Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207795 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riddler


frankaloe

http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

MisterMarc

Verwacht in ieder geval geen centimers meer. Afgelopen uren ijsregen gehad, nu weer wat sneeuw.

martijn

Klopt de nederlands buienradar op dit moment wel?

Akito

Ook Groningen meldt sneeuw, niet veel nog... maar het is een begin.
En ik móet straks per sé naar Schiphol... op goed geluk!

Weerfreak 1337

Aan de achterzijde van het front bevind zich weer koudere lucht, er valt lichte sneeuw nu, geen ijzel of ijsregen meer te bekennen.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

wimbaens

Het gebied voor Limburg stelt op zich niks voor, 1cm gaat al moeilijk worden.

Cdtj3

Ben even buiten geweest, ligt lekker laagje ijs overal:

Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Arend

Citaat van: albalinda op do 14 feb 2013 - 14:34
Voor alle ongeduldige mensen : Sms SNEEUW AAN naar nummer 1234...........

Het werkt!!  ;D Motsneeuw momenteel.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

deventer

hier de hele dag nog droog
terwijl het grootste gebied al over zou moeten zijn wat er nu op de radars staat

ik vind het niet erg als ik de ijzelplaatjes voorbij die schuiven

Weatherboy

Citaat van: WinschoterWeer op do 14 feb 2013 - 14:47
Kijk daar heb je het al...zo te lezen ga je uit van 8 cm...staan je verwachtingen in dit geval dan niet te hoog.... Ga eens van gemiddelden uit ipv extremen. Meestal valt het dan wel mee. ;) Sneeuwval is sowieso een zeer lokale beleving.  :D

Nou lijkt me logisch 8 cm sneeuw. Elke model incluis de meteorologen en wat je niet kan verzinnen gaven: 3-8 cm, 5-10 cm en een enkeling 10-20 cm. Dan is het gemiddelde toch wel rond de 8 cm denk je niet?

En het valt niet mee, er gebeurd gewoon telkens het tegenovergestelde dan wordt vertelt. Nou weet ik wel wat beter hoor, maar ook voor mij kwam die ijsregen in deze mate onverwachts. Maar we gaan het zien, ik persoonlijk denk dat het kwa sneeuw gaat meevallen. Alhoewel er momenteel wel grote vlokken uit de lucht vallen. We wachten af.....

zwoof

Citaat van: martijn op do 14 feb 2013 - 14:50
Klopt de nederlands buienradar op dit moment wel?


Op dit moment weet ik niet, maar die klopt heel vaak niet. Ik kijk er niet eens meer naar.

Citaat van: Arend op do 14 feb 2013 - 14:52
Het werkt!!  ;D Motsneeuw momenteel.

Dan ga ik ook maar eens een sms versturen zo. Want hier is het al weer een tijdje droog  ;)

TimK21

Nog geen vlok/druppel/ijspegel gezien hier. Ben momenteel in de Achterhoek, regio Doetinchem. Volgens de radar is de storing toch al vrij ver over het land getrokken, mocht het hier nog gaan sneeuwen, zal dat nooit meer veel opleveren. Hirlam zit er toch weer iets naast, vooral qua tijden en hoeveelheden.
Challenge accepted!

Glennb

Ik heb nog niet eerder zolang ijzel zien vallen. Alles is omgetoverd tot een ijsfestijn. Inmiddels sneeuwt het weer matig met grote vlokken. Het ijslaagje is hierdoor onzichtbaar geworden. Wat een gevaarlijke situatie zeg...  :-\
Groet,
Glenn

Fluffje

Op dit moment valt er na 1 cm sneeuw ijsregen.... vind de foto's die voorbij komen van ijslagen wel gaaf. Sterkte voor diegenen die de weg opmoeten of onderweg zijn.
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

decarrion

hier in nijkerk(gld) 1 cm sneeuw. geen sneeuwval nu 1016 hPa

WinschoterWeer

Citaat van: Weatherboy op do 14 feb 2013 - 14:53
Nou lijkt me logisch 8 cm sneeuw. Elke model incluis de meteorologen en wat je niet kan verzinnen gaven: 3-8 cm, 5-10 cm en een enkeling 10-20 cm. Dan is het gemiddelde toch wel rond de 8 cm denk je niet?

En het valt niet mee, er gebeurd gewoon telkens het tegenovergestelde dan wordt vertelt. Nou weet ik wel wat beter hoor, maar ook voor mij kwam die ijsregen in deze mate onverwachts. Maar we gaan het zien, ik persoonlijk denk dat het kwa sneeuw gaat meevallen. Alhoewel er momenteel wel grote vlokken uit de lucht vallen. We wachten af.....
Suc6 met (s)nowcasten. Druk bezig hier!  ;D

jtebbens

Na (ijs)regen/ijzel inmiddels weer sneewvlokjes in IJsselstein.

Rufes

Nog even een duidelijke foto gemaakt met een betere camera:




wimbaens

Doodgewone regendruppels bij niet meer bevroren ondergrond en 1°C  :P

Powered by EzPortal