Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205747 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

ThaGhostNL

***ModBreak***

Laten we het vooral gezellig houden op het Forum en slowchat achterwegen houden. Als je wilt chatten dan kun je dat ook op onze chat doen. Meteo-service Chat
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Thunderfreak


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

grizzrh

Citaat van: Tha-Ghost op do 17 jan 2013 - 12:56
***ModBreak***

Laten we het vooral gezellig houden op het Forum en slowchat achterwegen houden. Als je wilt chatten dan kun je dat ook op onze chat doen. Meteo-service Chat

Goed dat je er even tussen in springt Tha-Ghost!!
Ik wil het ook gezellig houden, en het is niet tegen de forum regels om af en toe een berichtje in het dialect te schrijven of wel dan?
Doenrade, Limburg

JPP78

Leuk hoor dat gespeculeer over die tocht der tochten, maar gezien de verwachting zit dat er echt niet in! Ik weet niet wie die artikelen schrijven en wat voor idee er achter zit, maar je hebt aanhouden matige tot strenge vorst nodig voor zeker een week. Dat zie ik niet in de verwachtingen terug. Het is hier nog niet kouder geweest dan -6,3 geweest deze week, afgelopen nacht maar -4. Onder de bruggen zwemmen nog steeds de eenden, dus daar moet het ijs nog groeien en en klopt die pluim dus niet omdat het al een aantal cm's achterstand heeft. Wil je die gaten dicht krijgen, dus onder lage bruggen e.d., Dan moet het gewoon streng vriezen. Dus met lichte en matige vorst kom je er niet tenzij er na een 3de ook een 4de week met vorst komt waarin het dan evt. zou kunnen. met strenge vorst kan het binnen 3 weken, met deze temperaturen dus niet. Ik wil niet negatief doen hoor, ik heb er natuurlijk zin in, maar dan moet het wel nog 5 graden kouder worden dan nu!

maar toch vol verwachting klopt ons hart.....
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

grizzrh

ziet er minder uit voor t noorden?
Maja een beetje dooi kan misschien ook wel de groei in possitieve zin beinvloeden ?

Windchill @ zeeland gaat richting de -12 lekker :P
Doenrade, Limburg

alaind86

Leuk weerpraatje van Ruben Weytjens


WinschoterWeer

Citaat van: JPP78 op do 17 jan 2013 - 13:01
Leuk hoor dat gespeculeer over die tocht der tochten, maar gezien de verwachting zit dat er echt niet in! Ik weet niet wie die artikelen schrijven en wat voor idee er achter zit, maar je hebt aanhouden matige tot strenge vorst nodig voor zeker een week. Dat zie ik niet in de verwachtingen terug. Het is hier nog niet kouder geweest dan -6,3 geweest deze week, afgelopen nacht maar -4. Onder de bruggen zwemmen nog steeds de eenden, dus daar moet het ijs nog groeien en en klopt die pluim dus niet omdat het al een aantal cm's achterstand heeft. Wil je die gaten dicht krijgen, dus onder lage bruggen e.d., Dan moet het gewoon streng vriezen. Dus met lichte en matige vorst kom je er niet tenzij er na een 3de ook een 4de week met vorst komt waarin het dan evt. zou kunnen. met strenge vorst kan het binnen 3 weken, met deze temperaturen dus niet. Ik wil niet negatief doen hoor, ik heb er natuurlijk zin in, maar dan moet het wel nog 5 graden kouder worden dan nu!

maar toch vol verwachting klopt ons hart.....
De nuchtere Noorderling spreekt weer zoals ik mezelf er helemaal in herken! ?  "We laten ons niet gek maken door een stelletje weersites/weermannen-vrouwen die alleen maar media aandacht willen." aldus familie in Koudum! ?
Het zonnetje breekt hier door en tis nog steeds -1 graad. Lekker weertje! Tja geen sneeuw gehad dus nu minder koud! Duurt nog wel ff met het groeien van de ijsvloer!

marco-groningen

Het lijkt wel lente. Lekker warm zonnetje, smeltend ijs enige dat nog mist is een soft ijsje.

grizzrh

Citaat van: alaind86 op do 17 jan 2013 - 13:06
Leuk weerpraatje van Ruben Weytjens



Ziet dat toch mooi uit he OS LIMBURG!!
Doenrade, Limburg

GHkstra

Volgens mij gaan ze allemaal uit van noordoost.



