Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297597 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lans

ik wil ook die dikke vlokken het sneeuwt hier (lochem) al 2 uur maar alleen maar kleine vlokjes. het zal vast wel komen wacht het rustig af
achterhoek

zwoof

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 16:08
Deze afbeelding komt goed overheen met Hirlam, dit is nog niet alles

Dit gebied is het wat Nederland indraait of niet?

jornonweer

hmm, belgie krijgt precies niet veel meer..
Danger is real, fear is a choice.

RdeHeus

De Hirlam voorspelling lijkt tot nog toe redelijk te kloppen, dan moet het nu wel allemaal iets meer gaan activeren!

grizzrh

en de recente bui moet dan link omkeer maken en over belgiƫ terug trekken? agja we zien het dalijk wel!
Zo maar een wat door zuid limburg rijden, kijken wat er gaande is :P
Doenrade, Limburg

Kiwitwins

Nee dat denk ik niet. Als je op buienradar (radar Europa) kijkt zie een gebied ontstaan in oost frankrijk. Als ik de trekrichtiing bekijk komt die in Nederland. dat wat nu in Duitsland hangt heeft een meer oostelijke trekrichting en moet wel heel spectaculair van koers veranderen wil dat nog naar hier komen!!!
Het is maar dat je het weet.

boucheron

Citaat van: Thunderfreak op zo 20 jan 2013 - 16:14
Nu valt er echt veel sneeuw naar beneden!!
klopt niet normaal de schuif is helemaal open gegaan:D

Joep

Tot en met morgenavond valt er op veel plaatsen in het land 10 tot 15 centimeter sneeuw. In Limburg, Oost-Brabant en delen van de Achterhoek is het soms spekglad door ijzel en ijsregen die tot het begin van de avond valt. De sneeuw en de stevige oostenwind levert lokaal sneeuwjachten op en gevoelstemperaturen tot -15 graden. De sneeuw is inmiddels gevorderd tot het midden van het land en bereikt later vanavond het uiterste noorden van Nederland. In de loop van de nacht houdt het in het zuiden pas weer op met sneeuwen. In de rest van het land sneeuwt het dan nog stevig door en ontstaan door de stevige oostenwind sneeuwduinen. Tijdens de maandagochtendspits moet het verkeer noord van de grote rivieren rekening houden met flinke vertragingen als gevolg van de sneeuwval en de opruimwerkzaamheden. Strooidiensten in de noordelijke provincies blijven waarschijnlijk tot maandagavond druk bezig.

weer.nl

Marco uit Hangar 5

Sinds een half uurtje sneeuwt het ook in Heerhugowaard, kleine vlokjes, maar wel veel!.. Stuift lekker, mooi gezicht. Waar het luw is is het al bedekt met 1 mm :)
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Rianca

Nou, Kampen krijgt ook al een mooi klein dun wit laagje! :) Yoohooo. Sneeuw!  ;D

boucheron

Citaat van: zwoof op zo 20 jan 2013 - 16:22
Dit gebied is het wat Nederland indraait of niet?
trkt deze bui ook door richting zuid-holland :P?

hussel

Hier is uiteindelijk niet veel spannend gebeurd. Beetje sneeuw, beetje ijzel maar wel veel wind!

Misschien dat er nog wat uitkomt, maar denk dat er voor mijn regio niks spannends meer komt!

hoffies

We wachten nog steeds op de eerste sneeuwvlokken, ik ben er al de hele dag meebezig, met wachten..  ;)

Net een rondje strand gedaan, er staat een stevig windje, zouden mooie sneeuwduinen kunnen opleveren.
Ik werd net alleen nog maar gezandstraald!  :o

Ik ben allemaal heel benieuwd, zeker voor vanacht!

Foto's komen nog!

Tot straks,

Groeten uit Julianadorp

http://www.meteo-julianadorp.nl/contents/nl/d12_Webcam-MeteoJulianadorp.html
Twitter: @hoffnar2911

Joep

Wat een fantastische sneeuwval hier. Sneeuwt nu sinds half 2 en sneeuw gaat echt hard, ligt al aardige laag hier.
Door de harde wind gaat de sneeuw horizontaal.

Heerlijk  :) :D

Mdelaat97

hier in Reusel. zeer grote vlokken. als dit vannavond ook nog even komt :)

zwoof

Citaat van: Kiwitwins op zo 20 jan 2013 - 16:28
Nee dat denk ik niet. Als je op buienradar (radar Europa) kijkt zie een gebied ontstaan in oost frankrijk. Als ik de trekrichtiing bekijk komt die in Nederland. dat wat nu in Duitsland hangt heeft een meer oostelijke trekrichting en moet wel heel spectaculair van koers veranderen wil dat nog naar hier komen!!!

Als ik naar de stromingsfilm kijk zou het gebied moeten kantelen toch?

http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/stromingsfilm/nederland.html

Sunrise

Heerlijk al die sneeuwberichten, nu hopen dat er hier ook een flinke dump komt!!  ;D

Marcellang

Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

just0408

Citaat van: zwoof op zo 20 jan 2013 - 16:33
Als ik naar de stromingsfilm kijk zou het gebied moeten kantelen toch?

http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/stromingsfilm/nederland.html

Misschien klontert het allemaal een beetje samen (vanuit Oost Frankrijk komt ook een neerslaggebied razend snel onze kant op) en gaat dat gebiedje wat jij bedoelt hoofdzakelijk over noord Nederland (Drenthe, Groningen).
Ik ben ook niet van steen.

MaikelNL

Als je Europa radar bekijkt krijgt groot deel van Nederland geen sneeuw meer, alleen her westen nog iets

Powered by EzPortal