Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205243 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lans

Citaat van: SniperEye op vr 18 jan 2013 - 11:06
Nieuwe pluim gaat wederom voor uitstel dooi. Van uitstel komt afstel. Waren de afgelopen twee pluimen nog redelijk overtuigd dat vanaf woensdag een langzame "opwarming" zou plaatsvinden, is het nu pas aan het einde van de pluim.

Van uitstel komt afstel. Ik denk dat komende week kouder zal verlopen dan afgelopen week.

(P.s. dit is op basis van de pluim Zuidoost).


jaa inderdaad ik heb bijna elke pluim nog dooi in gezien als die pluimen waren uit gekomen zaten we allang in de dooi en toch blijven mensen schrikken  als er een dooi de kaarten komt en hebben het alleen daar over
achterhoek

Jeroenve

Citaat van: lans op vr 18 jan 2013 - 11:24

jaa inderdaad ik heb bijna elke pluim nog dooi in gezien als die pluimen waren uit gekomen zaten we allang in de dooi en toch blijven mensen schrikken  als er een dooi de kaarten komt en hebben het alleen daar over

Wat mij opviel was dat de opwarming redelijk abrupt komt, m.a.w. de temperatuursgradiënt is vrij hoog al enkele runs op rij, elke keer op 28 januari, in plaats van een geleidelijke opwarming naar het langjarig gemiddelde zoals het begin van de week het geval was.

Zonder daar direct conclusies aan te verbinden,  vond ik dat gewoon opvallend.

Weerextrem

Citaat van: Jeroenve op vr 18 jan 2013 - 11:27
Wat mij opviel was dat de opwarming redelijk abrupt komt, m.a.w. de temperatuursgradiënt is vrij hoog al enkele runs op rij, elke keer op 28 januari, in plaats van een geleidelijke opwarming naar het langjarig gemiddelde zoals het begin van de week het geval was.

Zonder daar direct conclusies aan te verbinden,  vond ik dat gewoon opvallend.

dat is vrij normaal in het winterperiodes, modelberekeningen kiezen juist bepaalde prikpunten door de koers van lagen en hogen... ja dan krijg je dit. en het is daarom ook buiten betrouwbare termijn

Thunderfreak

Citaat van: Weerextrem op vr 18 jan 2013 - 11:37
dat is vrij normaal in het winterperiodes, modelberekeningen kiezen juist bepaalde prikpunten door de koers van lagen en hogen... ja dan krijg je dit. en het is daarom ook buiten betrouwbare termijn

Dat heet dus eigenlijk het gemiddelde,wat die H's en L's dus normaal zouden volgen,oftewel de berekeningen of eigenlijk de computers berekenen tegen beter weten in en gaan uit van het verleden. tegendraads eigenlijk van de werkelijkheid.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

matroesjka-world

Citaat van: ron12 op vr 18 jan 2013 - 11:16
Zelfs de eenden hebben schik met dit weer http://zurevla.nl/2008/01/26/eenden-en-ijs/ ;)


Echt heel leuk om te zien, wat een schik ze hebben, lachen !!  ;D ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

grizzrh

Morgen mensen!!!
Tijd voor een gifje :D

(  Weet niet wie zei dat hij op dezelfde dagen dooi zag terugkomen, EC ziet alleen maar vorst, en goede ook nog  )

Vanaf vandaag 18u tot Donderdag 00u;

Doenrade, Limburg

Reutel

Goedemiddag!  8)

Is onze Jan al aangekomen met de boemel? Ik vind het allemaal erg stil van zijn kant, en volgens mij zou hij vanmorgen rond 09.00 uur weer in NL zijn. Ben erg benieuwd naar de laatste Hirlam filmpjes, kan een van de mods die ook plaatsen?

