Onweerskansen 19 en 20 augustus

Topic gezien door 90849 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, do 16 aug 2012 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PatrickM

Maar waarom komt er nou weer regen aan? Is dat niet negatief?

Marco_Goes

bewolking wordt hier nu duidelijk zwaarder en het begint heel licht te regenen/druppelen.  wel forse druppels, geinig.
Spannende situatie dit, ik zie het eigenlijk nog wel gebeuren vandaag.

Johann

Citaat van: Chase-Stormer op zo 19 aug 2012 - 16:45
Flinke knallen op de noordzee, heerlijk :)
Weer kan snel omslaan zeg, gelukkig ook een stukje koeler nu !

Sat-je en temps




NitroGenetics

voorloopig lijkt de temp niet verder te zijn uitgekomen dan 26,7 graden in limburg momenteel is dit ook de piektijd en kunnen we daarme concluderen dat we vandaag geen landelijke warmte records gaan breken :(

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

GekkeLeo

Citaat van: Joep op zo 19 aug 2012 - 16:16
Alphen aan den Rijn paar minuten grote druppels
Was dan heel plaatselijk dan, want in het centrum was het droog

Reutel

Ten oosten van Tilburg kan ik een ploffer melden!

MWegman

Citaat van: GekkeLeo op zo 19 aug 2012 - 16:55
Was dan heel plaatselijk dan, want in het centrum was het droog

Vliestroom ook droog. Groenoord een paar druppels. Zit hemelsbreed maar een paar honderd meter tussen!
Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

david_meyer25

En hier in gouda ook nog droog.

SniperEye

Citaat van: Johann op zo 19 aug 2012 - 16:31
De komende uren zijn mn in het westen en zuiden lokaal (zware) buien mogelijk. De buien zullen vooral boven de inversie getriggerd worden (thermische forcering -convectie temperatuur-  pas bij 39-42°C, ook orografische forcering Ardennen, Limburg lijkt uitgesloten). Door de perverse CAPE waardes is nauwelijks in te schatten hoe de precieze uitwerking van de hogere convectie zal zijn omdat er doodgewoon geen of nauwelijks vergelijkings materiaal is vwb Ned). Mocht het tot buien komen dan kunnen die dus lokaal zwaar gaan uitpakken incl hagel. Hier luidt dus het devies voor de komende uren >> now-casting en goed de sat en radar beelden vervolgen.

Is de grondtemperatuur van 40 graden in Limburg mogelijk genoeg?

Ries

komt duidelijk vochtiger lucht uit het westen; melkachtige nevel en losse wolkjes, aantrekkende wind

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

david_meyer25


Jelte

Terschelling meldt zich. Mocht er hier iets gebeuren dan krijgen jullie verslag. Voorlopig lijkt de bui in te kakken boven Texel, maar eens zien wat het warme waddenzeewater ermee doet!
Nu de auto in!
Via twitter het snelste nieuws (als er uberhaupt wat te melden valt)


Reutel

Pfff... wat een warme kleffe boel buiten... Als het vanavond los gaat ga ik in mijn zwembroek in de regen dansen!  8)

trudy

Waar vind je de Grondtemperatuur?

dondertje127

Ik zie hier wel altocumulus castellanus, wat een voorbode van onweer zou moeten betekenen.

Dennis


NitroGenetics

Citaat van: Reutel op zo 19 aug 2012 - 17:11
Pfff... wat een warme kleffe boel buiten... Als het vanavond los gaat ga ik in mijn zwembroek in de regen dansen!  8)

ik doe mee zolang het bij regen blijft :D want van hagelstenen tot 8 cm wordt je niet vrolijk van xD

david_meyer25

Voor Terschelling is er code oranje afgegeven voor onweer.

Powered by EzPortal