met 5 heb je wel meer om mee te spelen.
Ik maak er meestal 3, met 1 stop verschil er tussen, dus -1, 0 en +1
Mocht ik zien dat dat niet genoeg is, dus bv bij +1 heb ik nog niet genoeg helderheid, dan maak ik er nog 1 a 2 met +1.5 en +2
Het is dus flink 'proberen' en kijken hoe groot je het bereik kan laten worden, daarna kan je dus zonder veel extremen het natuurlijk laten ogen.
Een paar voorbeelden:

Deze is opgebouwd met 5 a 6 beelden

IMG_1578 by Glenn_Mitchell ?, on Flickr

Deze twee zijn opgebouwd met 3 beelden

IMG_7072 by Glenn_Mitchell ?, on Flickr


IMG_2883_2 by Glenn_Mitchell ?, on Flickr

Bij het maken van een realistische HDR zie je vaak niet meer zo goed dat het onrealistisch oogt, daarom loop ik vaak bij me beeldscherm vandaan om bv wat drinken te halen en als ik dan weer terug kom en op me beeldscherm kijk, zie je al snel of het overdreven is of niet.
Succes ermee, gewoon veel doen en je wordt er steeds beter in ;)

venzi

Dankje! hier kan ik wat mee! :)

hj32

Damn glenn wat een gruwelijke foto die laatste!

Powered by EzPortal