Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297480 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

just0408

Ik ben ook niet van steen.

zwoof

Citaat van: Ramon Oost op zo 20 jan 2013 - 18:00
nieuwe Hirlam animatie! Vanuit het zuiden lijkt nog meer sneeuw te komen. (nu wel groot).


We maken nog iets mee  8)

gilleeesss


Mdelaat97

Citaat van: Ramon Oost op zo 20 jan 2013 - 18:00
nieuwe Hirlam animatie! Vanuit het zuiden lijkt nog meer sneeuw te komen. (nu wel groot).


Wat blijft de neerslag lang hangen daar in het noorden! ik denk dat ze daar heel wat sneeuw te verwerken krijgen.

Remy

Een beetje meer wind en er waait ooster storm op de wadden :) Was er zojuist windkracht acht bij min twee... Brr met al dat klotsende en opspattende zeewater zal het daar wel mooie ijssculpturen geven :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jenkie


TimK21

Tot nu toe een centimeter of 2 in Nijmegen. Trok zeer snel over vond ik.
Toch maar vanavond in de gaten houden, de Hirlam zit aardig goed tot nu toe. Benieuwd hoe het vanavond gaat verlopen, het ziet er tot nu toe goed uit, de 2e sneeuwstoring, boven Frankrijk nu nog, groeit gestaag en ligt op ramkoers met Nijmegen, en eigenlijk heel Nederland. Geduld maar hebben, vanaf een uur of 7/8 wordt het weer spannend.
Challenge accepted!

jornonweer

hmm gfs verschilt wel met de andere modellen, voorspelt veel minder sneeuw dan de rest, gfs niks meer voor zuidoost, de rest wel
Danger is real, fear is a choice.

Tyshane

Ziet er prachtig uit die Hirlam-animatie (dank ramon) en er is goed te zien wat er allemaal nog komt. Ik hoop dat de twijfelaars en vroege afhakers ;) deze animatie goed bekijken elke keer als ze de moed laten zakken! :P

Romigo

De sneeuwvoorstelling was korter dan verwacht...ik wil mijn geld terug.. ;D Vannacht kan ik niet kijken, want in het bos heb je geen lantaarnpalen..

matroesjka-world

Oke, maar Hirlam zei eerst dat het hier vanaf 17 uur vanavond zou gaan sneeuwen, ik geef hem nog 1 kans om het goed te maken, dus ik geef het nog net niet op voor vandaag  :P :P :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Jan van Ooijen

KNMI Guidance


In een groot deel van het land sneeuwt het. In het zuidoosten valt van tijd tot tijd IJZEL. De dit komt door warmte op enige hoogte. Verder neemt komende nacht de intensiteit in het noorden van het land toe. De activatie is het gevolg van een 500 hPa trog. De neerslag loopt op maandag langzaam verder naar het noorden en verlaat pas in de avond het noordoosten. Neerslagsoort 3-5 cm. Komende nacht naar maandag in een strook over het midden van het land 5-10 cm. Totale accumulatie zondag en maandag 5-10 cm, in de strook met de intensiefste neerslag vannacht lokaal 10-15 cm totaal. Harmonie berekend iets minder. Terwijl ECMWF het minst berekend. Voorlopig op de lijn van HiRLAM blijven zitten. Een ander aandachtspunt is de combinatie van sneeuw en wind. Boven het noorden van het land windkracht 5 a 6 Bft, waddengebied 7 en af en toe meer buitengaats 8 Bft
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

dondertje127

Hier is vandaag toch ook ongeveer 1 cm poedersneeuw bijgekomen.

(Oeps, kan mijn volgende post weg? Per ongeluk de quote knop gebruikt in plaats van de verander knop. Beetje niet helemaal wakker :p
Excuses!)

dondertje127


Aris

Citaat van: Ramon Oost op zo 20 jan 2013 - 18:00
nieuwe Hirlam animatie! Vanuit het zuiden lijkt nog meer sneeuw te komen. (nu wel groot).


Hoe serieus moet je het nog nemen. Vanmorgen toonde de Hirlam continue sneeuw tot morgen. Dat was deze middag alweer anders.

winter

Weerplaza heeft dus zo als het er naar uit ziet een blunder gemaakt of trekt het gebied in Duitsland toch nog naar Nederland?
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Live-blog%3a+IJzel%2c+sneeuwjacht+en+kou/1432

winter

Denk wel dat we nog veel sneeuw kunnen krijgen uit het gebied in Frankrijk. Maar ook dat zou naar Duitsland kunnen trekken we weten laat op de avond meer!
http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur

TaL

Citaat van: gilleeesss op zo 20 jan 2013 - 18:02
Gelukzakjes ;) word dik pakie!

Hoi gilleeesss, jij was vanmiddag niet zo positief, hoeveel is daar nu eigenlijk al gevallen? Hier als provinciegenoot aan de kust kan ik toch wel melden dat er 12 cm is gevallen :D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Arend

Is het geen plaatje? Neerslagsom 36 uur. (Hirlam12)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

matroesjka-world

Citaat van: winter op zo 20 jan 2013 - 18:19
Weerplaza heeft dus zo als het er naar uit ziet een blunder gemaakt of trekt het gebied in Duitsland toch nog naar Nederland?
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Live-blog%3a+IJzel%2c+sneeuwjacht+en+kou/1432


Nou ik weet niet hoor, het lijkt erop dat dat gebied niet naar Nederland komt, maar richting noord-oost Duitsland wegtrekt..
Wie zit er zo hard te blazen hier in Nederland ????
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Powered by EzPortal