Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207751 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DSDLimburg

Hier is toch nog ongeveer 2cm gevallen aan witgoud. probleem is je ziet totaal niet waar het glad is, op een dun laagje ijzel is weer sneeuw gevallen dus je glijd soms echt bijna onderuit. Ik ga in ieder geval vanavond niet meer naar buiten. tempratuur is nu,
seizoen 2018/2019

winter

Zou wel chill zijn als het vannacht nog ging vriezen dan blijft sneeuw langer liggen staan er al weer nieuwe sneeuw storingen klaar?
Hier in Helmond zo'n 3,5 cm gevallen toch wel tegenvallend eigenlijk deze winter nog niet zo  veel sneeuw gehad hoop nog steeds deze winter op 10cm

matroesjka-world

Citaat van: MamaAs op do 14 feb 2013 - 21:33
Hier ijzelt het een beetje. Ik kon af en toe schaatsend de hond uit laten.
Maar verder is het erg mooi. Even een fotootje van Workum. Zal tussen de 5 en de 10 cm liggen. Sommige stukken niks, in duinen wel 30.
En een heerlijk sneeuwballen gevecht gehouden  ;D Perfecte sneeuw om sneeuwballen mee te maken.


Dan heeft Workum vandaag de hoofdprijs gehaald denk ik !!!
Ik heb verder niemand gehoord over zoveel sneeuw.
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Remy

Citaat van: MamaAs op do 14 feb 2013 - 21:33
Hier ijzelt het een beetje. Ik kon af en toe schaatsend de hond uit laten.
Maar verder is het erg mooi. Even een fotootje van Workum. Zal tussen de 5 en de 10 cm liggen. Sommige stukken niks, in duinen wel 30.
En een heerlijk sneeuwballen gevecht gehouden  ;D Perfecte sneeuw om sneeuwballen mee te maken.
Das geen goed teken,alleen als sneeuw langzaam smelt is het  namelijk de perfecte "plak" sneeuw.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

GHkstra

Code oranje wegens #ijzel voor N-Holland beëindigd.
Nog wel oranje voor het zuiden, oosten en midden. http://www.knmi.nl


jones

Achja wie weet wat er ons nog te wachten staat... :) hier de max. temps voor 6 maart door het lange termijnmodel CFS

snow!


zwoof


Weatherboy

Citaat van: snow! op do 14 feb 2013 - 22:08
Nieuwe pluim

Wat een verademing! Droog en vrij zonnig vanaf maandag. Eindelijk :)

Remy

Er lag hier nog wel een klein beetje sneeuw van de vorige keer en daar is nu een mooi vers laagje van twee centimeter overheen gedeponeerd,alles is wit hier behalve de weg waar heel de dag al strooiwagens reden,die was vanmiddag al wit van het zout ;)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

jonkheer

Toch behoorlijk wit in leeuwarden. Het sneeuwt nog steeds

snowman1993

Zo hé! Die 20cm minus 19cm sneeuw is hier wel gevallen hoor! Ohh wat een giller weer zeg. Al die enthousiaste mensen ook..

just0408

Citaat van: snowman1993 op do 14 feb 2013 - 22:40
Zo hé! Die 20cm minus 19cm sneeuw is hier wel gevallen hoor! Ohh wat een giller weer zeg. Al die enthousiaste mensen ook..

Onze dag komt nog wel hoor. Wacht maar af!
Ik ben ook niet van steen.

ron12

Hier in nijmegen ligt op de gevallen sneeuw een heel dun ijs laagje,door de motregen wat er de laatste 2 uur gevallen is.En motregent nog steeds bij 0 graden.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

GHkstra

Code oranje #ijzel voor Utrecht en Flevoland beëindigd.
Nog wel oranje voor Gelderland, N-Brabant en Limburg. http://www.knmi.nl


Ries

Vanavond nog een wandelingetje gemaakt terwijl het al vrijwel niet meer sneeuwde; enkel nog héél lichtjes. De laag op de vloer? Met wat mazzel een centimeter.

WinschoterWeer

Dikke cm sneeuw gevallen in het Oldambt. Ja zoals Jan al meldde: toch minder dan verwacht. Maar jah....doorgaan met ademhalen zeg ik dan maar.  8) ;D

vossejongk


mbouman

Nou helaas zoals ik niet had gehoopd... misschien net een halve cm sneeuw gehad hier in het Zuidwesten... en begon direct te ijzelen en wel is waar de weg richting vlaardingen waar ik vanmiddag was was echt een chaotische ijsbaan geworden.... auto op z'n dak.. en meerdere trieste ongelukken... echtt niet leuk om mee te maken.... maar ja we waren gewaarschuwd he.... en iedereen maar doordenderen met die auto's en vrachtauto's... heb nog nooit zoveel ongelukken op een rij gezien als de dag van vandaag....

Maar helaas geen sneeuwpret gehad... al had ik het idee dat we toch het één en ander zouden krijgen,..... helaas regen en ijzel... en nu weer op naar saai en simpel weer.....
kortom: JAMMER!!!! op naar de volgende winterprikkel zullen we maar zeggen....

winter

Wijk aan zij bijna maarliefst +5 graden celsius!
Voor de kust liggen nog een aantal buien klaar om Nederland binnen te trekken denk dat het veelal regen zal zijn :)
Schat ten oosten van de lijn Eindhoven- Sneek natte sneeuw (misschien zelfs nog droge sneeuw als neerslag wat intensiever is of helemaal bij de (Noord)oost-grens.

Powered by EzPortal