Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388302 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

just0408

Ik ben ook niet van steen.

JPP78

werkt goed die sneeuw op de wadden....met weinig wind wordt het daar dan het koudste plekje van NL!

Hier in Workum nu ruim -6! leuk om te zien dat het noordwesten van Fryslân het koudst is, en daar moét het ook het koudst zijn :)
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

MamaAs

Citaat van: JPP78 op ma 14 jan 2013 - 07:08
werkt goed die sneeuw op de wadden....met weinig wind wordt het daar dan het koudste plekje van NL!

Hier in Workum nu ruim -6! leuk om te zien dat het noordwesten van Fryslân het koudst is, en daar moét het ook het koudst zijn :)

Inderdaad! Zat al te bedenken waarom wij nu zou koud waren, maar het sneeuw op de wadden zal er wel het e.e.a. mee te maken hebben ja :) Super!
Een perfecte situatie zo.

Johann

Knmi Guidance

Aan de west/zuidflank van koude put wordt de hoogtestroming noordelijk en later westelijk en kunnen de CB's het zuidwestelijk kustgebied binnendrijven, in de Uitvoer nauwelijks boven land.. Maandagavond bewegen de buien weer noordwaarts. Maandag in de loop van de avond in het zuidwesten sneeuw, zich oostwaarts en later mogelijk wat noordoostwaarts uitbreidend. Hoe noordelijk de sneeuw gaat komen is nog onzeker. De grens in de Hir Uitvoer is wat te zuidelijk. Harmonie Uitvoer is het meest consistent in de tijd. Als de zone verder noordwaarts trekt neemt activiteit af. Dinsdag overdag in de zuidelijke helft van het land van tijd tot tijd lichte sneeuw. 50% kanslijn op meer dan 5 mm equivalent gedurende de gehele sneeuwperiode in de GlamEps 18 Uitvoer ligt ongeveer van Hoek van Holland naar Woensdrecht. 50% Kans op meer dan 1 mm-eq ongeveer van Vlieland naar de Achterhoek. Opgemerkt moet worden dat de EC18 Uitvoer een westelijker koers van het laag liet zien dan de EC1312 Eps Uitvoer, waarop de GlamEps18 run gebaseerd is. We gaan nu tot en met dinsdagavond uit van 3-5 cm sneeuw in de 3 zuidelijke provincies en het Z van Zuid-Holland. In de 3 provincies ten N daarvan 1-3 cm.

jorentje1997


Thunderfreak

Apart

Dooi te zien puntje zeeland op buienrader,en geen dooi te zien op de kaart van belgie

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

flyerke

Winter is coming

Leon Eikenaar

Actuele temperatuur in Nederland.
Lekker koud ;)

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Jan van Ooijen

Zo zie je maar wat sneeuw kan doen en dat we eigenlijk niets van de modellen aan moeten trekken. Ik meen dat het voor Herwijnen -4 was, maar daar is het ook kouder geworden dan -7. Als we deze lijn doortrekken dan is schaatsen erg dichtbij.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof

Citaat van: albalinda op ma 14 jan 2013 - 06:49
Heee das leuk wakker worden 8) 1,5 cm. kurkdroge sneeuw met een temp rond de -3,5 graden.
Dank je wel buienfabriek Rostock  ;D

Ja haha! Lang leve de buienfabriek   ;D Hier niet veel meer bijgevallen trouwens. Her en der zitten er nog plukjes Duitse sneeuw boven oost Nederland.

Jenkie

Ik hoop op wat sneeuw vanuit Duitsland, want het gebied vanuit het zuiden zal het niet halen zoals het er nu uitziet.

MamaAs

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 14 jan 2013 - 07:46
Zo zie je maar wat sneeuw kan doen en dat we eigenlijk niets van de modellen aan moeten trekken. Ik meen dat het voor Herwijnen -4 was, maar daar is het ook kouder geworden dan -7. Als we deze lijn doortrekken dan is schaatsen erg dichtbij.

En nu duimen dat Friesland sneeuwvrij blijft!

Jenkie

Citaat van: Jenkie op ma 14 jan 2013 - 07:53
Ik hoop op wat sneeuw vanuit Duitsland, want het gebied vanuit het zuiden zal het niet halen zoals het er nu uitziet.

Mmmmm, terwijl ik dit tik, heeft de KNMI Overijssel wel weer geel gemaakt  :D

Marcellang

Citaat van: zwoof op ma 14 jan 2013 - 07:52
Ja haha! Lang leve de buienfabriek   ;D Hier niet veel meer bijgevallen trouwens. Her en der zitten er nog plukjes Duitse sneeuw boven oost Nederland.
Dan wordt dat vanaf die kant nog onze hoop  op wat sneeuw 8)
Ik denk jullie meer kans op sneeuw vannacht/morgen dan hier, maar we hebben nu ook wat  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

SniperEye

Citaat van: itgietoan! op zo 13 jan 2013 - 14:48
Doe ik ook niet, daarom stond "vriend Putto" tussen aanhalingstekens ...

Überhaupt bits en bytes aan besteden is al teveel.

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 14 jan 2013 - 07:46
Zo zie je maar wat sneeuw kan doen en dat we eigenlijk niets van de modellen aan moeten trekken. Ik meen dat het voor Herwijnen -4 was, maar daar is het ook kouder geworden dan -7. Als we deze lijn doortrekken dan is schaatsen erg dichtbij.

Dat is nu exact wat ik altijd heb willen zeggen. Een sneeuwlaag is zo bepalend voor de temperatuurverloop. En aangezien neerslag nooit over een LT te bepalen is kun je bij sneeuw enkele graden aftellen bij de pluim.

zwoof

Citaat van: albalinda op ma 14 jan 2013 - 08:01
Dan wordt dat vanaf die kant nog onze hoop  op wat sneeuw 8)
Ik denk jullie meer kans op sneeuw vannacht/morgen dan hier, maar we hebben nu ook wat  ;D

Klopt Marcel, maar een pak verwacht ik sowieso niet hier. 2 cm totaal ben ik al blij mee. Hoop meer uiteraard  8)

Henk1976

Citaat van: albalinda op ma 14 jan 2013 - 08:01
Dan wordt dat vanaf die kant nog onze hoop  op wat sneeuw 8)
Ik denk jullie meer kans op sneeuw vannacht/morgen dan hier, maar we hebben nu ook wat  ;D

Ik hoop ook dat er een bui 'per ongeluk' richting Assen gaat, maar het blijft bij hopen.

JPP78

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 14 jan 2013 - 07:46
Zo zie je maar wat sneeuw kan doen en dat we eigenlijk niets van de modellen aan moeten trekken. Ik meen dat het voor Herwijnen -4 was, maar daar is het ook kouder geworden dan -7. Als we deze lijn doortrekken dan is schaatsen erg dichtbij.

Goeie reis gehad, Jan? Was best weer te rijden zeker?
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

flyerke

en wat zie ik tegen 11 uur voorbij ons passeren
jaja sneeuw, mooie voorbode van wat komen gaat?


oke zo lukt dat blijkbaar niet :s
Winter is coming

MamaAs

De Dolte in Workum ligt dicht.



*edit* is mijn foto te zien?

Powered by EzPortal