Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 247995 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alaind86

Citaat van: Joep op wo 30 jan 2013 - 21:47
:)
Ik blijf erbij de 3e week van februari duiken we de winter in ( zie ook bericht vorige week) februari kan ook wel eens vies koud worden voor een langere tijd. We blijven het op de voet volgen!

MaikelNL

Sneeuw kansen wel meer, alleen aantal sneeuw neemt af.

Edwin

Citaat van: alaind86 op wo 30 jan 2013 - 21:48
Ik blijf erbij de 3e week van februari duiken we de winter in ( zie ook bericht vorige week) februari kan ook wel eens vies koud worden voor een langere tijd. We blijven het op de voet volgen!

Dat kan inderdaad ja....het kan ook 8 graden worden met wind en regen zoals nu het geval is. Het lijkt de goede kant op te gaan op donderdag, vrijdag en zaterdag. Hopelijk wordt dat doorgezet en wint de kou zowel overdag als s'nachts, anders heb je er nog weinig an.
Never Stop Exploring

Ramon Oost

Citaat van: alaind86 op wo 30 jan 2013 - 21:45
Maar het Europees model is niet zo optimistisch. De tempraturen lijken te hoog te zijn aan de grond (3 graden) paar kilometer hogerop zijn er wel negatieve tempraturen tot -5. Dit houd in dat de sneeuw niet kan blijven liggen en dat we te maken krijgen zaterdag met natte sneeuw of winterse buien!

De dauwpunten liggen wel beneden het vriespunt en als het maar lang genoeg door sneeuwt blijft de sneeuw van zelf liggen ;)

Ik citeer:
Citaat van: Jan van Ooijen op wo 30 jan 2013 - 15:53
Ik kan me enkele jaren geleden nog herinneren met 3 a 4 graden boven 0 icm sneeuw. Dat leverde een mooi pak sneeuw op ;)

Weatherboy

Citaat van: Joep op wo 30 jan 2013 - 21:47
:)

Ik vind het een mooie pluim! Wel op termijn natuurlijk, maar de dagelijkse gang toont aan dat we een open weertype krijgen met vooral 's nachts kans op een sneeuwdek, en overdag mooie winterse buien.

Edwin

Als het maar lang en intensief genoeg gaat sneeuwen dan daalt de temperatuur vanzelf :)
Never Stop Exploring

alaind86

Citaat van: Edwin op wo 30 jan 2013 - 21:51
Dat kan inderdaad ja....het kan ook 8 graden worden met wind en regen zoals nu het geval is. Het lijkt de goede kant op te gaan op donderdag, vrijdag en zaterdag. Hopelijk wordt dat doorgezet en wint de kou zowel overdag als s'nachts, anders heb je er nog weinig an.

Ookal zou het inderdaad 8 graden worden heb ik er vrede mee :) Het is maar een voorspelling, ik ben niet iemand die gelijk wil hebben van zie je nu wel! en ik zei het je toch! Het is en blijft het weer, net zo onvoorspelbaar als een vrouw haha

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherboy op wo 30 jan 2013 - 21:53
en overdag mooie winterse buien.

Juist, daar kan ik als weerliefhebber erg goed van genieten van die winterse buien. Camera al paraat
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Reinier van den Berg ?

Ik ga er steeds meer in geloven: de winter komt eind volgende week terug. Nieuwe pluim opnieuw iets kouder.


jorentje1997

Leuk die winterse berichten terug te zien. :)

Ramon Oost


winter

Pluim van vanmorgen van ECMWF.
http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3505.msg46821.html#msg46821
Nieuwe pluim voor noord-oost Nederland. Nagenoeg niks veranderd hij is iets warmer.

winter

Jan is er al de nieuwe run/gifje van Hirlam die al toch vrijdag/zaterdag loopt of van GFS ??

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 30 jan 2013 - 21:56
Juist, daar kan ik als weerliefhebber erg goed van genieten van die winterse buien. Camera al paraat

Zeer zeker! Mooie buienluchten, en veel zon ook. Als het niet wintert dan maar deze versie van winterse ongemakken :P

Bacci

Het wordt gewoon weer interessant weer om te volgen, komende vrijdag/zaterdag voor eventuele sneeuwval, daarna vanaf volgende week dinsdag een dalende trend met winterse buien, ik ben tevreden. Straks weer kijken waar GFS meekomt. En onthoud we hebben nog de hele maand februarie te gaan, en wie weet roert maart zijn staart.

winter

Citaat van: Bacci op wo 30 jan 2013 - 22:14
Het wordt gewoon weer interessant weer om te volgen, komende vrijdag/zaterdag voor eventuele sneeuwval, daarna vanaf volgende week dinsdag een dalende trend met winterse buien, ik ben tevreden. Straks weer kijken waar GFS meekomt. En onthoud we hebben nog de hele maand februarie te gaan, en wie weet roert maart zijn staart.

Helemaal mee eens vaak kan er zelfs sneeuw vallen in maart dat gewoon blijft liggen niet lang maar zou best 2 dagen kunnen blijven zeker 1ste week van maart.

gilleeesss

Citaat van: winter op wo 30 jan 2013 - 22:10
Jan is er al de nieuwe run/gifje van Hirlam die al toch vrijdag/zaterdag loopt of van GFS ??

De nieuwste hirlam zal tot vijrdag 18z lopen

Jan van Ooijen

Nou nou, de zogenaamde winterexpert ziet weer voor de 100ste keer winteraanvallen aankomen. Gewoon licht winters dus met kansjes op sneeuw
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 30 jan 2013 - 22:47
Nou nou, de zogenaamde winterexpert ziet weer voor de 100ste keer winteraanvallen aankomen. Gewoon licht winters dus met kansjes op sneeuw

Hoor ik nu een M.E. Putto of hoor ik een Pietje Paulusma?

Verder gewoon eens, licht winters met winterse buien. Temps tussen -2 en +4

TimK21

Toch zal er zaterdag, áls er sneeuw valt, weinig te genieten zijn. Het zal zo goed als meteen weer wegsmelten. Da's dan wel weer jammer. Echt een schaatspluim is het ook nog niet, meer een licht winters weertype met af en toe wat dooi en af en toe weer vorst.
Challenge accepted!

Powered by EzPortal