Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205278 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lans

Citaat van: Farid_A op do 17 jan 2013 - 11:51
Ik vind het einde van de run toch wel jammer. Je ziet dat de 0-lijn toch dichterbij komt. Hopen dat dat er nog uit gaat!

;)

:D
achterhoek

Energizer85

Citaat van: Weatherboy op do 17 jan 2013 - 11:56
Klopt! Gewoon geen sneeuw meer, daarom vind ik het zo saai allemaal. Gewoon wéér geen sneeuw in die run. Alhoewel zondagavond een bijzondere wending heeft genomen. Niet te min zou ik graag nog 1 of 2 cm zien vallen, al is het alleen maar o, de vieze plekken aan te witten :)

Nou volgens mij zijn er voor zondagavond en de nacht naar maandag nog wel kansen

vdweste

Citaat van: Farid_A op do 17 jan 2013 - 11:57
Haha, ja was ook sarcastisch bedoeld. Maar even een vraagje over de mogelijke koudegolf? Begrijp ik het goed als ik zeg dat het in De Bilt nog minimaal 1 keer -10 moet worden ÉN het moet tot morgen vriezen, we dan in een koudegolf zitten?

Ik geloof dat het nog 2 maal -10 of kouder moet worden omdat afgelopen de nacht de -10 niet is gehaald in De Bilt.

Thunderfreak

Citaat van: Energizer85 op do 17 jan 2013 - 11:59
Nou volgens mij zijn er voor zondagavond en de nacht naar maandag nog wel kansen

Evenals Dinsdag. Hoeveelheid onzeker,maar kan evengoed een herhaling van zetten zijn zoals we Maandag op Dinsdag eerder hebben gezien. Zou overigens wel toevallig en apart zijn.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Energizer85

Citaat van: Thunderfreak op do 17 jan 2013 - 12:00
Evenals Dinsdag. Hoeveelheid onzeker,maar kan evengoed een herhaling van zetten zijn zoals we Maandag op Dinsdag eerder hebben gezien. Zou overigens wel toevallig en apart zijn.

Inderdaad.. Maar kheb toch wel goede hoop. Kheb toch t idee dat de neerslag de laatste tijd wat moeilijker is te voorspellen met die frontjes


ron12

Citaat van: Farid_A op do 17 jan 2013 - 11:57
Haha, ja was ook sarcastisch bedoeld. Maar even een vraagje over de mogelijke koudegolf? Begrijp ik het goed als ik zeg dat het in De Bilt nog minimaal 1 keer -10 moet worden ÉN het moet tot morgen vriezen, we dan in een koudegolf zitten?
afgelopen heeft vogens mij niet streng gevroren in de bilt was maar -9.0 graden dus we hebben nog 2 nachten onder de -10 om een koude golf,als ik fout zit hoor ik wel.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Thunderfreak

Citaat van: ron12 op do 17 jan 2013 - 12:09
afgelopen heeft vogens mij niet streng gevroren in de bilt was maar -9.0 graden dus we hebben nog 2 nachten onder de -10 om een koude golf,als ik fout zit hoor ik wel.

Die koudegolf komt er denk ik wel,misschien aanstaande weekend als het meezit allemaal.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

PatrickM

Bij een koudegolf moet het 5 dagen vriezen, en 3 daarvan onder de -10. Kan dus haalbaar zijn.

ron12

ik vrees dat -10 de komende nachten moeilijk wordt,bewolking he
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TimK21

Sneeuwt hier inmiddels toch 'hard' genoeg om de schoongeveegde stoepen weer wit te gaan maken.
De lucht ziet er ook erg sneeuwachtig uit, zo'n bepaald type grijze lucht die je alleen bij sneeuw ziet.

http://nijmegenlive.com/?page_id=6
Je kunt de sneeuw zien vallen, dit is de webcam bij het Keizer Karelplein in Nijmegen.
Challenge accepted!

GHkstra

Een koudegolf zegt me niet zoveel.
Het weer is hier toch altijd anders dan in de Bilt.

ron12

overal waar waar een sterretje achterstaat bij de datum zijn de temperaturen die ze verwachten de komende dagenhttp://www.weerstatistieken.nl/2013/januari geen -10 meer in de verwachting
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

grizzrh

op het moment hier redelijke mot sneeuw overgaan in lichte sneeuwval!
Goede morgen mensen :P

Op deze radar staat toch redelijk wat neerslag nog;

http://www.wetter24.de/wetter-radar/deutschland.html

Doenrade, Limburg

MamaAs

Het zonnetje zal het dunne laagje poedersneeuw van het ijs af jagen vermoed ik :)

grizzrh

Citaat van: MamaAs op do 17 jan 2013 - 12:21
Het zonnetje zal het dunne laagje poedersneeuw van het af jagen vermoed ik :)

ik vermoed dat er nog wel wat meer poeder bij gaat komen ;)
nederlandse radars geven hier niks aan en toch gaat de mot sneeuw over in lichte sneeuwval
Doenrade, Limburg

ron12

nijmegen nu ook hele lichte sneeuwval,bij -3.3 graden al een stuk hoger dan gisteren om deze tijd,afgelopen nacht was het hier -6.6 graden.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TimK21

De radar van www.noodweercentrale.nl/nl/weer/radar.html geeft het perfect weer.

Kan iemand een Hirlam of GFS kaartje van vandaag oprakelen? Staat daar iets van sneeuw op voor vandaag? Dacht het niet toch?
Challenge accepted!

grizzrh

Citaat van: TimK21 op do 17 jan 2013 - 12:24
De radar van www.noodweercentrale.nl/nl/weer/radar.html geeft het perfect weer.

Kan iemand een Hirlam of GFS kaartje van vandaag oprakelen? Staat daar iets van sneeuw op voor vandaag? Dacht het niet toch?

zal wel even een hele Hirlam loop maken!

Net even gekeken op hirlam, maar daar staat 0,0 van neerslag op:P
Dus niet echt waardig om een gifje van te maken
Doenrade, Limburg

alaind86

Hiej auch, zal zeker de hele middig en aovundj blieve sneeje en morgenvreug auch.

Powered by EzPortal