Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388153 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thunderfreak

Als de Temp nu al boven 0 komt,zal het zeker morgen en Dinsdag ook het geval zijn!

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

xzaz

De winter is nog niet eens begonnen!

zwoof

Citaat van: Weatherman op zo 13 jan 2013 - 22:13
Is dat een verassing voor vannacht  :D

Nou niet te veel van voorstellen denk ik hoor. De buitjes lossen op naar gelang ze westerlijker trekken. Tegen de tijd de wolken hier zijn, geven ze veelal motsneeuw. Maar zoals gezegd, wie weet zitten er een paar tussen die nog iets over hebben gehouden.

Henri_1


Marsel

Citaat van: Johann op zo 13 jan 2013 - 22:20
Precies, zoals ik ook gisteren al vermelde !

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3454.msg38559.html#msg38559

Slaap lekker, wanneer de ET wordt verreden maken we je wel weer wakker :-)

Haha die Johann :D! Heel stiekem volg ik het natuurlijk allemaal vanaf een afstandje wel, ik moet er immers dagelijks verplicht in werken.
Maar, mocht het tot een ET komen, ben zelfs ik als 'winterhater' een bijzonder gelukkig man aangezien mijn schaatshart daar toch even een sprongetje van zal maken ;)!

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Johann

Onze Friese wintervrienden kunnen gerust gaan slapen en dromen van .......... :D
De 50 EC12 members T2m voor noord Nederland prikpunt Leeuwarden !
Mediaan gewoon weer 10 ijsdagen op rij !  Daaronder de TMin.


Richard

Citaat van: Johann op zo 13 jan 2013 - 22:30
Onze Friese wintervrienden kunnen gerust gaan slapen en dromen van .......... :D
De 50 EC12 members T2m voor noord Nederland prikpunt Leeuwarden !
Mediaan gewoon weer 10 ijsdagen op rij !

Maar is er voor de tocht eigenlijk niet veel strengere vorst nodig? 10 dagen overwegend lichte vorst is lang geen tocht lijkt mij?

Johann

Citaat van: Richard op zo 13 jan 2013 - 22:33
Maar is er voor de tocht eigenlijk niet veel strengere vorst nodig? 10 dagen overwegend lichte vorst is lang geen tocht lijkt mij?

...er staat toch ook "dromen van"  ;)
Begin is er iig !

hoffies

Jongens, lichte sneeuwval in Julianadorp!
Twitter: @hoffnar2911

Remy

Citaat van: Richard op zo 13 jan 2013 - 22:33
Maar is er voor de tocht eigenlijk niet veel strengere vorst nodig? 10 dagen overwegend lichte vorst is lang geen tocht lijkt mij?
Als het overdag blijft vriezen en er weinig tot geen sneeuw valt dan gaat het heel snel met de ijs aangroei.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Weatherboy

Citaat van: Richard op zo 13 jan 2013 - 22:33
Maar is er voor de tocht eigenlijk niet veel strengere vorst nodig? 10 dagen overwegend lichte vorst is lang geen tocht lijkt mij?

Ja hoor kan best, constante vorst is ook niet erg, maar er mag alleen helemaal geen wind staan. Afgelopen nacht heeft het hier maar 3 graden gevroren, en toch ligt een diepe sloot hier helemaal mooi gesloten terwijl er een redelijk wind stond. Nou boeit schaatsen me totaal niet, maar het is zeker mogelijk. En als er sneeuw ligt dan is het 's nachts natuurlijk kouder.

xzaz

Citaat van: Remy op zo 13 jan 2013 - 22:36
Als het overdag blijft vriezen en er weinig tot geen sneeuw valt dan gaat het heel snel met de ijs aangroei.
En er weinig wind staat...
De winter is nog niet eens begonnen!

WinschoterWeer

Ik zie die sneeuw vlak boven ons langstrekken, keer op keer. Ik gun het de eilanders van harte! Maar dan morgen en overmorgen ook de sneeuw mislopen is echt wel frustrerend. Toch een prima pluim voor het Noord Oosten en waarschijnlijk na maandag en dinsdag een vetstrakke ijsvloer! Daar is natuurlijk ook iets voor te zeggen. Het mes snijdt aan 2 kanten. Zolang de kanten maar winters zijn vind ik het fijn! ? Oldambt -4 graden ? 2bft ? Kraakhelder ? Mijn buurman is een Fries en zit rustig aan zijn sigaar en mompelt iets over Rustig blijven! ;-)


zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

glenn

komt er van de 18u run nog een animatiegifje ? hoe ziet het er eigenlijk uit voor regio turnhout ?

grizzrh

Citaat van: zorba op zo 13 jan 2013 - 22:44
Uurlijkse Hirlam 18Z


mooie run, zie ook dat voor morgen wat extra erbij gekomen is op de radar!
Doenrade, Limburg

Weatherboy

Drama GFS voor de sneeuw morgen, gelukkig Hirlam wel beter.

Johann

Citaat van: Johann op zo 13 jan 2013 - 22:34
...er staat toch ook "dromen van"  ;)
Begin is er iig !

...en ook de 15e daagse trend gewoon aanhoudende winters !



Henri_1

Nou ja drama voor Nederland beter voor BelgiĆ«. De dooi is er voor BelgiĆ« helemaal uit, jammer dat de neerslag vermindert is maar dat neem ik er graag bij. Uiteindelijk wordt het toch weer afwachten tot morgen avond/nacht/dinsdag ochtend tot we het zeker weten  ;D

Powered by EzPortal