Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215680 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pietjelol

hmm wie weet nu. Komt erg pittig buitje aan
sneeuwt nu echt goed door. Begint her en der wat wit te worden
en is wit. Vermoed dat er nog te veel warmte in de grond zit want op de straat is het weer weg ook

just0408

Citaat van: pietjelol op wo 13 mrt 2013 - 21:09
hmm wie weet nu. Komt erg pittig buitje aan
Is dat zo, lollige Piet? Wacht. Even kijken op <a href="http://buienradar.nl/sneeuwradar">sneeuwradar</a> ;)
Ik ben ook niet van steen.

just0408

Nou zal het wel aardig zijn als er spontaan een Polar Low gaat ontwikkelen op de Noordzee, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn.
Ik ben ook niet van steen.

Bacci

Buien lijken rond te draaien nu, polar low style :P

just0408

Citaat van: Bacci op wo 13 mrt 2013 - 21:22
Buien lijken rond te draaien nu, polar low style :P

Inderdaad. Een draaikolk boven Texel.
Ik ben ook niet van steen.

Ramon Oost

Actueel radarbeeld, momenteel vooral boven het noordelijk deel van het land enkele sneeuwbuien.


studio dewolf


joboy52

Zo, flink actief buitje daar boven het ijsselmeer  :)

Ramon Oost

Vrijdag sneeuw overgaand in regen? Modellen zijn het nog niet geheel met elkaar eens. Hieronder Hirlam en NAE.




TimK21

Ik kreeg nogal veel reactie op mijn post van een uurtje ofwat terug, maar dat ga ik toch echt tegenspreken.
We hebben éénmaal deze winter geluk gehad, toen er een sneeuwgebied boven deze regio bleef hangen en hier uitsneeuwde. Voor de rest hebben we geen bijzondere sneeuwval gehad, af en toe een sneeuwdek(je), maar dat was geen uitzondering op de rest van het land. Maar goed, waar maak ik me druk om.
Met buien vanuit het noorden zit je in Nijmegen ook waardeloos, aangezien de grote rivieren enorm veel tegenhouden.
Challenge accepted!

martijn

Citaat van: joboy52 op wo 13 mrt 2013 - 21:40
Zo, flink actief buitje daar boven het ijsselmeer  :)
en die komt naar ons :)

winter

Ontstaan nog steeds buien op Noordzee maar nu zelfs groter! De buien hechten aan elkaar

Ramon Oost


Remy

Citaat van: Ramon Oost op wo 13 mrt 2013 - 21:53
Nieuwe 10 daagse pluim,

http://i1170.photobucket.com/albums/r521/RamonOost/Pluim13maart_zps728ab3b9.png
Het kan nu ook alleen nog maar omhoog :) Als het nu niet stopt wordt het veel te lastig om ooit nog dit koude record te breken ;)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Bacci


Marlieke

Citaat van: martijn op wo 13 mrt 2013 - 21:49
en die komt naar ons :)

Niks daarvan he? Hij buigt straks een beetje af en gaat recht over Rijssen om vervolgens naar Almelo , Hengelo, Enschede te gaan, en dan... hoppa! richting albalinda hier...  :P
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Weatherboy

Citaat van: Remy op wo 13 mrt 2013 - 22:00
Het kan nu ook alleen nog maar omhoog :) Als het nu niet stopt wordt het veel te lastig om ooit nog dit koude record te breken ;)

De meeste verwchten dus ná zaterdag dat we met een ZW/ W variant te maken krijgen. Laag ligt een fractie ten noorden van NL, ligt die 200 km zuidelijker dan zitten we diep in de kou.

simonelgersma

Citaat van: martijn op wo 13 mrt 2013 - 21:49
en die komt naar ons :)

Die bui dropt alles in Elburg om vervolgens leeg door te trekken naar 't Harde ;D ;D ;D ;D

ron12

Citaat van: TimK21 op wo 13 mrt 2013 - 21:48
Ik kreeg nogal veel reactie op mijn post van een uurtje ofwat terug, maar dat ga ik toch echt tegenspreken.
We hebben éénmaal deze winter geluk gehad, toen er een sneeuwgebied boven deze regio bleef hangen en hier uitsneeuwde. Voor de rest hebben we geen bijzondere sneeuwval gehad, af en toe een sneeuwdek(je), maar dat was geen uitzondering op de rest van het land. Maar goed, waar maak ik me druk om.
Met buien vanuit het noorden zit je in Nijmegen ook waardeloos, aangezien de grote rivieren enorm veel tegenhouden.
42.6 cm sneeuw gevallen deze winter (3de plek) rekord  staat voor op  68 cm voor de hele  winter 1978/1979 o ja plek 2 staat 1970 48 cm in nijmegen ik hou het al bijna 40 jaar bij ;) en in de winter 62/63 was dik een meter sneeuw,maar ja toen was ik er ik nog niet, van hore zeggen ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jorentje1997

Wauw ik ben weer een ervaring rijker. Hier net een bui van ongeveer 15 minuutjes en er ligt plots weer 3cm sneeuw ofzo. Ook een paar verschrikkelijke onweersknallen.

Powered by EzPortal