Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205244 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Romigo

En deze is voor de nacht er na. Dit allemaal nadat het maandag heeft gesneeuwd volgens GFS.

Invicta

Citaat van: grizzrh op do 17 jan 2013 - 12:58
Goed dat je er even tussen in springt Tha-Ghost!!
Ik wil het ook gezellig houden, en het is niet tegen de forum regels om af en toe een berichtje in het dialect te schrijven of wel dan?

Omdat je er zelf om vraagt:

4. Berichten plaatsen.
Gebruik een duidelijk onderwerp / titel.
Voordat je een nieuw topic opent altijd eerst kijken of er nog geen topic over het onderwerp is!
Let bij het plaatsen van een bericht op de leesbaarheid (taalfouten, punten, komma's, hoofdletters)
Plaats hetzelfde bericht niet meerdere keren in verschillende topics.
Heb je een  privévraag of aanbod aan een lid, doe dit dan via PM  (Persoonlijke Mail).
Haal topics niet onnodig omhoog (schop / kick).
Discussieer in een topic alleen over de zaken waarover het topic gaat,
een grapje of grappige reactie op een bericht zal meestal niet als offtopic worden beschouwd.
Discussies over privézaken, roddels en concurrerende sites, zijn op het Meteo-Service forum niet toegestaan

Voordat je er zelf over begint: er staat inderdaad niet over dialect bij maar dialect bevorderd de leesbaarheid van het forum niet. En om terug te komen op je opmerking dat het een openbaar forum is, dat klopt. Dat houdt dus ook in dat het voor iedereen te begrijpen moet zijn. Zoals door meerdere forumleden al aangehaald kun je, als je in het dialect wil converseren, beter een pb sturen.

Ik wil trouwens helemaal niet voor mod spelen (ook dat staat in de forumregels) maar ook ik erger me eraan, vandaar deze uiteenzetting.

grizzrh

Citaat van: Thunderfreak op do 17 jan 2013 - 13:48
Hier lopen ze op het ijs,terwijl er een bak sneeuw op ligt/lag.

kan altijd proberen :P maar niet echt slim haha
Doenrade, Limburg

ron12

Citaat van: Erik V op do 17 jan 2013 - 13:43
Goedemorgen (voor mij dan). Heeft iemand enig idee hoe of er geschaatst kan worden op het veluwemeer bij Nijkerk? Ga dit weekend naar Center Parcs Eemhof vandaar....
slechthttp://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1992255/IJs-op-Veluwemeer-nog-te-dun.htm
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Thunderfreak

Citaat van: grizzrh op do 17 jan 2013 - 13:51
kan altijd proberen :P maar niet echt slim haha

Nee inderdaad,ik waag mijzelf er ook niet aan. Door het ijs zakken is 1 ding,maar een nat pak is toch wel even iets vervelender met de huidige temperatuurtjes.

Onverandwoord? Zou het niet weten eerlijk gezegt,moet altijd 1 schaap over de dam wil de rest met lef en zekerheid durven,aan de andere dus de eer haha.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Erik V

Citaat van: Romigo op do 17 jan 2013 - 13:46
Ik zal kijken (woon in Putten) of er ijs ligt en of er ook op geschaatst wordt. Zal je later vandaag op de hoogte brengen, tenzij er iemand anders al is wezen kijken.
Thnx......

Energizer85

Eigenlijk is friesland nu de enige plek, waar t op sommige plaatsen net boven 0 is....

Thunderfreak

Citaat van: JPP78 op do 17 jan 2013 - 13:01
Leuk hoor dat gespeculeer over die tocht der tochten, maar gezien de verwachting zit dat er echt niet in! Ik weet niet wie die artikelen schrijven en wat voor idee er achter zit, maar je hebt aanhouden matige tot strenge vorst nodig voor zeker een week. Dat zie ik niet in de verwachtingen terug. Het is hier nog niet kouder geweest dan -6,3 geweest deze week, afgelopen nacht maar -4. Onder de bruggen zwemmen nog steeds de eenden, dus daar moet het ijs nog groeien en en klopt die pluim dus niet omdat het al een aantal cm's achterstand heeft. Wil je die gaten dicht krijgen, dus onder lage bruggen e.d., Dan moet het gewoon streng vriezen. Dus met lichte en matige vorst kom je er niet tenzij er na een 3de ook een 4de week met vorst komt waarin het dan evt. zou kunnen. met strenge vorst kan het binnen 3 weken, met deze temperaturen dus niet. Ik wil niet negatief doen hoor, ik heb er natuurlijk zin in, maar dan moet het wel nog 5 graden kouder worden dan nu!

maar toch vol verwachting klopt ons hart.....

