Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 248025 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SniperEye

@Johann
Betekend dit dat je van inzicht bent veranderd of is je visie op de voortzetting van de winter (kwakkelweer) ongewijzigd gebleven?

Johann

Citaat van: SniperEye op ma 28 jan 2013 - 21:19
@Johann
Betekend dit dat je van inzicht bent veranderd of is je visie op de voortzetting van de winter (kwakkelweer) ongewijzigd gebleven?

Eigenlijk alles zoals al eerder al beschreven. Het gaat in de tweede helft van de week geleidelijk weer wat kouder worden maar vooralsnog zonder echte winterse aspiraties (weekend mogelijk (natte)sneeuw op laagje wat zuid langs trekt). De langere termijn kan echter interessant gaan worden zoals je al hebt kunnen zien aan de stromingspatronen die Dennis en ik hiervoor schetsten. Ook hoger in atmosfeer zien we geleidelijk weer ontwikkelingen die duiden op een mogelijke terugkeer van de winter (of iig winters weer) na 7 februari.  Dus goede kansen dat februari nog de één of andere winterse verrassing voor ons in petto heeft !

jorentje1997

Regen,wind en 8°c. Je zou niet denken dat het hier vorige week winter was :P

SniperEye

@Johann
Dank voor je toelichting. Ik zie parallellen met vorig jaar. Ook toen in januari flinke woei met in februari diepvrieswinter.

Hoe lang zal het duren voordat de Telegraaf kopt: Horrorwinter op komst. Daarmee wil ik niet zeggen dat er horrorwinter op komst is maar de hypocrisie van met name dat medium aantonen. Immers kopten zij dat het einde oefening was met de winter.


Edwin

Die pauperkrant is altijd goed in het opblazen :P. Horrorwinter....juist ja, pluim denkt er anders over :o

Never Stop Exploring

vossejongk

Volgens die pluim blijft het gewoon 3 dagen regenen :O

Edwin

Tot zondag ziet het er wel nat en winderig uit ja... :S
Never Stop Exploring

Thunderfreak

Mag dan hopen dat de Lente zich snel laat voelen/zien! want dit is gewoon helemaal niks!

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

gilleeesss

Als ik het goed begrepen heb. Is gewoon zaterdag kans op wat eventuele sneeuw. kan ook regen blijven. En er een goeie koudebron en blokkade zit aan te komen. Die dan tegen het weekend van 9-10 feb zal beginnen komen?

vdweste

Citaat van: gilleeesss op ma 28 jan 2013 - 22:30
Als ik het goed begrepen heb. Is gewoon zaterdag kans op wat eventuele sneeuw. kan ook regen blijven. En er een goeie koudebron en blokkade zit aan te komen. Die dan tegen het weekend van 9-10 feb zal beginnen komen?

Dat is inderdaad wat de modellen ons vandaag hebben laten zien, maar bedenk wel dat 9-10 (kan ook rond 7/8 zijn overigens) februari nog erg ver weg is! Of die blokkade er ook komt is dus nog absoluut niet zeker, maar onze geliefde (en soms gehate) drukgebiedjes gaan het in ieder geval proberen! :)

gilleeesss

Citaat van: vdweste op ma 28 jan 2013 - 22:37
Dat is inderdaad wat de modellen ons vandaag hebben laten zien, maar bedenk wel dat 9-10 (kan ook rond 7/8 zijn overigens) februari nog erg ver weg is! Of die blokkade er ook komt is dus nog absoluut niet zeker, maar onze geliefde (en soms gehate) drukgebiedjes gaan het in ieder geval proberen! :)

Ja het kan echt plots veranderen. Maar ik zie echt al verschillende runs die hogedrukgebiedjes hun best doen en steeds beter worden.. Ik weet het niet hoor. Maar ik heb er vertrouwen in. Ook aangzien alles op hoogte ook weer postitiever word voor de winter (johans uitleg enzo)..

winter

Citaat van: gilleeesss op ma 28 jan 2013 - 22:30
Als ik het goed begrepen heb. Is gewoon zaterdag kans op wat eventuele sneeuw. kan ook regen blijven. En er een goeie koudebron en blokkade zit aan te komen. Die dan tegen het weekend van 9-10 feb zal beginnen komen?

Of eerder we zullen over 2 dagen een stuk wijzer zijn. Dan kan men wel ongeveer weten als er nog een serieuze winterinval komt. Want denk als de pluimen over 2 dagen nog steeds een verandering naar (kwakkel) winter weer hebben we best zeker kunnen zijn dat het ten minste nog gaat sneeuwen.

Bacci

Mooi pluimske op LT, aanstaande zaterdag ook erg spannend.


Ramon Oost


Bacci


jones

Vrij goede run van GFS :) niet te vergelijken met afgelopen koudeperiode, maar wel geregeld wat sneeuwkansjes! In ieder geval weer beter dan wat er vandaag en morgen staat te gebeuren met het weer.  :D

Jan van Ooijen

EC komt met aardig goede sneeuwopties aanstaande zaterdag





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997


Dennis


Jan van Ooijen

Ook GFS met enkele sneeuwkansjes. Geen polar low zoals ik in de wandelgangen hoorden en ook geen 20-30cm. Polar low komt niet uit westen ;)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal