Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205316 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjanbruggink

Citaat van: klimascepie op do 17 jan 2013 - 09:17
Wat ik eigenlijk wel vreemd vind is dat niemand in de gaten heeft dat onze pretbederver de straalstroom ergens onder in Spanje zit.
Feitelijk betekent dit dat de echt zachte lucht nog wel even weg blijft. En om goede dooi te krijgen zal de lucht toch echt wel en tijdje goed uit het zuiden moeten komen. Nu word er links dan wel rechts om altijd koude lucht aangezogen.
Oh wel degelijk!! Heb al verscheidene keren de 500hPa kaart voorbij zien komen..... Daarop is mooi te volgen waar de straalstroom aanwezig is (de welbekende 552dam lijn)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Marcellang

Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Energizer85

Ooh wat ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb... Allemaal oude bekenden van een jaar geleden ergens anders :) dus snel maar een accountje gemaakt!! Eindelijk weer mensen met een goede kijk op voorspellingen!

On topic... De sneeuwstoring die eventueel ons landje gaat aandoen dit weekend.. Lijkt toch noordelijker te gaan dan die van afgelopen week?

arjanbruggink

Citaat van: Energizer85 op do 17 jan 2013 - 09:28
Ooh wat ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb... Allemaal oude bekenden van een jaar geleden ergens anders :) dus snel maar een accountje gemaakt!! Eindelijk weer mensen met een goede kijk op voorspellingen!

On topic... De sneeuwstoring die eventueel ons landje gaat aandoen dit weekend.. Lijkt toch noordelijker te gaan dan die van afgelopen week?
Nah, welkom dan maar hè!!!
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Marcellang

Citaat van: Energizer85 op do 17 jan 2013 - 09:28
De sneeuwstoring die eventueel ons landje gaat aandoen dit weekend.. Lijkt toch noordelijker te gaan dan die van afgelopen week?
Welkom, volgens de vorige pagina EC van Bacci wel 8)
Het Gfs voor N/O nl wordt gemiddeld ook steeds kouder...
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/?type=gens_pluim&r=noordoost
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Bacci

Citaat van: Energizer85 op do 17 jan 2013 - 09:28
Ooh wat ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb... Allemaal oude bekenden van een jaar geleden ergens anders :) dus snel maar een accountje gemaakt!! Eindelijk weer mensen met een goede kijk op voorspellingen!

On topic... De sneeuwstoring die eventueel ons landje gaat aandoen dit weekend.. Lijkt toch noordelijker te gaan dan die van afgelopen week?

Zaterdag vooral in het zuiden wat lichte sneeuw, maar wat EC op zondag doet is wel iets om in de gaten te houden (sneeuwdump voor het noordoosten) en GFS geeft maandag een sneeuwdump voor midden en zuiden,  het is dus nog allemaal erg onduidelijk wat er gaat gebeuren.

EC komt maandag op dinsdag vooral voor het westen sneeuw.


MamaAs

Nee nee, niet te noordelijk.
Op de Luts ligt dan echt nog niet genoeg ijs om te vegen....

Hier lag ook een beetje poedersneeuw op het ijs. En ik zag gebruikerssporen op het ijs...
Vanavond maar weer even meten.

Energizer85

Dat wordt dus weer (S)nowcasten  :D

boharo

Wat was die rare spreuk ook alweer die een paar delen terug te lezen was: 'Vriest het in januari de 12e nacht, 3 weken vorst verwacht.' Zoiets was 't toch? Lijkt aardig uit te gaan komen!
Let it snow, let it snow, let it snow!

Thunderfreak

Grote binnenwateren en Noordzee zal op deze manier ook steeds minder invloed hebben. Evenals de Oostzee,die meer en meer dicht klapt.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Bacci

Ohja vanuit duitsland lijkt er lichte sneeuw aan te komen http://www.weer.nl/neerslagradar/duitsland.html,

en ook vanuit het noorden

glenn

idd Boharo was mijn spreuk zal ze nog even herhalen ;-)

Vriest het in de 12de nacht van januari ? wel 3 weken vorst worden volop verwacht !

glenn

Citaat van: Bacci op do 17 jan 2013 - 09:43
Ohja er vanuit duitsland lijkt er lichte sneeuw aan te komen, en ook vanuit het noorden http://www.weer.nl/neerslagradar/duitsland.html

Wat een sneeuwgebied komt daar tot ontwikkeling ! kan wel eens voor leuke verassingen gaan zorgen later vandaag in nl en belgie !

Thunderfreak

Citaat van: glenn op do 17 jan 2013 - 09:45
Wat een sneeuwgebied komt daar tot ontwikkeling ! kan wel eens voor leuke verassingen gaan zorgen later vandaag in nl en belgie !

Staat me iets van bij,dat dit door EC of Hirlam al berekend was van de week,dat dit vanuit het Oosten op zou komen zetten,en geheel Nederland in lichte sneeuw zou zetten,alleen wat er in het Noorden ontwikkeld de genoemde sneeuwbuien,lijkt meer op een uitbreiding en een klein frontje.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Brisk

Citaat van: glenn op do 17 jan 2013 - 09:45
Wat een sneeuwgebied komt daar tot ontwikkeling ! kan wel eens voor leuke verassingen gaan zorgen later vandaag in nl en belgie !

Denk dat dat meer richting het westen wordt gedrukt, Hier duidelijk de stroming vanuit Duitsland te zien:
http://www.meteo-mc.fr/satellite-ir-anime-eu.php
Let is snow, let it snow, let it snow!

MamaAs

Oh neeeee, daar ben ik niet blij mee!
Vegen gaat nu nog niet lukken.

Ramon Oost


Ramon Oost


wim67

nou op schiphol zijn we al een ski pisten aan het maken dus, let it snow

eddie37

zo ben ook nieuw hier na jaren op onweer-online te hebben gezeten.moest ik even wat anders vinden dan tussen de belgen te zitten ;D

wat mij idd opvalt dat hier veel bekenden zitten die ook op onweer-online waren

nou genieten van dit weer en hopen op een elfstedentocht alleen moet het zeker nog dik anderhalve week streng vriezen

Powered by EzPortal