Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297499 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

Gatsie: In Nederland winters met sneeuw en vorst. In de Alpen eerder voorjaar, met Föhn 11 graden nu hier in Oberwallis !

wimbaens

Hier is het gewoon droog en lijkt er niks meer aan te komen op de radar. 3cm sneeuw is er gevallen en 0,5mm ijsregen.

Kiwitwins

Zo eventjes naar buiten geweest om de wereld om mij heen te bekijken. Door de sneeuwlaag op de binnenwegen valt het met de gladheid reuze mee. Alleen op gladde oppervlakken zoals mijn auto kliko bakken en andere zaken kun je goed zien dat het ge-ijsregent heeft... Ik heb alleen met mijn telefoon een foto gemaakt zoek nog even uit hoe ik die ook alweer kan uploaden... nog even in een buitje ijsregen terechtgekomen. vreemde gewaarwording. Het valt op je jas en smelt dan eventjes door de lichaamswarmte om daarna toch weer te bevriezen door de kou, met als gevolg een krakende jas met een flinterdun ijslaagje.
mijn burgerplicht had ik beter niet kunnen doen. Sneeuw ruimen moet je natuurlijk niet doen als het ijsregent. Het is nu nog gladder dan voordat ik het deed.
Het is maar dat je het weet.

Henk1976

Citaat van: Remy op zo 20 jan 2013 - 14:54
Er stuift hier al van alles :)
Maar geen sneeuw.

Zandhappen dus weer in de veenkoloniën.

grizzrh

Citaat van: Johann op zo 20 jan 2013 - 15:00
Gatsie: In Nederland winters met sneeuw en vorst. In de Alpen eerder voorjaar, met Föhn 11 graden nu hier in Oberwallis !

Johann jij hebt wel een uitzicht wat wij niet hebben! Wat mooi zeg die alpen!!

Weet iemand of er nog ijzel verwacht wordt in het zuiden ? want anders kan ik straks mijn auto weer gaan schoonkrabben :P
( Jaja zie wel op hirlam sneeuw maar is dat 100% zeker door de luchtlagen ? )

Citaat van: Kiwitwins op zo 20 jan 2013 - 15:01
Zo eventjes naar buiten geweest om de wereld om mij heen te bekijken. Door de sneeuwlaag op de binnenwegen valt het met de gladheid reuze mee. Alleen op gladde oppervlakken zoals mijn auto kliko bakken en andere zaken kun je goed zien dat het ge-ijsregent heeft... Ik heb alleen met mijn telefoon een foto gemaakt zoek nog even uit hoe ik die ook alweer kan uploaden... nog even in een buitje ijsregen terechtgekomen. vreemde gewaarwording. Het valt op je jas en smelt dan eventjes door de lichaamswarmte om daarna toch weer te bevriezen door de kou, met als gevolg een krakende jas met een flinterdun ijslaagje.
mijn burgerplicht had ik beter niet kunnen doen. Sneeuw ruimen moet je natuurlijk niet doen als het ijsregent. Het is nu nog gladder dan voordat ik het deed.

haha inderdaad wat sneeuw vrij is is spek glad, de sneeuw voelt nu aan als half aangevroren zand :P
Doenrade, Limburg

petje

nog steeds ijsregen in einhoven

net stoep geveegd voor de sneeuw
maar wordt en is toch aardig glad nu

Thunderfreak


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Reutel

Citaat van: Johann op zo 20 jan 2013 - 15:00
Gatsie: In Nederland winters met sneeuw en vorst. In de Alpen eerder voorjaar, met Föhn 11 graden nu hier in Oberwallis !

Mag het een keer omgedraaid zijn?  ;D




Kiwitwins

Waar ik nu wel niets van snap. Kan dat stukje persoonlijke tekst niet gewoon verandert worden in Woonplaats. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn jongens. Scheelt een hoop ellende bij diegene die het wel goed proberen te doen en waar het niet lukt. En hoop gezeur over waar is hier etc
Het is maar dat je het weet.