Maar ze moeten deze bekijken.


apopadj

Citaat van: JPP78 op do 17 jan 2013 - 13:01
Leuk hoor dat gespeculeer over die tocht der tochten, maar gezien de verwachting zit dat er echt niet in! Ik weet niet wie die artikelen schrijven en wat voor idee er achter zit, maar je hebt aanhouden matige tot strenge vorst nodig voor zeker een week. Dat zie ik niet in de verwachtingen terug.
Eens, strenge vorst is noodzakelijk imho! Strenge vorst zorgt er ook voor dat je veel minder last heb van kwelwater. Op dit moment zijn nog niet alle gemalen uit in Friesland ( link ). Afgelopen nacht viel de vorst wat tegen (onverwachts bewolking). Hopelijk worden we vannacht positief verrast.

Henk1976

Citaat van: grizzrh op do 17 jan 2013 - 13:05
ziet er minder uit voor t noorden?
Maja een beetje dooi kan misschien ook wel de groei in possitieve zin beinvloeden ?

Windchill @ zeeland gaat richting de -12 lekker :P

Dit is geen dooi, dit zijn hele normale temperaturen. Als de omstandigheden goed zijn, dan kan het ijs ook nu nog aangroeien. Bij een lage relatieve luchtvochtigheid en een windje kan ijs alsnog groeien. Als het ijs verdampt dan komt er warmte vrij en die wordt dan door de wind afgevoerd. Dus eigenlijk is het geen ramp. Kijk, regen en 4 graden boven nul, dat zou eerder problemen gaan geven. Dus in zekere zin ja, het zou de groei nog positief kunnen beinvloeden.


WinschoterWeer

Citaat van: GHkstra op do 17 jan 2013 - 13:28
BREAKING  ;)

Harlinger ijsbaan ook vandaag (do) nog niet open
De ijsbaan in Winschoten zou om 13.00 uur losgaan vandaag, vanmorgen besloot de ijsmeester anders. De "tent" blijft gesloten! Hopelijk morgenmiddag, maar met deze "hoge temperaturen" in het Noorden en Noord Oosten is het nog even afwachten denk ik zo....

Erik V

Goedemorgen (voor mij dan). Heeft iemand enig idee hoe of er geschaatst kan worden op het veluwemeer bij Nijkerk? Ga dit weekend naar Center Parcs Eemhof vandaar....

Bacci

Yes er komen opklaringen vanuit het noorden! hopelijk kan het dan vannacht streng vriezen.

Citaat van: Erik V op do 17 jan 2013 - 13:43
Goedemorgen (voor mij dan). Heeft iemand enig idee hoe of er geschaatst kan worden op het veluwemeer bij Nijkerk? Ga dit weekend naar Center Parcs Eemhof vandaar....

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1992255/IJs-op-Veluwemeer-nog-te-dun.htm?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter#.UPfydTWoGKI

Nog even geduld dus :P

Romigo

Ik vond deze wel even leuk om te plaatsen ook al is het LT.

wazzie

ik vind het prachtig hoor dat vriezen, en al die sneeuw in het zuidwesten, kan voor mij niet koud genoeg zijn.
maar ik baal wel van als die sneeuw die gevallen is, kan nu nergens schaatsen omdat de sloten compleet verziekt zijn door het prachtige sneeuw die gevallen is.
dat is weer de andere kant, beide vind ik prachtig maar het geeft nu toch ook nadelen.

Romigo

Citaat van: Erik V op do 17 jan 2013 - 13:43
Goedemorgen (voor mij dan). Heeft iemand enig idee hoe of er geschaatst kan worden op het veluwemeer bij Nijkerk? Ga dit weekend naar Center Parcs Eemhof vandaar....

Ik zal kijken (woon in Putten) of er ijs ligt en of er ook op geschaatst wordt. Zal je later vandaag op de hoogte brengen, tenzij er iemand anders al is wezen kijken.

Thunderfreak

Citaat van: wazzie op do 17 jan 2013 - 13:45
ik vind het prachtig hoor dat vriezen, en al die sneeuw in het zuidwesten, kan voor mij niet koud genoeg zijn.
maar ik baal wel van als die sneeuw die gevallen is, kan nu nergens schaatsen omdat de sloten compleet verziekt zijn door het prachtige sneeuw die gevallen is.
dat is weer de andere kant, beide vind ik prachtig maar het geeft nu toch ook nadelen.

Hier lopen ze op het ijs,terwijl er een bak sneeuw op ligt/lag.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Powered by EzPortal