Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215705 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jorentje1997

Citaat van: martijn op wo 13 mrt 2013 - 19:40
AAN IEDEREEN EXCUSES VOOR MIJN DOMME VRAGEN

Het zijn geen domme vragen, maar het zijn vragen die al beantwoord zijn  ;)

En ik denk ook dat je nog niet al te oud bent (ik zit ook nog in de 10'tjes maar mag wel al bier drinken  :P ) dus je kan nog heel veel bijleren.

Ramon Oost

Citaat van: martijn op wo 13 mrt 2013 - 19:40
AAN IEDEREEN EXCUSES VOOR MIJN DOMME VRAGEN

Citaat van: jorentje1997 op wo 13 mrt 2013 - 19:57
Het zijn geen domme vragen, maar het zijn vragen die al beantwoord zijn  ;)


Inderdaad, domme vragen bestaan niet. Meestal is het antwoord gewoon te vinden op het forum. Wij proberen alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen waardoor we vragen zoals "krijg ik nog sneeuw" proberen te voorkomen.

Remy

Citaat van: Weatherman op wo 13 mrt 2013 - 19:42
Weten we ook tot hoever de laag reikt ? en of er ook meer neerslag mee gemoeid is.
Het heeft boven ons land indirect al buien geactiveerd dus er komt gegarandeerd meer,maar dat is ver buiten mijn boekje wat voorspelbaarheid betreft.
Sowieso veel actieve buien en als het goed clustert mogelijk zware sneeuw met een klap onweer maar zolang het gaat zoals nu is dat alles niet voor lang,ik hoop dat het boven ons land stagneert door tegengas uit zuid Duitsland van over Italiƫ waardoor het hier een beetje langer blijft uitsneeuwen.
Maar das echt ijdele hoop denk ik :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

TimK21

Her en der in Nederland is het weer raak, behalve in Nijmegen. Vaak ernaast gepist deze winter zeg!
Challenge accepted!

Henk1976

Inmiddels de eerste bui hier in Groningen. Korrelhagel en sneeuw

Weatherman

Citaat van: Remy op wo 13 mrt 2013 - 20:02
Het heeft boven ons land indirect al buien geactiveerd dus er komt gegarandeerd meer,maar dat is ver buiten mijn boekje wat voorspelbaarheid betreft.
Sowieso veel actieve buien en als het goed clustert mogelijk zware sneeuw met een klap onweer maar zolang het gaat zoals nu is dat alles niet voor lang,ik hoop dat het boven ons land stagneert door tegengas uit zuid Duitsland van over Italiƫ waardoor het hier een beetje langer blijft uitsneeuwen.
Maar das echt ijdele hoop denk ik :)
Dank u, dus het komt als een snel trein over heen zoals ik het begrijp maar, brengt wel wat met zich mee.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Henk1976

Citaat van: ron12 op wo 13 mrt 2013 - 20:05
lij laag of niet http://www.estofex.org/forecasts/tempmap/.png ;D

Lekkah! Onweer. Heerlijk die dynamische weersomstandigheden. Hier alleen nog geen onweer gezien (helaas)

ron12

Citaat van: TimK21 op wo 13 mrt 2013 - 20:03
Her en der in Nederland is het weer raak, behalve in Nijmegen. Vaak ernaast gepist deze winter zeg!
ik heb zes keer deze winter de stoep sneeuw vrij gemaakt ;D hier is totaal 42.6 cm sneeuw gevallen deze hele winter,zie topic sneeuw hoogte :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

martijn1980

klagers uit Nijmegen? Kom op zeg, volgens mij zaten jullie diverse malen op de 1e rij met 15-20 cm sneeuw. Nu 2 x wat minder (zoals grote delen van het land) en dan is Nijmegen opeens zielig? Er zijn delen die nooit 10 cm hebben gehad hoor.

gr,
Martijn
Alphen aan den Rijn

ron12

Citaat van: martijn1980 op wo 13 mrt 2013 - 20:11
klagers uit Nijmegen? Kom op zeg, volgens mij zaten jullie diverse malen op de 1e rij met 15-20 cm sneeuw. Nu 2 x wat minder (zoals grote delen van het land) en dan is Nijmegen opeens zielig? Er zijn delen die nooit 10 cm hebben gehad hoor.

gr,
Martijn
ik klaag niet hoor ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

pietjelol

Citaat van: martijn1980 op wo 13 mrt 2013 - 20:11
klagers uit Nijmegen? Kom op zeg, volgens mij zaten jullie diverse malen op de 1e rij met 15-20 cm sneeuw. Nu 2 x wat minder (zoals grote delen van het land) en dan is Nijmegen opeens zielig? Er zijn delen die nooit 10 cm hebben gehad hoor.

gr,
Martijn
klopt ben meestal niet van klagen enz. Maar echt veel sneeuw hebben we deze winter (nog) niet gehad. wel veel sneeuwdagen maar bleef het vaak tot een paar centimeters sneeuw

ron12

stja misschien valt er de aankomende winter bij jullie alles en hier niets ;)gewoon afwachten he
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Henk1976

Inmiddels zware sneeuwval hier in Groningen.  ;D. Zo over de A28 naar huis, en ik heb nog geen strooiwagen zien rijden.

Lightning_Glenn

Citaat van: Henk1976 op wo 13 mrt 2013 - 20:07
Lekkah! Onweer. Heerlijk die dynamische weersomstandigheden. Hier alleen nog geen onweer gezien (helaas)

Net een ontlading boven Leiden ;)

jorentje1997


hoffies

Citaat van: Chase-Stormer op wo 13 mrt 2013 - 18:29
Dikke hagelbui as we speak... alles is weer in 1x wit

Die bui heeft ons geschamt... ben benieuwd of er meer komt!
Twitter: @hoffnar2911

martijn

Buitjes in het midden verpieteren helemaal

jorentje1997

Citaat van: martijn op wo 13 mrt 2013 - 20:42
Buitjes in het midden verpieteren helemaal

Dat klopt. Maar dat gebiedje voor Zeeland is een ander geval :)




Remy

Citaat van: Henk1976 op wo 13 mrt 2013 - 20:31
Inmiddels zware sneeuwval hier in Groningen.  ;D. Zo over de A28 naar huis, en ik heb nog geen strooiwagen zien rijden.
Dat is ook nog niet nodig,het wegdek is al preventief gestrooid,relatief droog en warm,Verder mogen we hopen dat automobilisten genoeg hersenen hebben om bij een incidenteel sneeuwbuitje het wat rustiger aan te doen.

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal