Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215762 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn

Citaat van: Dennis op ma 11 mrt 2013 - 18:15
Inschatting : Zeeland-Rotterdam-Almelo (sneeuw-storing)
he gatver net niet bij ons

gilleeesss

Citaat van: winter op ma 11 mrt 2013 - 18:08
Ook op de grond??
Hier begint het ook op gedeeltes van de stoep wit te worden alleen intensiteit licht nu weer best laag: gewoon lichte sneeuw. Maar zie dat intensiteit rond de klok van 7 weer omhoog gaat.

Hmm op straten enzo denk dikke 2cm. weetniet, ik meet niet, maar alles mooi wit, en je ziet dat het toch laagje dik is. niet paar mm ofzo ;)

winter

Citaat van: gilleeesss op ma 11 mrt 2013 - 18:25
Hmm op straten enzo denk dikke 2cm. weetniet, ik meet niet, maar alles mooi wit, en je ziet dat het toch laagje dik is. niet paar mm ofzo ;)

Ja oke maar je vergist je vaak dan denk je dat er toch echt 10cm ligt en dan meet je bijv. maar 5 en een mooi sneeuwtapijtje ligt er al bij 1,5 of 2cm dan zou je al kunnen denken er ligt 5cm. Je vergist je echt snel bij sneeuw.

gilleeesss

Citaat van: winter op ma 11 mrt 2013 - 18:29
Ja oke maar je vergist je vaak dan denk je dat er toch echt 10cm ligt en dan meet je bijv. maar 5 en een mooi sneeuwtapijtje ligt er al bij 1,5 of 2cm dan zou je al kunnen denken er ligt 5cm. Je vergist je echt snel bij sneeuw.

Ja maar ik weet wel dat er 7.5cm ligt gemiddeld ;) Dat vergis ik me niet :D op straten is het nog maar een 2tal uur blijven liggen.. Dus denk een 3cm aangzien er zeker 3cm laatste  dik uur is bijgevallen

Edit, 8cm

Pascal Soomers

Hier in Oirsbeek sinds 14:00 onafgebroken aan het sneeuwen. Tot dusver ligt er nu 3 centimeter op de tuintafel en zowel de stoepen als de straten worden nu wit. Het sneeuwt trouwens nog licht tot matig door.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Weerextrem

Hier is ongeveer 2,5 cm gevallen vandaag! :o, en zo te zien komt er genoeg

jornonweer

ik denk zeeland, noord brabant en limburg 2-9cm zuid limburg nog meer..
Danger is real, fear is a choice.

ron12

Nu lichte sneeuwval in nijmegen,bij -2.3 graden.In iedere geval hebben we hier ijsdag nummer 15 te pakken van deze nog steeds  een (normale) verlopen winter te pakken ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

In Arnhem ligt niets. Er lag wel een beetje poedersneeuw op de auto's en wegen (niet noemenswaarig), maar dat was overdag weer weg zowel gister als vandaag. Ik maak me toch wel zorgen nu over de planten en de bloemen die in bloei staan met de komende vorst, zonder sneeuwlaag om ze te beschermen.

Overigens vallen er al een halve dag wat vlokjes sneeuw, maar dat is zo weinig dat het niet tot een sneeuwlaagje komt. Gewoon wat verdwaalde dwarrelvlokjes de hele tijd.
Ik mag hopen dat er overal sneeuw valt waar bloemen opgekomen zijn. Die vorst is funest anders.

Deelen kwam trouwens op een maximumtemperatuur van -1.9°c graden, daar waar het woensdag nog 18.6°c graden was.

ron12

Citaat van: dondertje127 op ma 11 mrt 2013 - 18:56
In Arnhem ligt niets. Er lag wel een beetje poedersneeuw op de auto's en wegen (niet noemenswaarig), maar dat was overdag weer weg zowel gister als vandaag. Ik maak me toch wel zorgen nu over de planten en de bloemen die in bloei staan met de komende vorst, zonder sneeuwlaag om ze te beschermen.

Overigens vallen er al een halve dag wat vlokjes sneeuw, maar dat is zo weinig dat het niet tot een sneeuwlaagje komt. Gewoon wat verdwaalde dwarrelvlokjes de hele tijd.
Ik mag hopen dat er overal sneeuw valt waar bloemen opgekomen zijn. Die vorst is funest anders.

Deelen kwam trouwens op een maximumtemperatuur van -1.9°c graden, daar waar het woensdag nog 18.6°c graden was.
niet alleen de bloemen maar ook de dierenhttp://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2002746/vorst-nekt-vlinders-en-wespen.htm
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Stephanie

Hier beginnen nu de straten wit te worden. Stiekem toch wel weer leuk ::)

Weatherman

Citaat van: Stephanie op ma 11 mrt 2013 - 19:12
Hier beginnen nu de straten wit te worden. Stiekem toch wel weer leuk ::)
Misschien een mooie afsluiter van de winter. :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

martijn

wij lijken weer net naast het potje te pissen

StormCell

GFS vers van de pers, grote delen van het Oost Nederland krijgen tss 3 en 9 centimeter sneeuw...  België lokaal tot 30 centimeter.


TimK21

Nijmegen is echt een twijfelgeval voorlopig. Tot nu toe weinig sneeuw van betekenis, maar de avond is nog jong, en bovendien komt daar nog een nacht en een ochtend achteraan, voordat de sneeuw wegtrekt.

Wat denken de kenners hier ervan voor de regio Zuid-Gelderland?
Challenge accepted!

martijn


StormCell

Citaat van: martijn op ma 11 mrt 2013 - 19:16
wij lijken weer net naast het potje te pissen

volgens de laatste GFS net niet, al moet je het met hoogten tot 3 cm stellen...

StormCell

Citaat van: TimK21 op ma 11 mrt 2013 - 19:17
Nijmegen is echt een twijfelgeval voorlopig. Tot nu toe weinig sneeuw van betekenis, maar de avond is nog jong, en bovendien komt daar nog een nacht en een ochtend achteraan, voordat de sneeuw wegtrekt.

Wat denken de kenners hier ervan voor de regio Zuid-Gelderland?

Volgens GFS tot 6 cm in Nijmegen...

martijn


jorentje1997

Heb ik het fout maar op de actuele radarbeelden ligt de kern toch ietsje Noordelijker dan voorspelt?

Powered by EzPortal