Op LT zijn de verwachtingen nog zeer positief, ik maak me nergens zorgen om. Een pak sneeuw voor Friesland komende zondag kan er voor zorgen dat de eventueel daaropvolgende strenge vorst zeer bevorderlijk is voor de ijsaangroei. Ik neem aan dat er zondag al wel geveegd kan worden op de traject?

Romigo

Citaat van: grizzrh op vr 18 jan 2013 - 11:57
Morgen mensen!!!
Tijd voor een gifje :D

Vanaf vandaag 18u tot Donderdag 00u



Bedankt, hoop zondag en maandag hier nog 10 cm sneeuw te verwachten. Tenminste ik heb die bestelling wel gedaan, of het ook geleverd wordt, dat is nog afwachten...  :)

grizzrh

Doenrade, Limburg

Romigo

Citaat van: Reutel op vr 18 jan 2013 - 12:08
Goedemiddag!  8)

Is onze Jan al aangekomen met de boemel? Ik vind het allemaal erg stil van zijn kant, en volgens mij zou hij vanmorgen rond 09.00 uur weer in NL zijn. Ben erg benieuwd naar de laatste Hirlam filmpjes, kan een van de mods die ook plaatsen?

Op LT zijn de verwachtingen nog zeer positief, ik maak me nergens zorgen om. Een pak sneeuw voor Friesland komende zondag kan er voor zorgen dat de eventueel daaropvolgende strenge vorst zeer bevorderlijk is voor de ijsaangroei. Ik neem aan dat er zondag al wel geveegd kan worden op de traject?

Ik heb al allerlei gemotoriseerde voertuigen voorbij zien komen, om de Friezen te helpen met het sneeuwvrij maken van het ijs, mocht je er nog niet op kunnen staan. En de hovercraft - hier eerder genoemd - die ideale manier op het ijs sneeuwvrij te maken.

Reutel


Reutel

Citaat van: Romigo op vr 18 jan 2013 - 12:12
Ik heb al allerlei gemotoriseerde voertuigen voorbij zien komen, om de Friezen te helpen met het sneeuwvrij maken van het ijs, mocht je er nog niet op kunnen staan. En de hovercraft - hier eerder genoemd - die ideale manier op het ijs sneeuwvrij te maken.

:-X Ik zeg daar niets meer over... lol

Romigo


Romigo

Dit moet toch mijn bestelde 10+ cm wel opleveren... :D

bliksems

dus we krijgen zondag EN maandag sneeuw??
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Thunderfreak

Citaat van: bliksems op vr 18 jan 2013 - 12:27
dus we krijgen zondag EN maandag sneeuw??

hoop het zelf niet,werk en sneeuw gaat niet samen  ;)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

ron12

nog maar -0.7 graden in nijmegen :o
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherboy

Citaat van: bliksems op vr 18 jan 2013 - 12:27
dus we krijgen zondag EN maandag sneeuw??

Jep, en het leuke is dat GFS verder gewoon niet serieus genomen kan worden ;D

Kijk die pluim van GFS! De Oper is voor de zoveelste keer op rij een vreemde uitbijter. Volgens mij mag GFS nodig een opknap beurt krijgen, want het presteert met de dag slechter. Neemt niet weg dat het gemiddelde wel ietsjes omhoog gaat eind volgende week ;)

TimK21

Zondag kan wel een drama worden, met alle Eredivisie-wedstrijden die weer gespeeld worden, en aangezien ze alleen bij Vitesse en Ajax het dak dicht kunnen doen, wordt de rest misschien wel afgelast, en anders blijven de stadions enorm leeg omdat niemand met dat weer dan de weg op wil. Is nog wel even afwachten natuurlijk, maar zo ziet het er nu wel naar uit.

Verder is het Elfstedentocht-sprookje weer een dag verder weg, want met de actuele temperatuur daar, zo rond de -0.5, groeit dat ijs natuurlijk totaal niet aan, en de kans bestaat zelfs dat het daar vandaag weer boven nul wordt.
Challenge accepted!

Powered by EzPortal