Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207746 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SniperEye

Citaat van: Weerextrem op do 14 feb 2013 - 16:03
was beiden, nu vast Sneeuw. hier enkel sneeuw atm

Hier dwarrelt nog steeds wat uit de lucht. Of het nou echt droge sneeuw is heb ik mijn vraagtekens bij. Wegdek blijft gewoon zwart maar de grond wit.

Jan van Ooijen

Noorden komt ook nog aan de beurt, Flevoland weer volop in de sneeuw

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

PatrickM

Wanneer komt het (noord) westen aan de beurt?

TimK21

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 feb 2013 - 16:35
Noorden komt ook nog aan de beurt, Flevoland weer volop in de sneeuw


Jan, kun je aangeven waarom verscheidene weerstations opperen dat de sneeuw tot in de nacht aanhoudt? Alles wijst er toch op dat het vroeg in de avond op z'n eind loopt? Meerdere mensen vragen het zich af.
Challenge accepted!

Oele

lees net dat we volgende week weer amper boven 0 uitkomen overdag en s'nachts weer aardige vorst?
Wie kan en wil dit bevestigen? ;D

SniperEye

@Oele

Als je de laatste pluim bekijkt zie je toch een ander beeld. In de nacht lichte vorst en overdag temperaturen net boven 0.

GHkstra

Code oranje #ijzel voor Zeeland beëindigd. Nog code oranje #ijzel N- en Z-Holland, Utrecht, Flevoland en N-Brabant. http://www.knmi.nl

Jan van Ooijen

Citaat van: TimK21 op do 14 feb 2013 - 16:36
Jan, kun je aangeven waarom verscheidene weerstations opperen dat de sneeuw tot in de nacht aanhoudt? Alles wijst er toch op dat het vroeg in de avond op z'n eind loopt? Meerdere mensen vragen het zich af.

Dit zal aan de hand van de weerkaarten gezegd zijn, wij gebruiken hier het woord nowcasten erg veel omdat het gewoon niet te zeggen is en het weer houd zich nooit aan tijden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

martijn

Hoe laten sommige weermodellen het tot middernacht sneeuwen?

Vomera

Hier nog regen, 1 km verder op al sneeuw gemeld. hoezo plaatselijk :D

TimK21

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 feb 2013 - 16:41
Dit zal aan de hand van de weerkaarten gezegd zijn, wij gebruiken hier het woord nowcasten erg veel omdat het gewoon niet te zeggen is en het weer houd zich nooit aan tijden

Dat is inderdaad waar. Maar de laatste uren zie ik geen aanwijzingen op stagnatie of intensivering, echter juist steeds meer deactivering. Ik vroeg me daardoor af hoe jij er naar keek, en wat jou verwachtingen waren. :)
Challenge accepted!

martijn

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 feb 2013 - 16:41
Dit zal aan de hand van de weerkaarten gezegd zijn, wij gebruiken hier het woord nowcasten erg veel omdat het gewoon niet te zeggen is en het weer houd zich nooit aan tijden
gaat er boven zeeland nog wat ontstaan?

Weerextrem


Jan van Ooijen

Citaat van: TimK21 op do 14 feb 2013 - 16:43
Dat is inderdaad waar. Maar de laatste uren zie ik geen aanwijzingen op stagnatie of intensivering, echter juist steeds meer deactivering. Ik vroeg me daardoor af hoe jij er naar keek, en wat jou verwachtingen waren. :)

Zoals we momenteel op de radar kunnen zien zal het noordwesten/Friesland en de Wadden nog te maken gaan krijgen met sneeuw. Echter merkte Marsel terecht op dat alles samenhangt op een tiende graat in de bovenluchten wat voor neerslagsoort we gaan krijgen.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

pietjelol

als je de radars nu goed bekijkt zie ik inderdaad wat activatie her en der ontstaat er weer buitjes na het grote gebied

matroesjka-world

Citaat van: Weerextrem op do 14 feb 2013 - 16:44
Edit Zorba: svp plaatjes niet meequoten! ;)
2e Vore komt nu op ::)


Wat bedoel je met deze foto? Klopt toch niks van??
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

martijn

Defrieseweerman tweet dat het gebied noggaat kantelen.
Is hier enige vorm van waarheid?

Jenkie

Begrijp ik nou dat het grote gebied al voorbij is?  :o Hier is nog steeds niets!

Weatherboy

Serieus extreme IJzel. In dit geval in Code oranje goed, of zelfs nog ietsjes te zwak.

Alles zit compleet vastgevroren


Weerextrem

Citaat van: matroesjka-world op do 14 feb 2013 - 16:48

Wat bedoel je met deze foto? Klopt toch niks van??

kijk is wat er in noordwest frankrijk opkomt :) en KMI radar pakt het zeer goed op (fijnste radar!)

en aub volgende keer geen plaatje meequoten

Powered by EzPortal