Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205676 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Marlieke

Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Roland

Als ik nu naar de hemel kijk zie ik dezelfde sombere toestand als een dikke week geleden. Grauw en grijs. Er is wel een verschilletje: de grond is wit en de temperatuur is een graadje of 16 lager  ;D

Roan

Kan vandaag mooi het verschil zien tussen het noorden, midden en zuiden van het land.. M'n baas wil dat ik even op en neer ga met de trein vanuit Groningen naar Maastricht..
Voor mij natuurlijk als sneeuwliefhebber een traktatie, want bij mij thuis in Assen ligt niks en hoe verder ik zuidelijk ga (zit nu tussen Zwolle en Amersfoort) des te witter het wordt :)

Gelukkig mogen wij dit weekend schaatsen in het noorden, dat is nog enigzins een compensatie voor de niet gevallen sneeuw

MamaAs

Hier nog een heerlijk zonnetje bij -3. Afgelopen 4 dagen is het eigenlijk alleen maar zonnig geweest. Van mij mag het tot 15 maart zo blijven :D En die pluim is ook super!

Wat een temperaturen in het midden zeg. Brrrrrr.

Zou trouwens 'moeten' sneeuwen volgens de radar, maar de zon schijnt dus.

Roland

Pluimen en weerkaarten verschillende weerinstituten zien er fantastisch uit volgens mij. Kijk bijvoorbeeld eens naar de laatste run van EMCWF: strandende dooiaanval begin volgende week en wat er daarna komt....  :D

Alleen GFS blijft langetermijndoemdenken. Misschien omdat het in New York bijna lente is? Jaloezie?   8)

vdweste

Citaat van: Roland op wo 16 jan 2013 - 10:46
Pluimen en weerkaarten verschillende weerinstituten zien er fantastisch uit volgens mij. Kijk bijvoorbeeld eens naar de laatste run van EMCWF: strandende dooiaanval begin volgende week en wat er daarna komt....  :D

Alleen GFS blijft langetermijndoemdenken. Misschien omdat het in New York bijna lente is? Jaloezie?   8)

Niet alleen naar de oper kijken van de modellen! Als je de pluim van GFS erbij pakt, is die hartstikke goed op lange termijn.

Brisk

Citaat van: Roland op wo 16 jan 2013 - 10:46
Pluimen en weerkaarten verschillende weerinstituten zien er fantastisch uit volgens mij. Kijk bijvoorbeeld eens naar de laatste run van EMCWF: strandende dooiaanval begin volgende week en wat er daarna komt....  :D

Alleen GFS blijft langetermijndoemdenken. Misschien omdat het in New York bijna lente is? Jaloezie?   8)

Dan doel je bij GFS op de Control neem ik aan. Gemiddelde van de pluim is gewoon goed.

Let is snow, let it snow, let it snow!

just0408

Nu, dat wordt niet veel meer met die sneeuwbuitjes. Ze lossen op. Helaas.
Ik ben ook niet van steen.

Civiccoupe

Citaat van: stratocumulus op wo 16 jan 2013 - 10:02
Zo, ijskast blijft voorlopig even openstaan  :)

Trouwens, wel deaal om nu je ijskast te ontdooien. Je zet gewoon alles in de tuin.  :P

Klopt maandagochtend al gedaan????

lans

echt weer super pluimen. ik geloofde al absoluut niet in die dooi. de winter is nog lang niet klaar.

En hopelijk zijn de negatievelingen onder ons nu ook om.
achterhoek

Marcellang

Citaat van: lans op wo 16 jan 2013 - 10:58
echt weer super pluimen. ik geloofde al absoluut niet in die dooi. de winter is nog lang niet klaar.

En hopelijk zijn de negatievelingen onder ons nu ook om.
En de postievelingen weten het nu zeker ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Roland

Citaat van: Brisk op wo 16 jan 2013 - 10:54
Dan doel je bij GFS op de Control neem ik aan. Gemiddelde van de pluim is gewoon goed.

Heb je gelijk in, zie er inderdaad wel goed uit. Is alleen zo dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat kijken naar het GFS-model is als het zitten in een achtbaan. Dan weer dit, dan weer dat. Dan opeens weer een opstekende WC. Heb het idee dat de anderen constanter zijn.

Brisk

Let is snow, let it snow, let it snow!

Marlieke

Citaat van: stratocumulus op wo 16 jan 2013 - 10:02
Zo, ijskast blijft voorlopig even openstaan  :)

Trouwens, wel deaal om nu je ijskast te ontdooien. Je zet gewoon alles in de tuin.  :P

Dat gaan we hier morgen even doen! Is hard nodig ook! Veel ijsaangroei weer in mijn diepvries. Elfstedentocht voor broodjes en  vlees en boerenkool daarbinnen!  :o ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Koen-IJM

Eigen prima weer zo. Volop zon, de zon dooit de sneeuw een beetje weg op het ijs. Nu hopen datd e komende dagen meevallen wat betreft sneeuw en hoppa nog steeds schaatsen in 't weekend denk ik zo :)

JPP78

Werkt super die 'megasneeuwbuioplosser'!! alles lost weer keurig op! voor dat het Friesland bedekt met een laagje isolatiemateriaal!
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Shadow112


Bacci

Ik ga vannacht of morgenochtend vroeg maar even de Mpemba effect uitproberen.

MamaAs

Citaat van: JPP78 op wo 16 jan 2013 - 11:20
Werkt super die 'megasneeuwbuioplosser'!! alles lost weer keurig op! voor dat het Friesland bedekt met een laagje isolatiemateriaal!

Jaaa, dat was een goede aanschaf.

Sunrise

Goedemorgen.....Ik kom even uit mijn meeleesstand....
Hier in Friesland is het behoorlijk koud maar in het zonnetje is het fijn! Vanmiddag gaat hier de ijsbaan, dus wij kunnen op de schaats.
Het is nu -3.3 graden ( in m'n tuin).

Powered by EzPortal