Winterdiscussietopic Deel 4 - De dooi valt in

Topic gezien door 158060 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, vr 22 jan 2016 - 19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

vossejongk

Die getallen in de vakjes zijn overigens niet de hoeveelheid cm sneeuw maar de hoogte in hectometer waar de 0 graden ligt.. dus misschien ligt er heel even een laagje drab, daarna is t weer weg.

Armand

Ja veel zit er helaas niet in. Denk ook niet dat het veel zal voorstellen.
Het viel me op dat nog niemand iets hierover gezegd had in het topic, dus ik dacht post het maar ;) Denk dat iedereen inmiddels ook een beetje klaar is met de net-wel net-niet situaties deze winter (ik ook trouwens)

Jan van Ooijen

Citaat van: Armand op ma 22 feb 2016 - 14:08
Ja veel zit er helaas niet in. Denk ook niet dat het veel zal voorstellen.
Het viel me op dat nog niemand iets hierover gezegd had in het topic, dus ik dacht post het maar ;) Denk dat iedereen inmiddels ook een beetje klaar is met de net-wel net-niet situaties deze winter (ik ook trouwens)

Ik ben er ook klaar mee om eerlijk te zijn, heel deze winter is verlopen zoals voorgaande winters. Nooit een vaste vorstperiode gezien
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Mooie rustige vooruitzichten trouwens, fijn weertype denk ik zo.

Jan van Ooijen

KNMI guidance

Boven het zuidoosten eerst nog motregen. Verder enkele lichte regenbuien. Overdag oplevend door hoogtetrog en dagelijkse gang (convectietemperatuur circa 6 graden). Kans op korrelhagel. In het zuidoosten kans op onweer. Woensdag neemt de kans op natte sneeuw bij buien toe.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

PatrickM

Dit kwam zojuist vanaf zee het land op. Excuus voor de bedrading. ;D

Joep

Hier in zware bui ging de temperatuur van 6 naar 1,5 graad boven nul.
Zaten ook natte flatsen tussen

GeneralDuke

Flinke CG net gespot ten noorden van Utrecht.

Edit: 5 minuten later flinke hagel.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Danny

Citaat van: GeneralDuke op di 23 feb 2016 - 11:22
Flinke CG net gespot ten noorden van Utrecht.

Edit: 5 minuten later flinke hagel.

Was een flinke rommel inderdaad. Goed hoorbaar in Alphen a/d Rijn gevolgd door een lekkere, stevige hagelbui zojuist.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

zorba

Citaat van: Danny op di 23 feb 2016 - 11:37
Was een flinke rommel inderdaad. Goed hoorbaar in Alphen a/d Rijn gevolgd door een lekkere, stevige hagelbui zojuist.

Die jij hoorde was ten noorden van Alphen, richting Ter Aar ;-)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Danny

Citaat van: zorba op di 23 feb 2016 - 11:47
Die jij hoorde was ten noorden van Alphen, richting Ter Aar ;-)

Hij leek ook al vrij 'dichtbĂ­j' aan het geluid te horen inderdaad.  ;)

Bacci

In het zuidoosten gaat de temperatuur even flink onderuit, echt een pittige bui daaro!

JerryL

Citaat van: dennis089 op za 20 feb 2016 - 10:17
niet voor niets start over een week de meteologische lente. naast wat nachtvorst is koning winter klaar.
hij was in jerryl his woorden een pussyface dit jaar  ;D

op naar het onweerseizoen!

Whoehoe dat heb je goed onthouden. Een pussyface certainly.

Blijft de vraag: de televaag komt weer met het bericht dat er (natte)sneeuw en hagel in de planning zit.......kan iemand dit onderbouwen en/of tegenspreken?

Danny

Citaat van: JerryL op di 23 feb 2016 - 13:22
Blijft de vraag: de televaag komt weer met het bericht dat er (natte)sneeuw en hagel in de planning zit.......kan iemand dit onderbouwen en/of tegenspreken?

Waarschijnlijk opgepikt in de diverse berichten. Het KNMI geeft deze kansen voor vandaag en morgen ook weer:

Neerslag:

Enkele buien, soms met hagel en vandaag nog onweer. Harmonie geeft enkele ontladingen te zien, KOUW komt met ruim 40% kans op onweer. Morgen worden de buien meer winters van karakter. Alle modellen geven dan een sneeuwfractie te zien, NESO komt met regen/natte sneeuw.

Joep

Plaatselijk glad door hagelbui, vanmiddag om 14.30 uur op de A50 bij Renkum

via meteogroup

WRF met noord/NO stroming vanaf komend weekend




Bacci

Vroege ochtend met alles wat, regen/natte sneeuw en droge sneeuw!

Joep

Begin maart zou het wel eens sneeuwrijk kunnen worden


Extremissimorum

Zware hagelbui hier net!
't Wers even helemaal wit door de hagel van een halve centimeter. Winters plaatje, voor zolang het duurde. Smelt snel weg. Nu wat natte sneeuw.

Realist

Dikke sneeuwbui hier nu (Venhuizen NH)

Powered by EzPortal