Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387978 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lans

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 09:23
Hij is bezig met kantelen :P
Uhm niet gedacht aan de gevallen sneeuw? welliswaar ligt er geen/weinig sneeuw in het noorden maar in de rest van Nederland wel en dan wordt het wel koud hoor :P


ik wou net zeggen moet jij is opletten hoe koud het gaat worden. die strenge vorst komt nu wel hoor.
achterhoek

Aris

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 09:23
Uhm niet gedacht aan de gevallen sneeuw? welliswaar ligt er geen/weinig sneeuw in het noorden maar in de rest van Nederland wel en dan wordt het wel koud hoor :P

Wordt niks. Let maar op. Tis de gekte en teleurstelling van vorig jaar wat nog doorsijpelt.

MamaAs

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 09:23
Hij is bezig met kantelen :P
Uhm niet gedacht aan de gevallen sneeuw? welliswaar ligt er geen/weinig sneeuw in het noorden maar in de rest van Nederland wel en dan wordt het wel koud hoor :P

Hmm, nu hopen dat het meevalt voor hier. Sowieso is het oostelijke gedeelte van Friesland dan eerst aan de beurt.

En die Elfstedentocht zou fantastisch zijn, maar ik ga eerst uit van gewoon zelf lekker schaatsen door het dorp. En de kids met de slee naar school schaatsen :D

Aern

Citaat van: Reutel op di 15 jan 2013 - 09:24
Nieuwe EC run geeft een sneeuwbom des doods voor aanstaande zaterdag!  8)

Ik hou van sneeuwbommen des doods, vooral op zaterdag want dan hoef ik de weg niet op.
Hier in Vught sneeuwt het ook weer lekker door dankzij de kanteling.  ;D

lans

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 09:26
Ja ik zag het op GFS ook al, daarna weer de vrieskast in? maarja is niet goed voor het ijs.

zondag en maandag ook niet te vergeten.
achterhoek

Cdtj3

Weet iemand of het vannacht gaat opklaren boven het midden van het land?
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Reutel

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 09:26
Ja ik zag het op GFS ook al, daarna weer de vrieskast in? maarja is niet goed voor het ijs.

Nee, de oper van de nieuwe EC run geef wederom dooi aan na het weekend. Het lijkt er steeds meer op dat we na het weekend gaan kwakkelen. Overdag 3-4 graden en 's nachts net onder het vriespunt. Het is niet wat ik gehoopt had, maar wel wat er al enkele runs op de kaarten staat.  :'(


Bacci

Citaat van: Reutel op di 15 jan 2013 - 09:31
Nee, de oper van de nieuwe EC run geef wederom dooi aan na het weekend. Het lijkt er steeds meer op dat we na het weekend gaan kwakkelen. Overdag 3-4 graden en 's nachts net onder het vriespunt. Het is niet wat ik gehoopt had, maar wel wat er al enkele runs op de kaarten staat.  :'(

Hmm laat die sneeuwbom maar weg dan!

Reutel

De WC komt er weer in zegt ECMWF.  :'(

Lightning_Glenn

Jeemig de peemig wat een sneeuw zeg hier (op werk in den haag), ik heb er 2.5 uur over gedaan om op me werk te komen.
Er ligt hier in het centrum 20cm sneeuw!

Jenkie

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 09:12
Klopt maar wat ik bedoel te zeggen is dat er ook sneeuw boven west duitsland hangt die richting oost nederland draait.

Klopt hoor! Het sneeuwt hier gewoon weer  :) Niet enorm hard, maar toch!

Brisk

Citaat van: Reutel op di 15 jan 2013 - 09:34
De WC komt er weer in zegt ECMWF.  :'(

Als dat vrijdag nog op de kaarten staat ga ik me pas zorgen maken ;-)

Intensiteit van de bui neemt nu wel behoorlijk af:
http://www.knmi.nl/neerslagradar/index.php
Let is snow, let it snow, let it snow!

flyerke

Winter is coming

Reutel

Citaat van: Brisk op di 15 jan 2013 - 09:38
Als dat vrijdag nog op de kaarten staat ga ik me pas zorgen maken ;-)

Het staat al enige tijd op de kaarten... Maar laten we vooralsnog niet vergeten te genieten van dit moment!  :D

Reutel

Citaat van: flyerke op di 15 jan 2013 - 09:39
en dit dan
http://img.meteogroup.com/meteo/gfs/BeNeLux/2013011500/BeNeLux_2013011500_pcp_138.png

Ja dat is een kaartje van zondag, maar als je de T2M erbij pakt dan zie je dat dit neerslaggebied met de dooi meekomt. In ieder geval geven de kaarten aan dat we een spannend weekend voor de boeg hebben!

Brisk

Citaat van: Reutel op di 15 jan 2013 - 09:40
Het staat al enige tijd op de kaarten... Maar laten we vooralsnog niet vergeten te genieten van dit moment!  :D

Klopt, maar het kan verkeren. Vandaar dat ik me daar vrijdag pas zorgen over wil gaan maken......zal wel niet lukken, maar ik houd het mezelf gewoon voor. Zaterdag een sneeuwbom zou wel leuk zijn, ben dan een weekendje weg met vriendin en kinderen.
Let is snow, let it snow, let it snow!

Roland

Goedemorgen. Nijmegen-Oost meldt 3,5 - 4 cm sneeuw, vannacht gevallen. Vanmorgen is het van 7.00 tot 9.00 uur droog geweest. Nu motsneeuwt het al weer zo'n drie kwartier gestaag door. Vanmorgen verkeerschaos op de Waalbrug, stad in en stad uit. Nu lijkt staduitwaarts weer mee te vallen als ik uit het raam kijk.

TimK21

Er ligt zo'n 4/5cm in Nijmegen nu. Het sneeuwt lichtjes, tegen motsneeuw aan. Het lijkt dat het neerslaggebied op zijn weg terug naar het zuid-oosten precies aan weerszijden van Nijmegen langsgaat, en we het dus de rest van de dag met wat motsneeuw moeten doen. Toch weer een mooi gezicht, en het is ook zo stil buiten door de geluidsdemping van de sneeuw. Maar van mij mag er nog wel een centimetertje of 6 bijvallen, zoals ze ook her en der verwachten in het midden, oosten en zuidoosten. Je zou zeggen dat Nijmegen dan precies bulls-eye is, maar ik moet het nog even bezien.
Challenge accepted!

TimK21

Citaat van: Roland op di 15 jan 2013 - 09:47
Goedemorgen. Nijmegen-Oost meldt 3,5 - 4 cm sneeuw, vannacht gevallen. Vanmorgen is het van 7.00 tot 9.00 uur droog geweest. Nu motsneeuwt het al weer zo'n drie kwartier gestaag door. Vanmorgen verkeerschaos op de Waalbrug, stad in en stad uit. Nu lijkt staduitwaarts weer mee te vallen als ik uit het raam kijk.

haha, wat een timing, de Nijmegenaren die precies tegelijk een update doen! :)
Wat denk je over vanmiddag, ik denk dat we er net tussendoor glippen helaas .
Challenge accepted!

Powered by EzPortal