Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 248070 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sandra-zwolle

gefeliciteerd met jullie 1 jarig bestaan!! ;)

winter

Citaat van: MaikelNL op zo 27 jan 2013 - 22:08
Als het uitkomt... Maar dat kan nooit.

Ben je vorig jaar nu al vergeten??

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op zo 27 jan 2013 - 22:05
Jan wel koel weer maar niet echt doorzettend op de pluim, wat vind jij hier van?
En proficiat voor het 1 jarig bestaan ;) ;)

Ty, pluim maakt in mijn ogen de afgelopen twee dagen grote stappen, kijk ook de leden eens
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Temperatuur in de nachten ziet er goed uit alleen overdag wel lichte dooi, denk dat het komt doordat de zon in kracht toeneemt ander zou het wel dichter bij 0 liggen of is dat verkeerd beredeneert?

Bacci

De trend is dus, nu zacht met veel regen, daarna in het weekend kouder met lichte vorst en misschien winterse buien, daarna weer tijdelijke verzachting maar uiteindelijk een noordelijke stroming met sneeuw? (of in ieder geval overgang naar kouder weer).

Joep

Morgenavond passeert dan een warmtefront, voorbode van een periode van 48 uur van flinke zachtheid met gem etmaaltemp rond de 10 C en af en toe veel regen. Deze situatie wordt uitgebeeld door 1e kaart.

Tweede kaart, as donderdag, laat zien dat in een meer W/NW aanvoer er dan maritiem polaire lucht zal instromen. Met aanhoudende wisselvalligheid gaan de temp naar het normale niveau van 5 C overdag en in langdurige opklaringen lichte vorst in de nacht en ochtend.

Derde en vierde kaart laten zien dat vrijdag en ook komend weekend al weer vrij koud zullen verlopen. In de nacht toenemende kans op lichte vorst, overdag 0-5 C maximaal en kans op winterse buien.
De laatste kaart laat al een aantal duidelijke signalen zien voor een opnieuw veranderend patroon.

De verkilling van volgend weekend zal wellicht nog worden gevolgd door een tijdelijke verzachting als zich van de enorme koudepoel (vortex) boven Canada nog een deel afsplitst in de vorm van lagedruk dat via IJsland naar Scandinaviƫ zal trekken en bij ons die tijdelijke verzachting zal brengen.

Maar daarna lijkt de westelijke hoogterug alleen maar sterker te worden met nadrukkelijkere uitpunting naar Groenland. Samen met een aanhoudende trend dat lagedruk zich blijft richten op het zuiden van Europa, levert dit bij ons een grote kans op aanvoer uit N/O op met bijbehorend koud en vrij wisselvallig winterweer.

Ronald de Wildt

MaikelNL


Arend

Citaat van: Joep op zo 27 jan 2013 - 22:22

*tekst*

Ronald de Wildt

Waar zijn de bijbehorende kaartjes? Dit leest niet echt prettig.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Joep

Citaat van: Arend op zo 27 jan 2013 - 22:30
Waar zijn de bijbehorende kaartjes? Dit leest niet echt prettig.

Kaarten staan er nu bij  :)

Joep


Marcellang

Temperatuur hier 0 graden en spekglad op de weg, net een mooi ritje gehad 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

itgietoan!

Wat een rust trouwens op dit forum nu de dooi is ingetreden ....
Ben benieuwd hoe dat eind volgende week zal zijn a.d.h.v. huidige pluim ... ;)
Snow!!!

winter

Citaat van: itgietoan! op zo 27 jan 2013 - 23:09
Wat een rust trouwens op dit forum nu de dooi is ingetreden ....
Ben benieuwd hoe dat eind volgende week zal zijn a.d.h.v. huidige pluim ... ;)

Wilde die opmerking in paar uur geleden ook al op maken dacht laat maar zitten. Ja vind ik ook jammer, wanneer het dooit verlaat meer als de helft dit forum lijkt het wel ze lezen denk ik alleen de vooruitzichten etc...

itgietoan!

Citaat van: winter op zo 27 jan 2013 - 23:29
Wilde die opmerking in paar uur geleden ook al op maken dacht laat maar zitten. Ja vind ik ook jammer, wanneer het dooit verlaat meer als de helft dit forum lijkt het wel ze lezen denk ik alleen de vooruitzichten etc...

Je krijgt in ieder geval niet meer de vragen van "krijg ik sneeuw", "wanneer krijg ik sneeuw", "het sneeuwt hier nu", enz., enz. ::)
Snow!!!

klimascepie

Nu krijg je de vraag of de wintersport wel door kan. En volgende week komen de vragen over de carnaval. Vragen komen er toch wel.
1 voordeel is dat ze niet gaan vragen over de storm want daar is en speciale topic voor.

Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Koen-IJM


glenn

het zit er al enkele runs in vanaf 4 of 5 februari duikelen we terug de winter in

jones

GFS berekent ook al enkele runs een klein venijnig lagedrukgebiedje dat voor veel probleem gaat zorgen in Frankrijk als ik de kaarten zo zie! Bij ons hierdoor (tijdelijk) noordelijke luchtstromingen

Johann

FF liniaaltje ernaast leggen.  :P
Ach ja...GFS18 (ik weet)


Weatherboy

Citaat van: Johann op ma 28 jan 2013 - 01:55
FF liniaaltje ernaast leggen.  :P
Ach ja...GFS18 (ik weet)

Ik zeg doen ;) Bakken met sneeuw willen we :P

Powered by EzPortal