Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215772 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjanbruggink

Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Dennis

Citaat van: arjanbruggink op do 07 mrt 2013 - 13:43
Morgen weer zo'n 2-deling???

ja wordt alleen maar erger richting weekend


maarten89

Citaat van: Jan van Ooijen op do 07 mrt 2013 - 12:33
Verwacht niet meer dan 3 centimeter, ze hebben mij al teveel gefopt afgelopen maanden
Totale onzin natuurlijk Jan. Hier zaten ze de hele winter al goed. Dus dat ligt aan de plaats. Om nou direct die conclusie te trekken....

Jan van Ooijen

Citaat van: maarten89 op do 07 mrt 2013 - 13:50
Totale onzin natuurlijk Jan. Hier zaten ze de hele winter al goed. Dus dat ligt aan de plaats. Om nou direct die conclusie te trekken....

Dat zie je niet goed ben ik bang voor, er werd aan de hand van GFS model 6-10 centimeter gezegd in dit topic. Dit is in mijn ogen en zeker ook kijkend naar de recente uitdraai van het Europees weermodel niet realistisch. Daarnaast kan ik haast niet wachten waar het weermodel Hirlam mee gaat komen, helaas moeten we daar nog even op wachten. Na het zien van Hirlam kunnen we onze conclusies gaan trekken. Wat is nu 15% kans op 3-10 centimeter sneeuw tegenover 50% kans op 1-3 centimeter sneeuw? Daarnaast kan ik me ook nog de situatie voor me halen van januari jongstleden, toen werd er in het westelijk deel van het land enorm veel sneeuw verwacht ten aanzien van het oosten, gevolg..... Westen regen en 2cm sneeuw en oosten 14-18 centimeter
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

maarten89


theowl999999


Bacci


vlerk

Citaat van: Marsel op do 07 mrt 2013 - 13:30
Maar om nou te claimen dat we een extreem klimaat kennen....dat gaat wat te ver. Afwisselend, dat dan weer wel.



Zeg ik ook niet Marcel, ik had 't over een extreem land. En de verschillen die ik nu zie over +/- 200 km zijn toch aardig extreem.

Roland



Dit vind ik toch niet heel erg LT meer. En als zullen de eerste centimeters ongetwijfeld snel wegsmelten; het lijkt erop dat de kans op een sneeuwdek aanzienlijk is. Vooral in het noorden.  ::)

Roland

En als de wind dan maandag en dinsdag ook nog eens over die grote sneeuwvlakte gaat waaien....  :o

Dan komen er gewoon nog heel wat Hellmannetjes bij en was die 48ste plaats slechts een tussenstation.  :D

Verder beloof ik plechtig wintertopic nooit meer voortijdig gedag te zeggen. Amen


jones

Echt mooi om te zien die kou-inval :) unieke kaarten!

zorba

Citaat van: Bacci op do 07 mrt 2013 - 14:28
Achja mensen moeten gelijk beginnen te roepen, just have patience.

Inderdaad, ik heb de 50cm ook al voorbij zien komen. Totale nonsens en gebaseerd op niks natuurlijk. Roeptoeteren lijkt wel een  hippe trend te zijn de laatste tijd.. Ach we zien wel wat er gaat komen, zet er niet te hoog op in...
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Henk1976

Citaat van: Roland op do 07 mrt 2013 - 15:05
*knip

Dit vind ik toch niet heel erg LT meer. En als zullen de eerste centimeters ongetwijfeld snel wegsmelten; het lijkt erop dat de kans op een sneeuwdek aanzienlijk is. Vooral in het noorden.  ::)

Mag van mij ... tongetje van 11 cm stopt net boven Assen  ;)

Bacci

Ben benieuwd vanavond naar Hirlam, die gaat dan tot zaterdagavond, misschien is er dan al wat sneeuw te zien.

jones

langetermijn model CFS maakt er wel een heel lange koudeperiode van, met 25 maart de laatste ijsdag :P uiteraard is dit wel extreem en verwacht niet dat dit uitkomt

ron12

Zo juist op duitsland 3 vanaf zaterdag avond ijzel/sneeuw,,zondag overdag  en zondag op maandag nacht veel sneeuw tot 23 cm verwacht in nrw ,Het is wel duitsland maar misschien pakken we ook wat mee.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marcellang

Citaat van: ron12 op do 07 mrt 2013 - 19:34
Zo juist op duitsland 3 vanaf zaterdag avond ijzel/sneeuw,,zondag overdag  en zondag op maandag nacht veel sneeuw tot 23 cm verwacht in nrw ,Het is wel duitsland maar misschien pakken we ook wat mee.
Zie 8 posten hierboven  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

hoffies

Twitter: @hoffnar2911

hoffies

Peter T heeft het over hoe erg en hoe lang..  :o Daar snap ik nou niks van.. Dit is toch gaaf, nu lente morgen winter.. Wat is nederland toch top.
Twitter: @hoffnar2911

Powered by EzPortal