Marcellang

Citaat van: grizzrh op zo 20 jan 2013 - 15:03
Johann jij hebt wel een uitzicht wat wij niet hebben! Wat mooi zeg die alpen!!

Weet iemand of er nog ijzel verwacht wordt in het zuiden ? want anders kan ik straks mijn auto weer gaan schoonkrabben :P
( Jaja zie wel op hirlam sneeuw maar is dat 100% zeker door de luchtlagen ? )
Volgens mij zou dat tot 16.00 uur aanhouden  ;)
Je kan ook je ramen inspuiten met Glassex, werkt goed 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

MarkGoedhart

Heeft iemand een linkje naar de neerslagradar van Jan (wetteronline)? Kan 'm nergens vinden. Thanks!

Reutel

Citaat van: petje op zo 20 jan 2013 - 15:03
nog steeds ijsregen in einhoven

net stoep geveegd voor de sneeuw
maar wordt en is toch aardig glad nu

Ja hier ook aardig glad. Ik zal zo de buitenwereld eens gaan verkennen. :)

wimbaens

Citaat van: MarkGoedhart op zo 20 jan 2013 - 15:05
Heeft iemand een linkje naar de neerslagradar van Jan (wetteronline)? Kan 'm nergens vinden. Thanks!
http://www.wetteronline.de/dldlradf.htm

dondertje127

Ik lees op de hoofdpagina tussen 6-10 cm sneeuw en voor het noorden tot 15 cm. Van dat kleine gebiedje met lichte sneeuw? Ik kan het me niet voorstellen, tenzij dat gebied wat boven zee activeert en daarna kantelt en ook nog blijft hangen, maar dan zou het zwaartepunt juist boven het Zuiden liggen en niet over het Noorden.

MarkGoedhart

Citaat van: wimbaens op zo 20 jan 2013 - 15:07
http://www.wetteronline.de/dldlradf.htm

Dank, maar die zocht ik niet. Gaat om de radar waarvan Jan een screenprintje had gemaakt (pagina 75).

Thunderfreak

Citaat van: dondertje127 op zo 20 jan 2013 - 15:09
Ik lees op de hoofdpagina tussen 6-10 cm sneeuw en voor het noorden tot 15 cm. Van dat kleine gebiedje met lichte sneeuw? Ik kan het me niet voorstellen, tenzij dat geboed wat boven zee activeert en daarna kantelt.

Kan je vertellen dat er uit dit gebied behoorlijk wat sneeuw uit komt. Gaat flink te keer,vorming van duinen en slecht zicht bij -5

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

gilleeesss

Citaat van: dondertje127 op zo 20 jan 2013 - 15:09
Ik lees op de hoofdpagina tussen 6-10 cm sneeuw en voor het noorden tot 15 cm. Van dat kleine gebiedje met lichte sneeuw? Ik kan het me niet voorstellen, tenzij dat geboed wat boven zee activeert en daarna kantelt.

Pfffffff, kijk gewoon de kaarten en hirlam enzo eens. zie je dat het activeert... Denk wel dat je dat moet weten als je paar paginas doorbladert hier...

Erik V

Sneeuwt nu ongeveer een uurtje hier in de Eemhof. Vanavond toch maar naar huis rijden denk ik.....

Jan van Ooijen

Citaat van: dondertje127 op zo 20 jan 2013 - 15:09
Ik lees op de hoofdpagina tussen 6-10 cm sneeuw en voor het noorden tot 15 cm. Van dat kleine gebiedje met lichte sneeuw? Ik kan het me niet voorstellen, tenzij dat geboed wat boven zee activeert en daarna kantelt.

Haha wat er op zee gebeurt moet je niets van aantrekken! Zie Duitsland eens ;) Dat gebied gaat activeren en trekt over Nederland, tevens al twee keer aangehaald hier
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

studio dewolf

Citaat van: Kres op zo 20 jan 2013 - 14:42
En waar is dat... Anders is de informatie erg nutteloos..

Halle (België)

Powered by EzPortal