Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215756 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon Oost


Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

winter

Hier heb deze afbeelding van Hirlam gevonden als het van de goede run is. Geweldig voor België en Limburg. In België hoeveelheden van 30cm niet uitgesloten!!!

gilleeesss

kan je hoeveeleheid anders eens opzetten? slaat echt tegen dit

TimK21

Hirlam-run toch ietsje noordelijker, en toch iets meer sneeuw voor Nijmegen nog, misschien nog een redelijke hoeveelheid vannacht.
Challenge accepted!

pietjelol

hmm... en weer in een stuk niemandsland. Wadden sneeuw en het zuiden sneeuw :S

Ramon Oost

Sneeuw tot de lijn Rotterdam - Enschede. Meeste sneeuw in België en Limburg, daar 10-20cm mogelijk.


jornonweer

hirlam toch heel optimistisch tegenover gfs voor zuid nl, vooral zuidoosten, geef mij hirlam maar!
Danger is real, fear is a choice.

winter

Citaat van: Weatherman op ma 11 mrt 2013 - 22:34
Ziet er niet slecht uit  :D
Hopelijk trekt het toch niet zo snel uit brabant! Nu maakt werkelijk 25km het verschil ben dus benieuwd maar VOOR DE BELGEN IS DIT EEN GEWELDIGEEEEEE RUN.

jorentje1997

Kan er me iemand zeggen hoe het gifje eruitziet voor West Vlaanderen, het speelt niet af op m'n gsm ;(

gilleeesss

Citaat van: Ramon Oost op ma 11 mrt 2013 - 22:36
Sneeuw tot de lijn Rotterdam - Enschede. Meeste sneeuw in België en Limburg, daar 10-20cm mogelijk.



Dus we zijn nu 22u40.. neem nu 8cm bij nog. hmm toch beter dan ik verwachte met die nieuwe hirlam animatie :D

Joep

Mijn gevoel zegt dat hellemaal wel mee gaat vallen in NL , het is maar een gevoel  :)
Code oranje lijkt me overdreven?


wimbaens

Als we GFS moeten geloven, hier maar 3cm tegenover Hirlam 15cm  :P

Marcel1976

Citaat van: Ramon Oost op ma 11 mrt 2013 - 22:36
Sneeuw tot de lijn Rotterdam - Enschede. Meeste sneeuw in België en Limburg, daar 10-20cm mogelijk.

Hoppa, volle patat voor hier.  Ben eens benieuwd wat het daadwerkelijk gaat worden...

jones

Vreemd dat KNMI code oranje geeft voor Brabant, terwijl KMI slechts code geel geeft voor Antwerpen (wat er net onder ligt :P )

gilleeesss

Kmoet zeggen. als je hirlam bekijkt voor de uren hiervoor en dit uur. met de radars, amaj mijne frak. maar die zit er serieus naast.

Joep

De wind giert om het huis heen BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR


Joep

Citaat van: jones op ma 11 mrt 2013 - 22:47
Vreemd dat KNMI code oranje geeft voor Brabant, terwijl KMI slechts code geel geeft voor Antwerpen (wat er net onder ligt :P )

Denk dat KNMI er weer eens naast zit maar wie weet activeert e.e.a nog vanacht.
Denk met name Limburg veel sneeuw.

jornonweer

Citaat van: wimbaens op ma 11 mrt 2013 - 22:44
Als we GFS moeten geloven, hier maar 3cm tegenover Hirlam 15cm  :P

dan zit gfs er nu al naast, ligt hier toch wel al 3-4cm ofja anderhalf uur geleden toch
Danger is real, fear is a choice.

jornonweer

Citaat van: Joep op ma 11 mrt 2013 - 22:53
Denk dat KNMI er weer eens naast zit maar wie weet activeert e.e.a nog vanacht.
Denk met name Limburg veel sneeuw.

@jones die oranje waarschuwing is alleen voor zuidoostelijk deel van n-brabant daarom en joep ik denk eerlijk gezegd dat het kmi van belgie er juist naast zit, maarja het is nu hirlam vs gfs.. (s)nowcasten dus!
Danger is real, fear is a choice.

Powered by EzPortal