Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205906 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

jel0407

Citaat van: Dennis op do 17 jan 2013 - 08:22
te veel gefocust op een dagrun die afwijkt
Dat is het niet denk ik, zij zijn als weerbureau afhankelijk van de media qua inkomsten. Een beetje media aandacht is dan mooi meegenomen...

Dennis

Citaat van: jel0407 op do 17 jan 2013 - 08:32
Dat is het niet denk ik, zij zijn als weerbureau afhankelijk van de media qua inkomsten. Een beetje media aandacht is dan mooi meegenomen...

begriijp ik - het geeft daarom niet altijd goed weer (door de aandachtvraag) wat er eigenlijk echt speelt (mi)

MamaAs


Thunderfreak

Citaat van: jel0407 op do 17 jan 2013 - 08:32
Dat is het niet denk ik, zij zijn als weerbureau afhankelijk van de media qua inkomsten. Een beetje media aandacht is dan mooi meegenomen...

Dat moeten ze uiteraard zelf weten,wat en hoe ze het doen,alleen zetten ze zich zelf flink voor lul om overal tegenstrijdige berichten te plaatsen,zoals op pown of NU.nl en vervolgens staat er een lap tekst op NOS dat het wellicht allemaal goed uitpakt.

Weeronline.nl moet lekker doen waar ze zelf in hebben,maar de geloofwaardigheid wat Jan dus al aanhaalt word flink op de proef gesteld hiermee.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Dennis

Citaat van: Thunderfreak op do 17 jan 2013 - 08:41
Dat moeten ze uiteraard zelf weten,wat en hoe ze het doen,alleen zetten ze zich zelf flink voor lul om overal tegenstrijdige berichten te plaatsen,zoals op pown of NU.nl en vervolgens staat er een lap tekst op NOS dat het wellicht allemaal goed uitpakt.

Weeronline.nl moet lekker doen waar ze zelf in hebben,maar de geloofwaardigheid wat Jan dus al aanhaalt word flink op de proef gesteld hiermee.

het is ook niet altijd gemakkelijk (bv sneeuwstoring Koers) en bij een Battle bepaalt niet een computer wat het gaat worden in het weer

Thunderfreak

Citaat van: Dennis op do 17 jan 2013 - 08:44
het is ook niet altijd gemakkelijk (bv sneeuwstoring Koers) en bij een Battle bepaalt niet een computer wat het gaat worden in het weer

Klopt,maar zoveel tegenstrijdige berichten op zich zelf in korte tijd is niet niets natuurlijk.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Kiwitwins

Voor de zeetemperaturen, deze site heeft ook mooie actuele kaarten. Bij 1 kaart staat aangegeven dat ze al 2 weken oud zijn. Bij de andere is het actueel..

Hier nog steeds bedekt met een klein laagje sneeuw en de temp nu is -4,6 op 2m in de tuin.
Goedemorgen
Het is maar dat je het weet.

arjanbruggink

Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Thunderfreak


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Thunderfreak

Dit was vorig jaar,had ik nog op de computer staan.

Hoop nog stieken op een 20er onder nul binnekort ;-)


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Farid_A

Mooi kaartje Thunderfreak! Maar dan moet het wel eerst opklaren als we nog een keer zoiets willen zien.

Thunderfreak

Citaat van: Farid_A op do 17 jan 2013 - 08:56
Mooi kaartje Thunderfreak! Maar dan moet het wel eerst opklaren als we nog een keer zoiets willen zien.

Dat is zeker,dit was overigens met mist en om 11 uur in de ochtend. Verwacht dus ook niet dat de temperatuur boven de -3 gemiddeld komt vandaag,met die bewolking die de stralen van de zon tegen houd.

Overigens mooie rijp aanslag hier,en motsneeuw.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Dennis

LONG WINTER (secound round na ma/di met sneeuw zoals nu op kaarten staat)


SniperEye

Citaat van: Jan van Ooijen op do 17 jan 2013 - 08:18
Hier ga ik even op inhaken, wie had er vorige week de grootste koppen naar de media gestuurd dat we het schaatsen en de winter konden vergeten? Juist Weeronline. Persoonlijk heb ik al geen hoge hoed van hun op, maar nu helemaal niet meer. Hoe geloofwaardig kun je zijn vraag ik me af?

Niet, ik begrijp dan ook niet wat zij zien. Johann en jij kijken kennelijk op een compleet andere wijze naar de kaarten.

Citaat van: Thunderfreak op do 17 jan 2013 - 08:41
Dat moeten ze uiteraard zelf weten,wat en hoe ze het doen,alleen zetten ze zich zelf flink voor lul om overal tegenstrijdige berichten te plaatsen,zoals op pown of NU.nl en vervolgens staat er een lap tekst op NOS dat het wellicht allemaal goed uitpakt.

Weeronline.nl moet lekker doen waar ze zelf in hebben,maar de geloofwaardigheid wat Jan dus al aanhaalt word flink op de proef gesteld hiermee.

Ik denk niet dat ze zich voor lul zetten. Het geheugen van een Nederlander gaat vaak niet verder dan de krant van gisteren.

glenn

wat vinden jullie eigenlijk van mijn update op de vorige pagina ? interesant of niet echt ?

Marcellang

Citaat van: glenn op do 17 jan 2013 - 09:15
wat vinden jullie eigenlijk van mijn update op de vorige pagina ? interesant of niet echt ?
Goed gedaan Glenn, je had de pech dat er net een andere discussie ontstond  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Bacci

Wat doet EC nou?


Vrijdag voor het noordwesten neerslag signalen.

klimascepie

Wat ik eigenlijk wel vreemd vind is dat niemand in de gaten heeft dat onze pretbederver de straalstroom ergens onder in Spanje zit.
Feitelijk betekent dit dat de echt zachte lucht nog wel even weg blijft. En om goede dooi te krijgen zal de lucht toch echt wel en tijdje goed uit het zuiden moeten komen. Nu word er links dan wel rechts om altijd koude lucht aangezogen.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Thunderfreak

Citaat van: SniperEye op do 17 jan 2013 - 09:13
Niet, ik begrijp dan ook niet wat zij zien. Johann en jij kijken kennelijk op een compleet andere wijze naar de kaarten.

Ik denk niet dat ze zich voor lul zetten. Het geheugen van een Nederlander gaat vaak niet verder dan de krant van gisteren.

Mwah,dat klopt wel een beetje jah. Fijn die media tegenwoordig omtrent het weer.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Thunderfreak

Citaat van: klimascepie op do 17 jan 2013 - 09:17
Wat ik eigenlijk wel vreemd vind is dat niemand in de gaten heeft dat onze pretbederver de straalstroom ergens onder in Spanje zit.
Feitelijk betekent dit dat de echt zachte lucht nog wel even weg blijft. En om goede dooi te krijgen zal de lucht toch echt wel en tijdje goed uit het zuiden moeten komen. Nu word er links dan wel rechts om altijd koude lucht aangezogen.

Hadden we al in de gaten,was gister nog een kleine discussie over. maar zolang die donder ver in het Zuiden zit,valt er gelukkig weinig over te praten haha.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Powered by EzPortal