Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297659 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

René

Waddinxveen

Koen-IJM

Vette sneeuwjwacht hier. Jaren geleden dat ik dit heb meegemaakt. Zal kijken of ik een filmpje kan maken ;-)

Tevens code oranje!

Arend

Citaat van: Jenkie op zo 20 jan 2013 - 17:07
pfff, KNMI geeft code oranje voor hele land, behalve Zeeland en Overijssel. Trekt het precies om ons heen ofzo??!!  >:(

Het is hier meer dan een kwartier geleden al gestopt met sneeuwen. Hoeveelheid tot nu toe gevallen is minimaal (1 cm ofzo). Maar we maken ons nu op voor het dikke pak sneeuw dat ons door Hirlam is belooft.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

arjanbruggink

En in Smilde, Drenthe nog steeds geen sneeuw te bekennen..... Maar nog wel donders kold!!
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

FR__1908

Volgens het kaartje van het KNMI zal er geen sneeuw meer vallen in het Zuid-Westen. Klopt dit?

just0408

Zit je zo lang te wachten voordat het eindelijk eens sneeuwt. En nu het dan sneeuwt en ik tevreden ben gesteld wil ik eigenlijk alleen maar dat er zoveel mogelijk bij valt. Ik gok dat er 'hier' nu zo'n 1,5 a 2 cm ligt ... reeds.
Ik ben ook niet van steen.

Weatherboy

Kiekenpluimen hier! Echt geweldig buiten. Overal sneeuwhopen en heb net even het pad geschept. Zelf gecreëerde bulten van 50 cm al :D Kijken hoeveel de eindstand gaat worden, momenteel 5 cm verse sneeuw. Wel compacte sneeuw.

Marcellang

Citaat van: zwoof op zo 20 jan 2013 - 17:06
Oke dat gebiedje er naast/onder dus.
Volgens mij zitten die gebiedjes al aan elkaar.
Alleen de neerslag nog niet.
Dat gebied zal 1 groot activerend gebied worden denk 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Jan van Ooijen

Citaat van: FR__1908 op zo 20 jan 2013 - 17:16
Volgens het kaartje van het KNMI zal er geen sneeuw meer vallen in het Zuid-Westen. Klopt dit?

Staat een code geel uit tot en met morgenvroeg 05u
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tower

Er staat momenteel een beste wind in de regio Groningen en kop van Drenthe ...

Floris

Waarom is bijna alles Oranje op de kaart van KNMI en het oosten geel?

Marco uit Hangar 5

Voorzichtige vorming van sneeuwduintjes in de straat.. op sommige plekken ligt niets op andere plekken een paar cm. Mooi gezicht als er af en toe zo'n witte windvlaag voorbij komt :)
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Jenkie

Citaat van: Arend op zo 20 jan 2013 - 17:14
Het is hier meer dan een kwartier geleden al gestopt met sneeuwen. Hoeveelheid tot nu toe gevallen is minimaal (1 cm ofzo). Maar we maken ons nu op voor het dikke pak sneeuw dat ons door Hirlam is belooft.  ;)

Ik hoop het. Tot nu toe heeft het model ons een beetje voor de gek gehouden  ;) Stiekum toch een beetje teleurgesteld...

vossejongk

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 17:07
Dat gaat niet, want wat Piet zegt is waar, de tocht kunnen ze op hun buik gaan schrijven en helemaal al met deze wind

De wakken dichtgooien met een paar transplantaties, de sneeuw wordt naar de kant geblazen door de wind. Komende week paar nachten strenge vorst en je hebt er zo weer een cm of 10 bij :)

Hopen mag altijd :P

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 17:07
Dat gaat niet, want wat Piet zegt is waar, de tocht kunnen ze op hun buik gaan schrijven en helemaal al met deze wind

heb altijd begrepen (zonder sneeuw dan) dat als er eenmaal ijs ligt, het ijs juist sneller aangroeit als het harder waait, mits het vriest natuurlijk.

Ik ben het met jan eens, want er zijn genoeg wakken op de route en ALS er al ijs ligt op die wakken, is het te dun om te vegen. Dan kunnen ze waar het ijs al wel dik genoeg is om te vegen, sneeuwvrij maken maar dat is dan onbegonnen werk, omdat er ook op cruciale punten wakken liggen/lagen.
Die elfstedentocht kunnen we op onze buik schrijven.

Energizer85

Nou ik zie veel reacties van mensen die teleurgesteld ziijn.... In velserbroek is echt een behoorlijke partij gevallen.. Denk wel zo'n 7 cm met erg veel wind en duinen.. Het sneeuwt nog steeds.. Dus ik vind de verwachtingen eigenlijk precies goed

Jenkie

Als ik de animatie mag geloven op noodweercentrale.nl gaat het hier niet meer gebeuren. Is dat ook gebaseerd op het Hiriam model?

FR__1908

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 17:18
Staat een code geel uit tot en met morgenvroeg 05u

Dat is in ieder geval bemoedigend. Maar op het verwachtingenkaartje staan geen sneeuwsymbolen bij de duidelijke provincies. 

matroesjka-world

Ik staar mezelf scheel naar de lantaarnpaal, maar hier nog geen vlokje sneeuw te zien, volgens de radars moet het hier nu sneeuwen, dus het zal niet lang meer duren toch?  :-\
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Powered by EzPortal