Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215689 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Franky46

Wat een verschil vorige week nog bijna 20c kon je bijna barbecueën als het ware.En nu vriest het weer de hele dag en ook nog een portie sneeuw en dat in maart.

Joep

De Wadden zijn echt aan het insneeuwen, zware buien en harde wind.

fotos sytse schoustra




Marcellang

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 11 mrt 2013 - 15:41
Ik kom zelfs met profielloze banden weg ;)
Hahaha  :o en morgen?
En die onderste 2 foto's, zijn dat insneeuw/schuil hutten ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Erik V

Citaat van: MisterMarc op ma 11 mrt 2013 - 15:48
Ben benieuwd of Rotterdam toch nog iets meepikt..

Ben bang van (net) niet. Draait hier mooi onderdoor....

jornonweer

toch al anderhalve centimeter hier op zand en gras, daken enzo, maar nog niet op de straat ofzo
Danger is real, fear is a choice.

martijn

is buienradar 3 uur een beetje redelijk ofniet?

Jan van Ooijen

Citaat van: martijn op ma 11 mrt 2013 - 15:55
is buienradar 3 uur een beetje redelijk ofniet?

Zou ik niet blind op staren, negen van de 10 keer klopt die niet
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

maarten89

Hier paar vlokjes. Verwacht geen serieuze sneeuwval. Draait hier onder door. Gelukkig! Want moet nog naar Zutphen

Gr.

Maarten

martijn

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 11 mrt 2013 - 15:57
Zou ik niet blind op staren, negen van de 10 keer klopt die niet
want als ik daar op kijk dan komt de helft van nederland in de sneeuw

jornonweer

ik zou zeggen, zuid nl geef de hoop nog niet op! een verschuiving van 30km naar het noorden kan grote verschillen in cm's met zich meenemen
Danger is real, fear is a choice.

Dennis

Citaat van: martijn op ma 11 mrt 2013 - 15:58
want als ik daar op kijk dan komt de helft van nederland in de sneeuw

waar die grens gaat liggen is uiterst spannend  ;)

martijn

Citaat van: Dennis op ma 11 mrt 2013 - 16:04
waar die grens gaat liggen is uiterst spannend  ;)
Hopelijk boven ons!
Wat zijn jou verwachtingen?

Danny

Alle voorspellingen en modellen zetten de 'grote' lijnen uit. Maar na deze winter zijn we toch met z'n allen meerdere malen met ons neus op de feiten gedrukt dat het weer doet wat het wil en dat de laatste 50 of 100km. juist het verschillen maken.

Zo ook vandaag / morgen weer. Voorlopig lijkt het laag zich aardig aan de voorspelde koers te houden maar het is nu pas aan land aan het komen vanaf de Oceaan. De laatste KM zijn niet te voorspellen. Afwachten, bekijken, beoordelen en meemaken. Meer kunnen en moeten we er niet van willen maken.
Er is sneeuw, er komt nog meer sneeuw maar hoeveel en tot waar dat weten we morgen pas aan het einde van de dag.....

Dennis

Citaat van: martijn op ma 11 mrt 2013 - 16:06
Hopelijk boven ons!
Wat zijn jou verwachtingen?

sneeuw-storingen zijn vaak "eigenwijs" en een verwachting is uiterst moeilijk -ik kijk gewoon de radar/satbeelden die geven een indicatie van de hoogtestromingen - in de loop van de avond meer duidelijk  :)


DSDLimburg

Het witte goud komt weer naar onder ik denk nu zo 1 cm hier. Nu maar eens kijken waar we op uit gaan komen vandaag en morgen :)
seizoen 2018/2019

vlerk

Het sneeuwt hier in Eindhoven sinds 14:00, het laatste uur behoorlijk intensief, komt wel goed hier..

jones

Hier nu toch al meerdere uren lichte tot soms matige sneeuw. Echter nog dteeds geen aaneengesloten dek :o

jornonweer

Het is bewolkt en in het noorden, met name op de Waddeneilanden, vallen geregeld sneeuwbuien. De krachtige noordoostenwind laat de sneeuw plaatselijk opwaaien en zorgt daardoor voor enkele sneeuwduinen. Ook elders in het land valt soms wat lichte sneeuw of motsneeuw. In het zuiden van het land gaat het geleidelijk langduriger sneeuwen en later vanavond neemt ook de intensiteit van de sneeuwval toe. De temperaturen liggen vanmiddag net onder het vriespunt. Met de matige tot vrij krachtige en langs de kust krachtige noordoosten wind voelt het een stuk kouder aan. In het noorden en oosten ligt de gevoelstemperatuur rond de -10 graden.

Vannacht sneeuwt het met name in het zuiden en zuidoosten van het land. Er kan zich daar een sneeuwdek vormen. In totaal kan er tot dinsdagmiddag 5-10 cm vallen, in het zuidelijk deel van Limburg 10 tot 15 cm, lokaal in de heuvels nog iets meer. Ook hier is vanwege de vrij krachtige wind vorming van sneeuwduinen mogelijk. Elders blijft het vannacht overwegend droog, in de noordelijke helft van het land komen er geleidelijk meer opklaringen voor. De minimumtemperaturen liggen tussen de -6 in het noordoosten tot -2 in het zuiden van het land. De gevoelstemperatuur komt in het noorden dichtbij de min 15 graden. De noordoostelijke wind is matig tot vrij krachtig, in het westelijk kustgebied soms krachtig.

Dinsdag overdag sneeuwt het nog in het zuidoosten van het land, de sneeuw zal in de loop van de middag wegtrekken. In het waddengebied kan nog een enkele sneeuwbui vallen, elders in het land is het droog en schijnt geregeld de zon. Daar waar de zon doorbreekt komt het kwik waarschijnlijk net boven nul, terwijl het in het zuidoosten van het land het niet warmer wordt dan -1 graad. De noordoostelijke wind blijft matig tot vrij krachtig, later in de middag en avond gaat de wind van het noorden uit afnemen. Dinsdagavond zal het dan snel afkoelen naar -5 graden. (Bron: KNMI)
Danger is real, fear is a choice.

weerinkatwijk

Citaat van: albalinda op ma 11 mrt 2013 - 15:13
Onweer ?  ;D :P
Ik zit daar sinds vanochtend ook al naar te kijken, hopelijk wordt er hier ook nog wat wit goud
naartoe geduwd :o
Moet morgen naar Voorhout, waarschijnlijk net droog bij jullie denk  8)

Het zal afwachten worden, ik zeg deze winter nooit meer nooit, 14 op 15 december zou de grens van de sneeuw ook ongeveer bij den haag moeten liggen maar er lag hier tot mijn grote verassing 13-14 cm sneeuw! Deze situatie lijkt qua timing en positie naar mijn mening veel op de bovengenoemde situatie (stil nog een hoopje op een leuke seizoensafsluiter). Overigens lijkt het mij dat de twee gebieden onder elkaar door schuiven als ik zo de duitse radar aldaar zie.... Is dit mogelijk? of heb ik het mis...

Powered by EzPortal