Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388036 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Ramon Oost

Nieuwe animatie van GFS06 betreft de sneeuw van maandag/dinsdag.


Johann

Citaat van: MamaAs op zo 13 jan 2013 - 11:25
Johann, verwacht jij nog het lake effect in het waddengebied zoals je eerder noemde?
Voor morgen was dat, meende ik :)

mmmm, vanamiddag vanavond mogelijk al wat sneeuw(buien) in noorden wanneer geclusterde buien vanuit het oosten binnenkomen het noorden schampen.





 

MamaAs

Ziet er goed uit voor het Noord Westen! Tenminste, voor de ijsliefhebbers.
Nu ben ik gek op sneeuw ( vooral voor de kids ), maar een goede ijsvloer is mij ook heeeeel wat waard!
Helemaal met het oog op een lange vorst periode, en héééééél misschien de tocht.
Dat gezeik met sneeuw vorig jaar gooide roet ( of sneeuw ) in het eten.
Nu sneeuwloos in combinatie met gemalen/sluizen die dicht zijn en geen wind...... Dat zijn de perfecte ingrediënten.
Wat wel weer fijn is met sneeuw, zijn de temperaturen die erg onderuit gaan. En we hebben wel even een paar nachten strenge vorst nodig.
Heel spannend dus!

jorentje1997

Citaat van: Ramon Oost op zo 13 jan 2013 - 11:45
Nieuwe animatie van GFS06 betreft de sneeuw van maandag/dinsdag.
Gelukkig hebben we jou nog, Bedankt! :D

Jenkie

Ik hoop dat de KNMI Overijssel ook nog even geel kleurt  ;)

flyerke

blijkbaar is de verwachte sneeuwval verminderd. Nog slechts 7 cm wordt hier verwacht. Elke run anders, blijft spannend. Ik denk dat we mss een verrassing mogen verwachten? Niks is zo onvoorspelbaar als het weer toch?
Winter is coming

Harrie Pama

denk niet dat het noorden sneeuw krijgt er zijn geen waarschuwingen van sneeuw op maandag en dinsdag

TaL

Citaat van: Ramon Oost op zo 13 jan 2013 - 11:45
Nieuwe animatie van GFS06 betreft de sneeuw van maandag/dinsdag.



Zie je, dat groen die er nog aanplakte aan de kusten en zeeland in de vorige run is verdwenen ;) (S)nowcasten dus :p
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Harrie Pama

http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Opende/4056544

hier staat wel dat mijn dorp sneeuw krijgt op dinsdag is dat al zeker?

jorentje1997

Citaat van: TaL op zo 13 jan 2013 - 11:58
Zie je, dat groen die er nog aanplakte aan de kusten en zeeland in de vorige run is verdwenen ;) (S)nowcasten dus :p
Zow de eerste keer dat ik opmerk dat jij een kustgenootje bent :D Hopelijk valt de neerslag hier maandag,dinsdag en woensdag ook als sneeuw :P

stratocumulus

Citaat van: TaL op zo 13 jan 2013 - 11:58
Zie je, dat groen die er nog aanplakte aan de kusten en zeeland in de vorige run is verdwenen ;) (S)nowcasten dus :p

Kan het Lake effect nog zorgen voor activatie van de sneeuw van morgen en overmorgen, ik kan mij er namelijk wel iets bij voorstellen  8)

petje

Citaat van: Harrie Pama op zo 13 jan 2013 - 12:00
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Opende/4056544

hier staat wel dat mijn dorp sneeuw krijgt op dinsdag is dat al zeker?

met het weer is niks zeker, zijn voorspellingen

stratocumulus

Citaat van: petje op zo 13 jan 2013 - 12:05
met het weer is niks zeker, zijn voorspellingen
Idd en sneeuw al helemaal, dat is een uur van tevoren nog lastig te voorspellen.

Bacci

Citaat van: Johann op zo 13 jan 2013 - 11:45
mmmm, vanamiddag vanavond mogelijk al wat sneeuw(buien) in noorden wanneer geclusterde buien vanuit het oosten binnenkomen het noorden schampen.


Heb je misschien ook de Hirlam voor maandag/dinsdag?

vdweste

Citaat van: petje op zo 13 jan 2013 - 12:05
met het weer is niks zeker, zijn voorspellingen

Correctie: 'verwachtingen' !

MaikelNL

Een beetje sneeuw zou toch leuk zijn. Voor Friesland is dit ook goed nieuws, meer ijs!

jorentje1997

Hmpf

Stukje KMI:
Dinsdag sleept de sneeuwzone nog over het land. Het is meestal zwaarbewolkt tot betrokken met meestal lichte sneeuw. In het westen gaat de neerslag over in smeltende sneeuw. De maxima schommelen tussen +3 graden aan zee, rond 0 of 1 in het centrum en -1 of -2 in de Ardennen. De wind waait zwak tot matig uit zuidwest en ruimt nadien naar noordwest.

Dit is toch niet meer te zien op recente GFS en ook niet op Hirlam... En de maxima die GFS voorspelt is 1°c..

stratocumulus


Marcellang

Hier al een uurtje 0f 4 aan het sneeuwen 8)
Zeer lichte sneeuwval, de radar geeft niks aan, pas als het NL (N/O) bereikt ;D
Temp.rond de -1,5 .
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal