Onweerskansen 2013

Topic gezien door 254063 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 27 feb 2013 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JorisK

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 24 jul 2013 - 08:56
Dit zijn kaarten waarbij het bij mij toch gaat kriebelen

Dat zijn inderdaad hele mooie kaarten!! Aan de neerslag te zien lijkt het op een MCS. Hopen dat het in de kaarten blijft staan...

zorba

Dat zijn inderdaad kaarten om van te smullen. Hoop dat het erop blijft staan, dan kunnen we een leuk dagje tegemoet zien!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Lightning_Glenn

Ziet er goed uit, kom maar op, ik ben er helemaal klaar voor :)

Kres

Is mijn betekening goed en zijn de kaarten voor zaterdag geldig ?

vossejongk

msc is ook vaak omslagpunt in weerbeeld, dus van warm naar koud en dat houd dan vaak ook weer een behoorlijke tijd aan :P Maar ik hoop dat ik het nu mis heb ^^ Elke avond een lichtshow heb ik best wel trek in :)

jornonweer

Citaat van: vossejongk op wo 24 jul 2013 - 22:08
msc is ook vaak omslagpunt in weerbeeld, dus van warm naar koud en dat houd dan vaak ook weer een behoorlijke tijd aan :P Maar ik hoop dat ik het nu mis heb ^^ Elke avond een lichtshow heb ik best wel trek in :)

maandag en dinsdag 21-25 graden en dan woensdag terug warmer met 23-28 graden, dus deze keer voorlopig niet :p
Danger is real, fear is a choice.

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Channiej

Hoe kan het dat afgelopen paar dagen overdag heeft geonweerd en niet s nachts? Is dit ook zo voor vrijdag en zaterdag?

Verder ga ik morgen met een vriendin tot zondag naar Amsterdam. Hoe is daar de kans op onweer? Valt daar al iets over te zeggen? Die kaarten die Tal laat zien laten voor daar namelijk niks zien.

TaL

Citaat van: Channiej op do 25 jul 2013 - 11:34
Hoe kan het dat afgelopen paar dagen overdag heeft geonweerd en niet s nachts? Is dit ook zo voor vrijdag en zaterdag?

Verder ga ik morgen met een vriendin tot zondag naar Amsterdam. Hoe is daar de kans op onweer? Valt daar al iets over te zeggen? Die kaarten die Tal laat zien laten voor daar namelijk niks zien.

Dit is 3 uur later ;)

De kaarten van ECMWF kan je zien (mits account) op www.weer.nl
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Marsel

Citaat van: Channiej op do 25 jul 2013 - 11:34
Hoe kan het dat afgelopen paar dagen overdag heeft geonweerd en niet s nachts? Is dit ook zo voor vrijdag en zaterdag?

Verder ga ik morgen met een vriendin tot zondag naar Amsterdam. Hoe is daar de kans op onweer? Valt daar al iets over te zeggen? Die kaarten die Tal laat zien laten voor daar namelijk niks zien.

De laatste dagen waren onweesbuien vooral gevoed vanuit de grenslaag, ze hadden dus aanwarming nodig om te ontstaan. Dat gebeurt uiteraard alleen overdag ;).
Vrijdag, zaterdag en zondag spelen dynamische triggers op wat grotere schaal een rol waardoor onweersbuien ook 's nachts in staat zijn om te overleven. Echter, ook op deze dagen zal dagelijkse gang weer voor een deel meespelen.

En vwb Amsterdam....nowcasten. Immers het WNW van het land komt de komende dagen met enige regelmaat nét aan de koele kant van het polaire front of ligt zeer dicht bij het frontvlak. Daarlangs aan de warme kant kunnen zich (onweers)buien ontwikkelen. Gewoon goed in de gaten houden.

TaL

Leuke wolkentophoogtes zaterdagnacht  ;D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

jens

Citaat van: TaL op do 25 jul 2013 - 11:26
:)
die voor morgen vind ik erg slecht uit zien persoonlijk,amper 1000 cape in mijn omgeving
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Snib

Verkeerde topic sorry

raymond043

Gaat de goede kant op dus

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Dennis


Arend

Uit de KNMI guidance (Uitgifte: 29/07/2013 07.54 uur LT.)

WIND:
Bij buien vanmiddag in oostelijk Nederland windstoten tot circa 30 kts (50 km/uur).

BEWOLKING:
Vandaag velden met Jet Cirrus bewolking en vanochtend few/sct CB vooral in het zuidwesten en zuiden van het land. Vanmiddag meer CB activiteit vooral gericht op oostelijk Nederland. Er is een kans op onweer, toppen tot FL250-300 mogelijk.

NEERSLAG:
Vanochtend in het zuidwesten en zuiden enkele buien. Vanmiddag kans op enkele buien, mogelijk met onweer, vooral in oostelijk Nederland. Er is ook een zwak onweer-signaal in HARM.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

jorentje1997


Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

jens

vrijdag zal denk ik heviger onweer worden als vorige zaterdag want de kans dat een oud mcs de opwarming verpest zie ik heel klein in want er word voor donderdag nauwelijks neerslag berekent
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Powered by EzPortal