Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388120 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jorentje1997

Citaat van: grizzrh op ma 14 jan 2013 - 18:57
die eerste bui trekt toch goed door over belgië!! de rest vlieg erachter aan toch :P
sneeuw'''"´´´´´´´´´´´""""
Idd hier sneeuwt het al een tijdje licht. Een klein sneeuwdekje ligt er nu toch al terug :D
Nu nog het actieve deel :)

vdweste

Citaat van: albalinda op ma 14 jan 2013 - 19:00
Iemand pluim op Weerplaza gezien van bijv. N/0 of Midden.
Pluim van het Gfs uitgave pluim 15.00 uur tot 28/1 gemiddelde onder 0  8)

Kijk even paar posts naar boven, heb zojuist de nieuwe pluim geplaatst (die helaas wat minder koud is). Deze is van het midden van het land.

TimK21

Ik heb het idee dat er slechts sneeuw zal vallen in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg. Alles boven de grote rivieren zal, aan veel kaarten te zien, slechts een klein beetje schampsneeuw krijgen. Daarbij moet gedacht worden aan Zuid-Zuid-Holland, en Zuid-Gelderland. Zo laat Hirlam het toch vooral zien, en ook GFS houdt het gebied vrij zuidelijk.
Maar ik vind 't niet erg om hiermee fout te zitten. :) Zo ziet het er gewoon nu naar uit, maar sneeuw is lastig te 'voorspellen'.

Wat me ook opvalt, is dat ze erg voorzichtig zijn met het aantal centimeters vaak. Vaak geven ze een lager aantal centimeters aan dan dat er daadwerkelijk valt. Da's mijn ervaring tenminste.
Challenge accepted!

xzaz

Citaat van: vdweste op ma 14 jan 2013 - 18:50
kan echt niet wachten tot vanavond/vannacht! Ben echt toe aan sneeuw.  :P

En even wat betreft de GFS run, nu toch wel meer leden voor een opwarming na het weekend, maar van doorzettende dooi zeker nog geen sprake!

[plaatje]
Dit begint toch wel een trendt te worden de afgelopen runs met oplopende temperaturen... jammer.
De winter is nog niet eens begonnen!

Marcellang

Citaat van: vdweste op ma 14 jan 2013 - 19:02
Kijk even paar posts naar boven, heb zojuist de nieuwe pluim geplaatst (die helaas wat minder koud is). Deze is van het midden van het land.
Die van mij is kouder en van 15.00 uur  :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

grizzrh

Citaat van: xzaz op ma 14 jan 2013 - 19:03
Dit begint toch wel een trendt te worden de afgelopen runs met oplopende temperaturen... jammer.

opwarming ? ik vind het nog wel allemaal meevallen, kan ook nog een hoop gebeuren!!
Vooral na vanacht, wil de pluim van morgen vroeg wel eens zien :D
Doenrade, Limburg

jornonweer

huh als het zo doorgaat sneeuwt het al over 2 uur in limburg? terwijl ze pas zeiden dat na middernacht het hier zou beginnen te sneeuwen
Danger is real, fear is a choice.

Cholens

Hier is nog niks gevallen ja 10 kleine vlokjes op een vierkante meter meer niet

Harrie Pama

wordt vanacht zeker -10 bij mij hahaha

Brisk

Citaat van: albalinda op ma 14 jan 2013 - 19:00
Iemand pluim op Weerplaza gezien van bijv. N/0 of Midden.
Pluim van het Gfs uitgave pluim 15.00 uur tot 28/1 gemiddelde onder 0  8)

Vanaf maandag de helft voor dooi en de andere helft voor matige vorst....geen tussen weg:

Let is snow, let it snow, let it snow!

Cholens

Als ik deze moet geloven http://www.yr.no/kart/ dan valt er aardig wat morgen bij mij maar die andere kaarten weer niet

MS-94

Hoe groot is de kans dat overijssel (twente) een veeg mee krijgt van de sneeuw?
Het gaat zoals 't gaat ;)

jel0407

Citaat van: lans op ma 14 jan 2013 - 18:21
De gemalen in friesland gaan vanavond om 20:00 uur dicht
Nou, de sluizen naar het IJsselmeer en Waddenzee gaan dicht en het gemaal in Stavoren wordt stilgezet. daarna worden overige gemalen in de provincie, daar mogelijk, stilgezet binnen 48 uur. Op dit moment ligt nog vrijwel nérgens ijs op de kanalen en rivieren.

Maarten11

Hier gaat het steeds harder sneeuwen met een aantrekkende wind 5-6 bft!
Burgh-Haamstede, Zeeland

Thunderfreak

Zuid Holland krijgt eveneens Sneeuwval van betekenis. Hou de lijn Amsterdam-Venlo maar aan,alles daarboven zal minder krijgen.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

vdweste

Citaat van: MS-94 op ma 14 jan 2013 - 19:10
Hoe groot is de kans dat overijssel (twente) een veeg mee krijgt van de sneeuw?

50%.
Of je krijgt wat sneeuw mee, of je krijgt het niet.
En nu even serieus, dit soort vragen hebben we natuurlijk niet zo veel aan. Als iemand jou precies zou kunnen vertellen hoever de sneeuw naar het noorden zal trekken, zou dit hele forum ook wel opgedoekt kunnen worden. We gaan het vanavond en vannacht zien en je kunt er alleen op hopen! :)

Rob1047

Citaat van: vdweste op ma 14 jan 2013 - 19:14
50%.
Of je krijgt wat sneeuw mee, of je krijgt het niet.
En nu even serieus, dit soort vragen hebben we natuurlijk niet zo veel aan. Als iemand jou precies zou kunnen vertellen hoever de sneeuw naar het noorden zal trekken, zou dit hele forum ook wel opgedoekt kunnen worden. We gaan het vanavond en vannacht zien en je kunt er alleen op hopen! :)

Gewoon afwachten het ene model zegt niet ander weer wel dus spannend..
Volgens yr.no krijgt twente wel snel maar weet niet welk model daar achter zit?!

Cholens

Hoe staat het er voor met Flevoland>(Dronten) Valt daar de komende 24 uur iets of grijp ik er net naast?

MSB

Hier nu op dit moment wel 100 sneeuwvlokken geteld,ben benieuwd of het meer wordt
Lang leven de winter

grizzrh

Citaat van: Rob1047 op ma 14 jan 2013 - 19:17
Gewoon afwachten het ene model zegt niet ander weer wel dus spannend..
Volgens yr.no krijgt twente wel snel maar weet niet welk model daar achter zit?!

heb al meerdere mensen incl medewerkers volgens mij horen zeggen dat dat model best onbetrouwbaar was..
Ga gewoon af op wat Nederland, België of Duitsland meld

Citaat van: MSB op ma 14 jan 2013 - 19:17
Hier nu op dit moment wel 100 sneeuwvlokken geteld,ben benieuwd of het meer wordt

voor jouw plaats, is ook te verwaarloze zou wel niet meer dan 150 vlokjes zien  :o

Gedurende enkele uren is er kans op af en toe lichte sneeuw, in totaal kan er circa 1 cm vallen.   Geldig: dinsdag 15 januari 2013 vanaf ca 03 uur gedurende ca 6 uur
Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal