Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223318 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

just0408

Kans op een Elfstedentocht verlaagt naar 5% volgens Weerstation Lemmer.

Helaas, het heeft in Friesland meer gesneeuwd dan we konden gebruiken voor dit moment.  In Lemmer is er 2,5 cm sneeuw gevallen en in delen van Friesland sneeuwt het op dit moment nog steeds. Het zijn wel steeds korte buien. Op veel plaatsen zorgt de wind ervoor dat de meeste neerslag van het ijs waait, maar het hoopt zich op langs de kant. Omdat daar het ijs het zwakst is, is dat dus slecht nieuws. Mede gelet op de pluimverwachting zoals die er nu ligt,  met een hevige dooiaanval aan het eind van deze week, Moet ik helaas de kans op een elfstedentocht in 2013 vooralsnog naar beneden bijstellen. We blijven optimistisch, maar we moeten ook reeel zijn, de kans op een elfstedentocht de komende weken is volgens ons nu 5%. Mocht de dooiaanval uitblijven of mocht het na de dooiaanval opnieuw graan vriezen, dan liggen alle kansen nog open. Wij gaan in ieder geval nog wel door met ijsdikte metingen zolang dit veilig mogelijk is.

http://www.weerstation-lemmer.nl/elfstedentocht-2013.html
Ik ben ook niet van steen.

gilleeesss

Jammer dat het 1graadje is nu.. je ziet het toch smelten hoor.. zal komende 3dagen nog wss 2-3cm smelten op het gras enzo vrees ik..

Jammer van de pluimen. maar vergeet niet dat het LT is he, nog tot weekend winter ;) geniet ervan, overal ligt het wit. Ja op de ene plaats (bv bij ik) lichte dooi. maar toch blijft het zoiezo boven de 10cm op de meesste plaatsen waar er nu 15 ofzo ligt. Het blijft allemaal mooi wit wit wit overal waar je kijkt ;) . Wie weet krijgen we na het weekend nog paar dagen.. Je weet nooit.

mauriceb

Gewoon nog even afwachten met z'n allen. omdat de modellen nu een verzachting laten zien op termijn is vrijwel altijd het geval.
misschien ook nog wel enigzins lohisch na 2 weken ijsdagen. Ik heb ook vaak gezien dat iedere dag de dooi in een pluim een dag opschuift. De modellen komen op met een hardnekkig laagje maar de vraag is nog maar of die het wel gaat redden.
Als die het niet gaat redden wordt het misschien wel wat minder kou maar de winter voorbij lijkt me erg voorbarig.

Jenkie

Achter op het terras meet ik nu 6 cm, in de tuin 10 tot 12 cm. En het sneeuwt nog steeds  :)

Flesjefanta


Rogierhgv

Hoop dat de dooi inderdaad uitgesteld wordt. Ga in het weekend van 9 februari naar Willingen sauerland, weinig trek om in natte dooiprut daar op de piste te staan. Gelukkig is het LT en kan het nog bijdraaien.

Jan van Ooijen

En GFS komt weer met de volgende sneeuwoptie voor vrijdag en zaterdag. Weer iets om te volgen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 21 jan 2013 - 12:42
En GFS komt weer met de volgende sneeuwoptie voor vrijdag en zaterdag. Weer iets om te volgen



Leuk! ;) maar denk eerder dat het achteraf minder leuk zal zijn. De dooi.. : maarja is nog 6dagen ver.. Maarja het moet er eens van komen he.

Mr.B

Citaat van: Rogierhgv op ma 21 jan 2013 - 12:41
Hoop dat de dooi inderdaad uitgesteld wordt. Ga in het weekend van 9 februari naar Willingen sauerland, weinig trek om in natte dooiprut daar op de piste te staan. Gelukkig is het LT en kan het nog bijdraaien.

Ik ga van 29 t/m 31 januari naar Winterberg. Mag hopen dat het niet gaat regenen  :-\.

mauriceb

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 21 jan 2013 - 12:42
En GFS komt weer met de volgende sneeuwoptie voor vrijdag en zaterdag. Weer iets om te volgen

Leuk Leuk nog meer schnee!

Roland

Citaat van: gilleeesss op ma 21 jan 2013 - 12:43
Leuk! ;) maar denk eerder dat het achteraf minder leuk zal zijn. De dooi.. : maarja is nog 6dagen ver.. Maarja het moet er eens van komen he.

Natuurlijk. Ik zit op 15 mei ook het liefst met 23 graden in mijn achtertuin met een biertje. Maar tot 15 maart of zo, mag het van mij gerust winteren. Begint de lente wel later, maar dan komt ie ook ineens in volle glorie.

Voor nu heb ik nog steeds mijn twijfels of dat laag dat nu zo opgehemeld wordt een Champions League speler is. Wie weet verkoopt ie voor het weekend ineens zijn beste spelers...

André

Laat het ons maar afwachten of het dooid of niet , het is nog te ver om met zekerheid te zeggen , eerst die koudere dagen naar het eind van de week verwerken en dan zullen we al wel zien . De beer niet verkopen voor hij geschoten is .
Demeulemeester André

marco-groningen

Mocht de dooi er gaan komen moet het ook gelijk 15-20 graden worden. Dat sombere kwakkelweer wordt niemand vrolijk van.

Glennb

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 21 jan 2013 - 12:42
En GFS komt weer met de volgende sneeuwoptie voor vrijdag en zaterdag. Weer iets om te volgen

Sneeuw op mijn verjaardag zou een leuk cadeau zijn!  ::)
Groet,
Glenn

GHkstra


René

hier nu lichte sneeuwval al n uurtje,maar dan ook heel licht
Waddinxveen

mauriceb

vooralsnog op de 30/10hpa kaarten niet echt een aantrekking te zien van de PV, wel gaat de verdeling bovenin anders liggen waardoor wij een wat westelijkere stroming zouden kunnen krijgen maar van een aanstormend zonaal patroon is volgens mij nog geen sprake ook niet volgende week.

matroesjka-world

We hebben al de hele ochtend onafgebroken stuifsneeuw en dat kan nog wel een tijdje aanhouden als ik deze link zo bekijk:
http://www.wetter24.de/wetter-radar/deutschland.html

Alleen jammer dat het geen mooie dikke vlokken zijn, dit zet echt geen zoden aan de dijk  :(
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

just0408

Citaat van: GHkstra op ma 21 jan 2013 - 12:58
*sneeuwhoogtekaartje*

'n Beetje chaotisch kaartje.  Klopt niet veel van :)
Ik ben ook niet van steen.

Johann


Powered by EzPortal