Optie tot enig ijs transplantatie voor onder de bruggen?

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

JPP78

Citaat van: Thunderfreak op do 17 jan 2013 - 14:01
Optie tot enig ijs transplantatie voor onder de bruggen?

dat zou een optie zijn op het moment dat de kans groot is dat het door kan gaan. nu dat totaal nog niet het geval is , is transplantatie ook geen optie. zonde van de energie. Eerst maar eens echt (streng) vriezen.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

GHkstra

Citaat van: Invicta op do 17 jan 2013 - 13:50
Ik wil trouwens helemaal niet voor mod spelen (ook dat staat in de forumregels) maar ook ik erger me eraan, vandaar deze uiteenzetting.
Ik erger me aan mensen die zich ergeren aan mensen die zich ergeren aan mensen die zich aan hem ergeren.

grizzrh

Citaat van: GHkstra op do 17 jan 2013 - 14:13
Ik erger me aan mensen die zich ergeren aan mensen die zich ergeren aan mensen die zich aan hem ergeren.

mooi gezegd :D

Ik zie wel nog een hoop buien boven duitsland hangen misschien iets voor morgen ?
Doenrade, Limburg

Energizer85

Citaat van: GHkstra op do 17 jan 2013 - 14:13
Ik erger me aan mensen die zich ergeren aan mensen die zich ergeren aan mensen die zich aan hem ergeren.

Zullen we t anders over t weer hebben?


Hoe is t met de kansen op sneeuw aankomend weekend gesteld?

WinschoterWeer

Citaat van: GHkstra op do 17 jan 2013 - 14:13
Ik erger me aan mensen die zich ergeren aan mensen die zich ergeren aan mensen die zich aan hem ergeren.
? Ergert u zich niet, maar verwondert u zich slechts !?  Het is nu -0 graden, 3bft en volop zon....hopen dat het zo helder blijft voor komende nacht! ( zin in de pluim van vanavond...altijd weer spannend in zo'n winterperiode...!  :D ) Nog iets bekend over de "sneeuwdump" van Zondag boven het Noorden / Noord Oosten? Hopelijk blijft ie weg ivm gesteldheid ijsvloer en gaat het gewoon lekker vriezen.

MamaAs

Als het nu aankomende nachten 3 keer -10 of lager is, dan zijn de kansen een stuk aannemelijker.

Update over Luts en Slotermeer
http://www.wintergek.nl/ijsdikte/

grizzrh

neerslag gifje komt er zo aan mensen!

en ik heb nog een mooi t2m kaartje eruit geplukt
Doenrade, Limburg

Bacci

Citaat van: grizzrh op do 17 jan 2013 - 14:15
mooi gezegd :D

Ik zie wel nog een hoop buien boven duitsland hangen misschien iets voor morgen ?

Nee we hebben heldere nacht nodig!  >:(

grizzrh

Citaat van: Bacci op do 17 jan 2013 - 14:21
Nee we hebben heldere nacht nodig!  >:(

heb wel gezien dat we in het weekend redelijk vrij zitten qua neerslag!
nog een klein beetje vanacht/morgen boven limburg maar rest lost op op GFS
Doenrade, Limburg

Bacci

Citaat van: grizzrh op do 17 jan 2013 - 14:23
heb wel gezien dat we in het weekend redelijk vrij zitten qua neerslag!
nog een klein beetje vanacht/morgen boven limburg maar rest lost op op GFS

Het moet nu streng gaan vriezen want na het weekend mag het dan weer volop sneeuwen :P

grizzrh

Neerslag Gifje GFS 6z run;



^^ Nu werkt ie wel goed ^^ (Andere source gepakt)

(Weet dat t langertermijn is maar waaw)
Nog een leuk temp kaartje;
Doenrade, Limburg


Powered by EzPortal