Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 247994 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

Kijk, dit zijn nou mooie "vingers". Nog even wat westelijker en op 500hPA  en laat dan maar komen die kou ! ;)
Overigens ook op 100 tot 30hPA op termijn mooie blokkade met  hoogtetrog diep in centraal Europa !
Al met al helemaal niet eens zulke slechte kaarten, raakt Nederland die noord(westelijke) stroming wat kwijt dan kan het ook meteen goed "los gaan" ! (hope)  :P






gilleeesss

Hier steeds regenbuien, voor de verandering zaterdag.. :(

Hopen dat volgend weekend beter word he ;) ;D

Marcellang

Citaat van: Jan van Ooijen op do 31 jan 2013 - 17:07
En dat zegt er eentje die er mogelijk inzit ;)
ok, ik dacht net niet  ;D
Jawohl, goed gezien  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

jones

Hier is wat CFS ervan denkt.. Hogedruk ten noorden van ons en lagedruk ten zuiden = te koud en te nat voor ons gemiddeld in februari!

Johann

In de nacht van vrijdag op zaterdag en zaterdag van het noorden uit in de polaire lucht buien die winters zullen gaan worden. Theta-E`s dalen naar circa 12° en T850hPA -5 tot -7° en T500hPA tot -35°C. Genoeg voor sneeuw dus !

Marcellang

Citaat van: Johann op do 31 jan 2013 - 17:55
In de nacht van vrijdag op zaterdag en zaterdag van het noorden uit in de polaire lucht buien die winters zullen gaan worden. Theta-E`s dalen naar circa 12° en T850hPA -5 tot -7° en T500hPA tot -35°C. Genoeg voor sneeuw dus !
Ok, perfect maar wat is het toch akelig warm bij jou Johann  ;)
Nog een paar daagies en dan klapt het bij jou ook weer naar beneden toch?
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

DSDLimburg

Puth: Vandaag ook weer een nat dagje gehad hier, tjonge wat een regen. Maar we komen langzaam aan weer een beetje in de goede richting, hopen dat die vinger inderdaad wat meer naar het westen komt te liggen, krijgen wij eindelijk onze bakken met sneeuw ;D
seizoen 2018/2019

knarf

Misschien een beetje spuit 11,of mogelijk heb ik er overheen gelezen maar estofex heeft een level 1 afgegeven voor vandaag, voor grote delen van nederland.

Johann

Citaat van: albalinda op do 31 jan 2013 - 18:00
Ok, perfect maar wat is het toch akelig warm bij jou Johann  ;)
Nog een paar daagies en dan klapt het bij jou ook weer naar benden toch?

Ja klopt, we zitten nog vol in de warme lucht. Morgen KF en vooral zaterdag sneeuw. Tot einde van de week 100 tot 150cm lokaal in de Stau gebieden van de Alpennoordkant, elders 30 tot 100cm  :P

>> http://bit.ly/oTej35

Marcellang

Citaat van: Johann op do 31 jan 2013 - 18:23
Ja klopt, we zitten nog vol in de warme lucht. Morgen KF en vooral zaterdag sneeuw. Tot einde van de week 100 tot 150cm lokaal in de Stau gebieden van de Alpennoordkant, elders 30 tot 100cm  :P
Super !!!! zo hoort t ook te zijn  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Marsel

Citaat van: Johann op do 31 jan 2013 - 17:55
In de nacht van vrijdag op zaterdag en zaterdag van het noorden uit in de polaire lucht buien die winters zullen gaan worden. Theta-E`s dalen naar circa 12° en T850hPA -5 tot -7° en T500hPA tot -35°C. Genoeg voor sneeuw dus !

Absoluut waar Johan.
Zaterdag is in de setting zoals die nu door EC en GFS geschetst wordt een dag waar ik al enige tijd naar uit kijk.
Mooi open weertype met vanaf de Noordzee vrij veel winterse buien. Onstabiliteit lijkt niet bijzonder diep te zijn (grofweg tot FL140-170 nabij hoogtetrog), maar toereikend voor allerlei soorten winterse neerslag (sneeuw en hagel voornamelijk) en lokaal onweer.
Met aanlandige wind overdag temperaturen uiteraard 3-5 graden in de plus dus of we significante accumulatie gaan zien valt nog te bezien. Waarschijnlijk blijft het bij tijdelijke (hagel)dekjes.
Later op zaterdag vanuit het westen weer anticyclonale invloeden en dus inzakkende buiigheid.

Leuk, het is weer eens een ander gezicht van de winter, een gezicht dat nog maar zelden getoond is dit seizoen.


Edwin

De noordzijde en westzijde ( Savoie/Haute Savoie ) krijgen mien daar een pakket sneeuw te verwerken. Ik moet zaterdag in principe de wei weer in om te voetballen en geef het weinig kans dat dat doorgaat met de verwachte ( winterse ) neerslag
Never Stop Exploring

Jan van Ooijen

Even klein oogje naar dinsdag, lijkt mij zeer interessanter dan zaterdag. Mogelijk dat Johann er even meer van kan zeggen aan de hand van de Oper. Maar zoals het er nu voorstaat lijkt alles goed te zijn voor sneeuw. Ik heb de neerslagkaart van enkele uren eerder gepakt, de overige kaartjes die daarbij horen zijn ietsjes minder maar ook wel potentie tot.....







Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997

Citaat van: Jan van Ooijen op do 31 jan 2013 - 20:22
Even klein oogje naar dinsdag, lijkt mij zeer interessanter dan zaterdag. Mogelijk dat Johann er even meer van kan zeggen aan de hand van de Oper. Maar zoals het er nu voorstaat lijkt alles goed te zijn voor sneeuw. Ik heb de neerslagkaart van enkele uren eerder gepakt, de overige kaartjes die daarbij horen zijn ietsjes minder maar ook wel potentie tot.....

Dat ziet er leuk uit,wel jammer van die 2m temps...


Jan van Ooijen

Citaat van: jorentje1997 op do 31 jan 2013 - 20:27
Dat ziet er leuk uit,wel jammer van die 2m temps...


Dat zegt niets ;) Dp is onder 0 dat is belangrijker
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Over welke hoeveelheden hebben we het dan? Ik zag geen grote in eerste instantie of is dat inmiddels veranderd?
Never Stop Exploring

Jan van Ooijen

Citaat van: Edwin op do 31 jan 2013 - 20:32
Over welke hoeveelheden hebben we het dan? Ik zag geen grote in eerste instantie of is dat inmiddels veranderd?

8 tot 10 centimeter zoals ik snel kan zien, maar ik neem al genoegen met de helft
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Unknown-user1778

en ik wilde al de winterbanden eraf halen  8)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997

Citaat van: Jan van Ooijen op do 31 jan 2013 - 20:29
Dat zegt niets ;) Dp is onder 0 dat is belangrijker
Dat klopt wel, maar als die sneeuw valt en daarna is het een hele dag 4°c zal die er ook niet al te lang liggen. Maar er zijn nog genoeg runs tot woensdag dus ik wacht wel even af :)

Powered by EzPortal