Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388353 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon Oost

Citaat van: Dennis op ma 14 jan 2013 - 22:54
Zeeland heeft sneeuwstorm windstoten tot bijna 100 km/h

Hoe kom je daarbij? Bron? Ik kom op maximaal 57 km/h

MamaAs

Maar Hirlam laat die eerdere sneeuwbuienlijn ook over Friesland gaan, klopt niet.

Arend

Citaat van: zwoof op ma 14 jan 2013 - 23:05
Zo! nu maar hopen dat Hirlam er niet weer naast zit zoals hier eerder werd gesteld.  ;D

PS, hij ziet nu ook wat EC vanavond ook al zag. Vrij logisch dan.

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. EC zag het al veeeeeeeeel eerder.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Stephanie

Citaat van: Reutel op ma 14 jan 2013 - 23:01
Volgens Hirlam komt het kantelpunt ongeveer boven ons te liggen vannacht, en dan krijgen we ons portie nog wel in Tilburg Stephanie.  8)

edit: Oops laatste Hirlam is weer aangepast... Die weet ook niet wat hij wil... :D
Jep kantelpunt ietsje hoger gelegen nu.
Maarja er komt heus nog wel wat hier ;) Had alleen gehoopt er nog iets van mee te krijgen voor ik naar bed ga ;)

ron12

Citaat van: Ramon Oost op ma 14 jan 2013 - 23:10
Hoe kom je daarbij? Bron? Ik kom op maximaal 57 km/h
op weerplaza 96 kilometer klik op extremen windstoot,zag het toevallig ook wel een klein gebied waar het hard waait daar
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

studio dewolf

Citaat van: gilleeesss op ma 14 jan 2013 - 22:58
hehee strooidiensten staan ook stil op autostrade.. Het enige wat je ziet is ambulances enzo op de weg :SSS  strooidiensten, waarom strooi je niet preventief.. Voor de sneeuwzone? Gaat al stukje beter gaan.. Sjonge nog altijd niets bijgeleerd. Ik weet dat ze het druk hebben. Maar als ze al van smiddags de autostrades gaan beginnen strooien. Zal dat zout die er ligt, misschien wel al de eerste paar cm'ers beetje tegenhouden. Vergeleken met nu, zout op de 5+cm gooien. Niet veel nut..

Inderdaad, nu is te laat voor strooien. Als nu wordt het gestrooid dan wordt sneeuw een pap en opnieuw bevriezen dus het wordt erger en ook slecht voor de straten. Meeste straten hebben kleine barsten en door regelmatig bevriezen en smelten worden de barsten groter en groter. De goede oplossing is eerst sneeuw weghalen met de onderscheppers en daarna strooit het op straat als het stopt met sneeuwen.

grizzrh

buien staan op het punt limburg te gaan raken!
die hirlam laat het wel mooi circuleren hier :P
Doenrade, Limburg

Chase-Stormer

Citaat van: pietjelol op ma 14 jan 2013 - 23:04
jongens nog even rustig ja het is er nog niet. En ze hadden het ook niet verwacht maar het ziet er nu wel beter uit

Je hebt gelijk!, kan me nog goed de winter van 2010 herinneren.... vanuit het Zuiden zou het hele land een dik pak sneeuw gaan krijgen, echter de bui stagneerde onder de rivieren en bleef daar uuuuuren lang hangen, om weer richting Frankrijk te verdwijnen / op te lossen. Wat een lullig moment was dat, veel mensen waren teleurgesteld (waaronder Moi lol)

Het leverde echter wel heerlijke beelden op bij Het Glazen Huis in Eindhoven, wat helemaal lam gelegd was (Halve meter sneeuw als ik het goed heb)

zwoof

Citaat van: MamaAs op ma 14 jan 2013 - 23:10
Maar Hirlam laat die eerdere sneeuwbuienlijn ook over Friesland gaan, klopt niet.

Edit: Eerder was het minder.

Haha! Niets is zo verandelijk als de modellen ;) Gewoon lekker over Friesland laten komen die sneeuw. Klein dooiputje volgende week (water op het ijs) en dan de vorst weer in.

Joep

Op Twitter

West-Vlaanderen/Oost-Vlaanderen en deel #Zeeland SNEEUWSTORM nu, duinen tot 1 meter & vlak al tot zo'n 15 cm. Verkeer kan bijna niets meer!


Stephanie

Citaat van: Chase-Stormer op ma 14 jan 2013 - 23:12


Het leverde echter wel heerlijke beelden op bij Het Glazen Huis in Eindhoven, wat helemaal lam gelegd was (Halve meter sneeuw als ik het goed heb)
Ik zat toen in Eindhoven op school en ook redelijk wat (bezopen) besneeuwde avondjes meegemaakt  bij het glazen huis, heerlijk 8)

studio dewolf

De sneeuw bereikt de niveau van stoeprand dus al 10 cm en het sneeuwt nog altijd.

Ramon Oost

Citaat van: ron12 op ma 14 jan 2013 - 23:11
op weerplaza 96 kilometer klik op extremen windstoot,zag het toevallig ook wel een klein gebied waar het hard waait daar

Maar 1 weerstations die een harde windstoot heeft gemeteten dus weinig waarde aan hechten.. Hieronder 10 minuten waarnemingen van Vlissingen


winter

Volgens mij zei ik aan het begin van de avond: Lijn A'dam - Enschede of heb ik het nu mis:)
Hoop zelf op veel in regio eindhoven en het lijkt er op dat het gebied nu langzamerhand begint te kantelen!
http://www.omroepbrabant.nl/Meteo.aspx

studio dewolf

Citaat van: Chase-Stormer op ma 14 jan 2013 - 23:12
Je hebt gelijk!, kan me nog goed de winter van 2010 herinneren.... vanuit het Zuiden zou het hele land een dik pak sneeuw gaan krijgen, echter de bui stagneerde onder de rivieren en bleef daar uuuuuren lang hangen, om weer richting Frankrijk te verdwijnen / op te lossen. Wat een lullig moment was dat, veel mensen waren teleurgesteld (waaronder Moi lol)

Het leverde echter wel heerlijke beelden op bij Het Glazen Huis in Eindhoven, wat helemaal lam gelegd was (Halve meter sneeuw als ik het goed heb)


grizzrh

zie net ook dat er ook onweer bij deze sneeuwbui kan zitten, zag er een paar boven belgië!
Doenrade, Limburg

studio dewolf

Citaat van: grizzrh op ma 14 jan 2013 - 23:18
zie net ook dat er ook onweer bij deze sneeuwbui kan zitten, zag er een paar boven belgië!

Het zal waarschijnlijke enkele zwakke blauwe weerlichten zijn.

Johann

Vanuit Cervinia Italia de Friese Pluim. Gewoon 1 week winters (ijsdagen), dan weliswaar wat minder koud maar alle opties gewoon nog open ! 

EC12 50 Members T2m prikpunt Leeuwarden.





wkeijzer

Voor een leuk beeld hoe harde wind samen gaat met veel sneeuw, zie de webcam in Middelharnis (Zuid-holland , staat foutief onder zeeland in het lijstje)   http://bouw.webcam.nl/rabobank/cam2/

beetje Siberische toestanden

Powered by EzPortal