Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205281 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mike1131

Citaat van: Bacci op wo 16 jan 2013 - 11:23
Ik ga vannacht of morgenochtend vroeg maar even de Mpemba effect uitproberen.

Een uurtje geleden ook geprobeerd, helaas was het met -7 nog iets te warm.

TaL

En het sneeuwt, alweer zo'n 2 cm bijgevallen en er komen nog buien af  ;D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

klimascepie

Het klinkt misschien gek maar voor die gene die zon hebben is het misschien wel aardig om en klimaatexperiment te doen. Bij temperaturen onder het vriespunt kan sneeuw en ijs domweg niet smelten. Bij hogere temperaturen? Nee ook niet want de temperatuur heeft eigenlijk niks te maken met of ijs wel of niet smelt. Thermofysisch kan dat namelijk niet. Ten zei je er vuur bij houd natuurlijk.  Ergens moet er dus en andere bron zijn die het ijs laat smelten.

Om dit te testen zijn ijspegels ideaal. Je moet dan pegels hebben waar van je zeker weet dat daar nooit zon komt en pegels waar van je zeker bent dat er altijd zon komt. Moet je voor de lol eens kijken wat er gebeurt. Als extra kun je door kijken als het bewolkt is.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

zwoof

Citaat van: Marlieke op wo 16 jan 2013 - 10:29
Nou ja, Elf-pleatskestocht dan?  ;D

Elf steden hebben we toch wel? Rijssen heeft al stadsrechten  ;)
Misschien iets te weinig water?
Hoewel... Startpunt op de Regge bij het veer in Rijssen en via wat kanalen naar het noorden van Twente en vervolgens naar oost en via de Dinkel naar Enschede, via het Twentekanaal (Hengelo Goor Almelo) weer terug naar de Regge en Rijssen.   ;D

vdweste

Komen denk ik zo aardig wat hellmannetjes bij in regio Eindhoven vandaag! Nu nog -8 graden, koudste van Nederland :)


MamaAs

Mijn kwik thermometer aan de muur geeft weer een aangename 18 graden aan in het zonnetje.

En er vloog een helikopter over, precies over de 11 steden route. Hahaha, helaas was het de SAR helikopter.

zwoof


Weerfreak 1337

Hier nu een halve graad boven nul aan de kust, toch dooit het alleen in de zon, wat het ook onder nul zou doen.
Heerlijk die lage dauwpunten, zo blijft het echte dooien uit :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Koen-IJM

Citaat van: Weerfreak op wo 16 jan 2013 - 11:56
Hier nu een halve graad boven nul aan de kust, toch dooit het alleen in de zon, wat het ook onder nul zou doen.
Heerlijk die lage dauwpunten, zo blijft het echte dooien uit :D

Die +jes aan de kust moet je niet zo nou nemen. Zon en reflectering van sneeuw ;-)

Brisk

Citaat van: Bacci op wo 16 jan 2013 - 11:23
Ik ga vannacht of morgenochtend vroeg maar even de Mpemba effect uitproberen.

Vanochtend geprobeerd en het werkte ;-) (2e poging was het beste, 1e te volle beker)

http://db.tt/I8lR6NvB
Let is snow, let it snow, let it snow!

Weerfreak 1337

Citaat van: Koen-IJM op wo 16 jan 2013 - 11:58
Die +jes aan de kust moet je niet zo nou nemen. Zon en reflectering van sneeuw ;-)

Hmm, daar heb je inderdaad een punt, mijn eigen meter gaf net ook 3 graden aan en staat netjes in de schaduw op 1,5 m, schrok me een hoedje :P

Trouwens, wat een heerlijk zonnetje :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

GHkstra

Piet Paulusma heeft z'n webcam weer geïnstalleerd aan de Bolswardervaart in Harlingen.
http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam

xzaz

Citaat van: GHkstra op wo 16 jan 2013 - 12:03
Piet Paulusma heeft z'n webcam weer geïnstalleerd aan de Bolswardervaart in Harlingen.
http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam
Mooi IJs!
De winter is nog niet eens begonnen!

WinschoterWeer

Vanmorgen met -7 naar de witgoed winkel en een diepvries gekocht. ? hilarisch natuurlijk, maar broodnodig. Het ding gaf ineens de geest. Goede timing van het oude beestje. ? Tijdens de inkopen was het dus -7 en het is mistig. Momenteel prachtige rijpvorming in het Oldambt. Lekker winterdagje hoor en ik kan dik tevreden zijn over de pluim van het Noord Oosten. Kom maar op met die diepvries.....letterlijk én figuurlijk!  ;D

zwoof

Citaat van: WinschoterWeer op wo 16 jan 2013 - 12:06
Vanmorgen met -7 naar de witgoed winkel en een diepvries gekocht. ? hilarisch natuurlijk, maar broodnodig. Het ding gaf ineens de geest. Goede timing van het oude beestje. ? Tijdens de inkopen was het dus -7 en het is mistig. Momenteel prachtige rijpvorming in het Oldambt. Lekker winterdagje hoor en ik kan dik tevreden zijn over de pluim van het Noord Oosten. Kom maar op met die diepvries.....letterlijk én figuurlijk!  ;D

Je had de waren zo allemaal buiten neer kunnen leggen en de vriezer pas ergens in februari aan hoeven schaffen.  (gezien de pluim) :D

GHkstra

Kaartje met de minimumtemperaturen van vandaag.


SnowBoots

Hier in Ede tintelt de lucht van de ijskristalletjes die uit de optrekkende mist komen dwarrelen, prachtig! Zonnetje breekt er nu net doorheen.. 8)

MamaAs

IJsbaan Workum is open  ;D
Ik weet wel waar ik vanmiddag in het zonnetje te vinden ben.

MamaAs

Citaat van: GHkstra op wo 16 jan 2013 - 12:03
Piet Paulusma heeft z'n webcam weer geïnstalleerd aan de Bolswardervaart in Harlingen.
http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam

Goed om te zien dat de Bolswardervaart dicht ligt. Hoe is het daar verder in Harlingen?
*edit* hahaha zie die koetjes over dat ijs lopen.

Romigo

Als ik de kaarten en pluimen zo bekijk, dan hebben we zeker nog een week winter weer. GEWELDIG!! Maar er mag van mij wel wat sneeuw hier (Putten) bijvallen. Er ligt nu ongeveer 5 cm.

Powered by EzPortal