Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205264 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ceriel

Wat een pluim!
Zeer weinig leden boven de 0 en weinig spreiding.
Droompluim. :P
Wanneer doen we het weer?

Remy

Het is gewoon opvallend hoe zo'n flinterdun laagje bewolking enorm broeikas effect geeft.
In Friesland is het helder blijkbaar :)
Ik gooi nog een houtblokje op het vuur,heerlijk warm hier een graadje of 24 nu :)
Houtkachel aan dikke sneeuwstorm buiten en alle katten bij me op de bank... nu alleen die sneeuwstorm nog ;)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Meppel14

Mensen deze week ook maar account aangemaakt.
Geniale pluim.
Stijgende temp nu is wel vervelend.-3.1 en eerder op de avond reeds -5.6

TimK21

Een béétje nuance is op zijn plaats mensen. Als de pluim over een week dooi zou aangeven, zeggen we massaal; oh, is toch maar lange termijn, niet serieus nemen.

En nu is de pluim goed, en dan is het meteen hosanna. Ook nu is er nog niks te zeggen over de lange termijn. Kritiek punt wordt zo rond eind volgende week. Verschillende keren hebben we gezien dat er dan dooi kan komen, maar ook dat het gewoon doorgaat met vriezen. Dus het is nog gewoon afwachten, vanaf maandag ongeveer kan daar meer zinnigs over gezegd worden. Tot nu toe ziet het er goed uit, maar een slag om de arm is nuttig.

Inmiddels een klein wit laagje weer op de schone auto's door de sneeuw, maar het wordt nu snel droog.
Challenge accepted!

winter

Citaat van: TimK21 op do 17 jan 2013 - 21:50
Een béétje nuance is op zijn plaats mensen. Als de pluim over een week dooi zou aangeven, zeggen we massaal; oh, is toch maar lange termijn, niet serieus nemen.

En nu is de pluim goed, en dan is het meteen hosanna. Ook nu is er nog niks te zeggen over de lange termijn. Kritiek punt wordt zo rond eind volgende week. Verschillende keren hebben we gezien dat er dan dooi kan komen, maar ook dat het gewoon doorgaat met vriezen. Dus het is nog gewoon afwachten, vanaf maandag ongeveer kan daar meer zinnigs over gezegd worden. Tot nu toe ziet het er goed uit, maar een slag om de arm is nuttig.

Inmiddels een klein wit laagje weer op de schone auto's door de sneeuw, maar het wordt nu snel droog.

Heb je gelijk ik denk dat tot zondag gewoon zeer mooi temp. daarna zien we wel,
Want, na het weekend kun we niet veel verder kijken lijkt koud te blijven maar niks is zeker.
Waarom spreekt iedereen eigenlijk iedereen over een sneeuwdump zie dat er misschien 3 cm valt volgens pluimgemiddelde?

Meppel14

een optimist heeft het even vaak mis als een pessimist, maar hij is wel een stuk gelukkig  ::)

Thunderfreak

Citaat van: TimK21 op do 17 jan 2013 - 21:50
Een béétje nuance is op zijn plaats mensen. Als de pluim over een week dooi zou aangeven, zeggen we massaal; oh, is toch maar lange termijn, niet serieus nemen.

En nu is de pluim goed, en dan is het meteen hosanna. Ook nu is er nog niks te zeggen over de lange termijn. Kritiek punt wordt zo rond eind volgende week. Verschillende keren hebben we gezien dat er dan dooi kan komen, maar ook dat het gewoon doorgaat met vriezen. Dus het is nog gewoon afwachten, vanaf maandag ongeveer kan daar meer zinnigs over gezegd worden. Tot nu toe ziet het er goed uit, maar een slag om de arm is nuttig.

Inmiddels een klein wit laagje weer op de schone auto's door de sneeuw, maar het wordt nu snel droog.

Jah maar ik snap de reactie's goed,als de pluim op het eidn zacht aangeeft,we zijn winter liefhebbers,dus als de pluim volmondig onder 0 aangeeft zien we dat liever en is de vreugde beter. Maar idd ook dat is LT

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Kiwitwins

Mijn reactie kwam eerder voort uit het feit dat er meestal op de LT dooi in de kaarten staat. Dus nu alles in de vorst bleef, dacht ik WOW ook op de LT geloven ze erin.  Maar je hebt gelijk het is LT, kijken hoe de volgende pluimen erbij staan. Maar ja het is ook wel eens leuk om te zien.
Het is maar dat je het weet.

Marcellang

Citaat van: Meppel14 op do 17 jan 2013 - 21:53
een optimist heeft het even vaak mis als een pessimist, maar hij is wel een stuk gelukkig  ::)
HAHAHA, Join the club  ;)
Lt trekt volgens mij ook vaak naar langjarig gemiddelde toe?
Thankx Reutel ,nou weet ik het zeker ;D
Nee ik had r een vraagteken achter :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

maarten89


WinschoterWeer

Yes Yes Yes wat een geweldige pluim! Echt genieten. -3 graden in Winschoten momenteel en beetje wind! Hopen dat het helderder wordt anders weer een teleurstellende nachtvorst denk ik, maar hé, ik denk ff terug aan een paar weken geleden, toen het zo grijs en nat was....dan wordt je nu toch gewoon dolblij dat we in deze heerlijke winterperiode zitten. Nu nog wat sneeuw voor het Noord Oosten...beetje klagen mag...  8) ;)

Reutel

Citaat van: Kiwitwins op do 17 jan 2013 - 21:56
Mijn reactie kwam eerder voort uit het feit dat er meestal op de LT dooi in de kaarten staat. Dus nu alles in de vorst bleef, dacht ik WOW ook op de LT geloven ze erin.  Maar je hebt gelijk het is LT, kijken hoe de volgende pluimen erbij staan. Maar ja het is ook wel eens leuk om te zien.

De pluim neigt op lange termijn altijd naar het langjarig gemiddelde. Voorlopig nog niets om je zorgen over te maken. ;)

edit: Ah de Duitser is me voor... ;)

Bacci


Jenkie

Waar vind ik ergens de modellen over sneeuwval? Lees hier af en toe over sneeuwdumpje maar hoorde Marco Verhoeff zeggen dat er lichte sneeuwval kwam? Wil het nou wel eens met eigen ogen zien  ;)

Richard

Citaat van: Bacci op do 17 jan 2013 - 22:03
Nieuwe 15 daagse


Gemiddelde weer dooi op het einde, maar wéér een paar dagen later. Niks aan de hand lijkt mij ;)

Bacci

Citaat van: Jenkie op do 17 jan 2013 - 22:05
Waar vind ik ergens de modellen over sneeuwval? Lees hier af en toe over sneeuwdumpje maar hoorde Marco Verhoeff zeggen dat er lichte sneeuwval kwam? Wil het nou wel eens met eigen ogen zien  ;)

Nou bekijk de pluim hierboven.

Zynex


zorba

Benieuwd waar HIRLAM en GFS straks mee komen in de 18Z. Gifjes zullen dan hier weer verschijnen  ;)

Edit: HIRLAM loopt alvast binnen, gifje komt zo!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Kiwitwins

Pluim is goed, niets om depressief over te worden :P ;)
Het is maar dat je het weet.

Jenkie

Citaat van: Bacci op do 17 jan 2013 - 22:06
Nou bekijk de pluim hierboven.

Die stond er nog net niet toen ik mijn vraag stelde  :D

Powered by EzPortal