Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 247967 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

winter

Citaat van: Thunderfreak op za 26 jan 2013 - 13:13
Toch las ik ergens een verhaaltje dat het gebied vooral in het Westen het Noorden en Zuid-Westen 3-5 cm achter zou laten,wat hier wel gebeurd is. Verder het land op zou het minder worden.

kan alleen niet meer vinden wie het zei en waar het stond.

Hoeveel is er dan daar gevallen?? Lijkt me niet meer dan 3 cm aangezien het gebied gewoon bijna niets was een stevige bui van de noord-zee zou zelfs meer kunnen opleveren, dan dit neerslaggebied.

bliksems

Citaat van: matroesjka-world op za 26 jan 2013 - 13:15
Zei ik toch al? Ik hecht geen waarde meer aan Hirlam  :P
Sneeuw is niet te voorspellen dat zie je nu wel weer, je moet het gewoon in levende lijve zien, pas dan kun je zeggen we hebben sneeuw !  8)
enjoy the weather models!they are the only weather models you've got!haha
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Thunderfreak

Citaat van: winter op za 26 jan 2013 - 13:20
Hoeveel is er dan daar gevallen?? Lijkt me niet meer dan 3 cm aangezien het gebied gewoon bijna niets was een stevige bui van de noord-zee zou zelfs meer kunnen opleveren, dan dit neerslaggebied.

Bedankt Jan,jij zei het dus!

Winter,

3 cm zitten we wel aa,als ik op een tafeltje kijk. Was waarschijnlijk nu ook het laatste!  Daarbij gaf de radar niet alles weer,waardoor er nog steeds motsneeuw valt nu. Het begon met lichte sneeuw,toen werd het matige sneeuwval en nu bijna zo goed als droog.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

winter

Hirlam kan je wel waarden aan hechten alleen wij verwachten te veel, als er door een weersite 3 cm wordt verwacht dan maken we er  5cm van of zelfs meer.
Maar klopt Hirlam zat dit keer redelijk mis ook qua de tijden, zo verwachtte Hirlam toch al vroeg in de ochtend sneeuw rond een uur of 6 maar viel de eerste sneeuw pas rond 10 uur.
http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3505.msg45783.html#msg45783
En in het oosten is het ook een paar uur uitgesteld en is het gebied gewoon bijna helemaal weg terwijl hirlam verwachtte dat het gebied wel ongeveer hetzelfde zou blijven.
Ja jammer komen nog kansen aan misschien volgend weekend al kans op (natte)sneeuwbuien of iets wits.

Jenkie

0,0 geeft ons huis-tuin en keukenmetertje aan. Dat heeft er al geen weken meer gestaan  ;D Ik heb nigbgeen sneeuw gezien hoewel het volgens de radar nu hier zou moeten sneeuwen. Ach, we zien het wel....

TimK21

Hirlam zit er voor het oosten anders flink naast. Had al vanaf een uur of 11 sneeuw gehad hebben volgens de Hirlam, maar er is nog geen vlok gevallen hier in Gendringen, Achterhoek. Als ik de radars zo bekijk zie ik het snel oplossen, dus de kans dat het droog blijft hier is zeker aanwezig, sterker nog, daar zet ik mijn geld op in. Lucht ziet er ook niet sneeuwachtig uit. Jammer, door naar de drap van morgen!
Challenge accepted!

winter

Citaat van: TimK21 op za 26 jan 2013 - 13:29
Hirlam zit er voor het oosten anders flink naast. Had al vanaf een uur of 11 sneeuw gehad hebben volgens de Hirlam, maar er is nog geen vlok gevallen hier in Gendringen, Achterhoek. Als ik de radars zo bekijk zie ik het snel oplossen, dus de kans dat het droog blijft hier is zeker aanwezig, sterker nog, daar zet ik mijn geld op in. Lucht ziet er ook niet sneeuwachtig uit. Jammer, door naar de drap van morgen!
Hopen dat Hirlam morgen er ook naast zit en het de hele dag gaat sneeuwen of tenminste veel sneeuw valt  :P

Thunderfreak

Het blijven computers he. Ze hebben sneeuw berekend die ook gevallen is,her en der meer dan elders of op sommige plekken vrijwel niets

Het blijven kans-berekeningen.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

arjanbruggink

Citaat van: winter op za 26 jan 2013 - 13:26
Hirlam kan je wel waarden aan hechten alleen wij verwachten te veel, als er door een weersite 3 cm wordt verwacht dan maken we er  5cm van of zelfs meer.
Maar klopt Hirlam zat dit keer redelijk mis ook qua de tijden, zo verwachtte Hirlam toch al vroeg in de ochtend sneeuw rond een uur of 6 maar viel de eerste sneeuw pas rond 10 uur.
http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3505.msg45783.html#msg45783
En in het oosten is het ook een paar uur uitgesteld en is het gebied gewoon bijna helemaal weg terwijl hirlam verwachtte dat het gebied wel ongeveer hetzelfde zou blijven.
Ja jammer komen nog kansen aan misschien volgend weekend al kans op (natte)sneeuwbuien of iets wits.
Lees dan ook af en toe eens de guidance van het KNMI. Daar werd het al reeds vemeldt dat het wat vertraagd door zou komen.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

bliksems

Citaat van: winter op za 26 jan 2013 - 13:31
Hopen dat Hirlam morgen er ook naast zit en het de hele dag gaat sneeuwen of tenminste veel sneeuw valt  :P
haha ja idd,morgen halve meter sneeuw word dat dus.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

MisterMarc

Het blijft hier maar sneeuwen, niet verwacht! Ziet er weer mooi uit.

Henk1976


Thunderfreak

dalijk scherpe opklaringen,zien we het mooie witte landschap nog 1 keer vanuit de ruimte.


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

grizzrh

Doenrade, Limburg

bliksems

hier ook weer grote vlokken nu.
wat is het toch prachtig om te zien..
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Weatherboy

Grote kiekenpluimen nu alweer! Ik denk dat er wel 1 tot 2 cm is bijgekomen hoor?

grizzrh

Citaat van: Weatherboy op za 26 jan 2013 - 13:41
Grote kiekenpluimen nu alweer! Ik denk dat er wel 1 tot 2 cm is bijgekomen hoor?

Hier sneeuwt het ook goed, de duur zal niet lang zijn denk ik! en ja morgen is alles toch weg... jammer!
Doenrade, Limburg

Harry de Hond

Hier in Zaanstad blijft het ook lekker sneeuwen. Geen centimeters, maar gewoon een leuke sfeer. Jammer dat het straks voorbij is.  :'(
Juist.

winter

Hier in Helmond net ook even lichte sneeuwval wel grote vlokken en het sneeuwden ook door maar ja was nog geen 10 minuten.
Jan is de pluim van GFS eral en sta je nog steeds achter je standpunt winter van het einde van de eerste week in februari ?

Powered by EzPortal