Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207782 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vomera



Gaat nu goed bij mij thuis :D nu ook bij mijn werk ook sneeuw te zien! eindelijk..

zorba

Citaat van: martijn op do 14 feb 2013 - 16:49
Defrieseweerman tweet dat het gebied noggaat kantelen.
Is hier enige vorm van waarheid?

Zou alles wat ie zegt met een kilo zout nemen ;)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Joep

Citaat van: martijn op do 14 feb 2013 - 16:42
Hoe laten sommige weermodellen het tot middernacht sneeuwen?
las ergens dat het gebied nog gaat kantelen?

just0408

Citaat van: Vomera op do 14 feb 2013 - 16:53
Gaat nu goed bij mij thuis :D nu ook bij mijn werk ook sneeuw te zien! eindelijk..

Wouw, er ligt daar al een flink pak, zeg!
Ik ben ook niet van steen.

Vomera

Citaat van: just0408 op do 14 feb 2013 - 16:54
Wouw, er ligt daar al een flink pak, zeg!

hahahahaha daar droom ik nog altijd van.. van een pak :/ valt echt tegen tov berichten elders in het land.. we moeten het doen met mm's terwijl andere over cm's praten.. enige sneeuw dat we hadden was een paar weken terug.

wesleylollol

jemig wat een ijzel ik dacht miss wat maar niet zoveel veel ijsbanen met fiets ijspegels van 10 cm lang bizar gewoon helaas niet heel overgekomen ze braken af en geen mobiel op zak maare dagje geslaagd ook weer wat anders dan sneeuw succes mensen die de weg nog op moeten doe voorzichtig :)

pietjelol

ondertussen komt de 5 cm in zicht hier

matroesjka-world

Citaat van: Weerextrem op do 14 feb 2013 - 16:52
kijk is wat er in noordwest frankrijk opkomt :) en KMI radar pakt het zeer goed op (fijnste radar!)

en aub volgende keer geen plaatje meequoten

Ow bedoel je dat. Maar als dat de fijnste radar is, waarom laat hij dan nu geen sneeuw zien in bijv. Friesland, waar het op dit moment sneeuwt? Die foto is van 16:25 uur  :-\
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

pasz

Wat een ranzig weer. Temperatuur komt maar net boven het vriespunt uit. Auto's en daken hebben een lekker laagje ijs gekregen.
Zit te twijfelen of ik nog ga hardlopen vanavond. Er liggen hier en daar verraderlijke stukjes op fietspaden en trottoirs.

wesleylollol

Citaat van: pasz op do 14 feb 2013 - 16:59
Wat een ranzig weer. Temperatuur komt maar net boven het vriespunt uit. Auto's en daken hebben een lekker laagje ijs gekregen.
Zit te twijfelen of ik nog ga hardlopen vanavond. Er liggen hier en daar verraderlijke stukjes op fietspaden en trottoirs.
heey dorp genootje zou sommige dingen hier :O

DSDLimburg

Ja het witte goud komt hier nu ook weer naar onder ;) heerlijk dit weer echt alles gehad vandaag!
seizoen 2018/2019

jeffrey83

Hopelijk krijgt zeeland die 5 tot 8 cm sneeuw nog die het KNMI afgaf eind van de morgen...

Weerextrem

Citaat van: matroesjka-world op do 14 feb 2013 - 16:59
Ow bedoel je dat. Maar als dat de fijnste radar is, waarom laat hij dan nu geen sneeuw zien in bijv. Friesland, waar het op dit moment sneeuwt? Die foto is van 16:25 uur  :-\

er is 2 cirkels aangegeven, buiten de cirkels hebben geen bereik (en aan de rand van cirkels zwak tot geen singaal)

zorba

Citaat van: Joep op do 14 feb 2013 - 16:53
las ergens dat het gebied nog gaat kantelen?

Weet niet waar je dat vandaan hebt, maar das pure onzin..

Hirlam laat in de recente run wat buitjes ontstaan achter de passage van het front, hoofdzakelijk regen. Zien we op de radar nu ook al gebeuren.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

ron12

Na een klein beetje ijzel/ijsregen in nijmegen, nu al weer geruime tijd lichte sneeuwval  3 cm gevallen tot nu toe bij -1.3 graden.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

onweerdetectie1449

nieteens 1 cm gehaald hier. (zoetermeer)
beetje sneeuw met wat lichte ijzel.

matroesjka-world

Citaat van: Weerextrem op do 14 feb 2013 - 17:06
er is 2 cirkels aangegeven, buiten de cirkels hebben geen bereik (en aan de rand van cirkels zwak tot geen singaal)

Oke dat verklaart een hele hoop, maar dat gebiedje in Frankrijk komt dus onze kant op?
Nou als het in Friesland is, dan is het wel haast maart denk ik? hihi :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Marco uit Hangar 5

Schiphol heeft het zo nu en dan gesneeuwd vanaf een uur of 10 vanmorgen, maar ook regen en ijsregen, er ligt een dun laagje sneeuw... maar 3-10 cm, dat zie ik niet meer gebeuren.

Nu alweer een tijdje droog, wel loodgrijs buiten, geen tekening te bekennen in de bewolking.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

alaind86

Hier vanaf 14u een mix van ijsregen en sneeuw. Temp 0.5 boven het vriespunt. Het actievere neerslagband hangt nu boven mij. Ook dit meer ijsregen dan sneeuw. Verwacht dat het vanavond het winterse neerslag langzaam zal overgaan naar warm hemel water door oplopende tempraturen tot +2 graden komende nacht.

vdweste

Cm of 2/3 hier. Begon om 1 uur met sneeuwen, ging rond 2 uur over in regen en ijsregen en sinds een uur of half 4/4 uur sneeuwt het weer volop. Al begint het nu wel wat minder te worden, zal zo ook wel ophouden. Hebben we toch nog 3 cm meegepakt. Morgen zal toch alles wegdooien.

Op naar volgende week!

Powered by EzPortal