Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 248086 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vossejongk

niks mis mee Jan als je 't zelf maakt, een watermerk is voor mijn doen niet storend :)

winter

Mooi indicatie van wat we kunnen verwachten denk ik morgen:
http://www.weerplaza.nl/regenradar/24uur/

Dit zou leuk zijn als dit gebeurt maar ja dit is nooit goed de 3uur prognose op buienradar.nl
http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=fcmb

Remy

Citaat van: vossejongk op vr 25 jan 2013 - 17:48
niks mis mee Jan als je 't zelf maakt, een watermerk is voor mijn doen niet storend :)
En het maakt gratis reclame overal waar het opduikt :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joep

De komende uren zijn geen waarschuwingen van kracht Aan het einde van de nacht gaat het in Zeeland sneeuwen. De sneeuw breidt zich over de rest van het land uit. Het gaat enkele uren sneeuwen en dit levert met name in het zuidwesten en westen enkele centimeters op. In de middag wordt het geleidelijk weer droog, het laatst in het noordoosten.

bron weeralarm.mobi


Groningen
         
code geel: za 11:00 - 18:00
 
Friesland
         
code geel: za 09:00 - 16:00
 
Drenthe
         
code geel: za 11:00 - 18:00

Noord-Holland
         
code geel: za 07:00 - 14:00

Flevoland
         
code geel: za 09:00 - 16:00

Overijssel
         
code geel: za 11:00 - 18:00
 
Gelderland
         
code geel: za 09:00 - 16:00
 
Utrecht
         
code geel: za 09:00 - 16:00


Zuid-Holland
         
code geel: za 07:00 - 14:00


Zeeland
       
code geel: za 05:00 - 12:00

Noord-Brabant
         
code geel: za 07:00 - 14:00

Limburg
       
code geel: za 09:00 - 16:00




glenn

nou niet voor het een of ander hoor maar dat gebied boven engeland is wel zeer actief he mensen ? was dit zo voorspeld ?

TimK21

Toch wel apart dat er voor het oosten slechts 0-1 centimeter verwacht wordt. Volgens de Hirlam blijft het daar toch ruim 3/4 uur sneeuwen.
Challenge accepted!

ebdrachten

Je hebt gelijk jan. Ook ik gebruikte je "gifjes" af en toe, dat weet je. Vanmorgen stuurde je mij zelfs je nieuwste gifje, waarvoor dank. Ik kreeg echter niet het gevoel dat ik je 'gifjes" jatte. Het is in ons wereldje heel normaal dat je weerkaarten en pluimen e.d. leent voor eigen gebruik dus daardoor heb je niet direct het gevoel dat je iemand anders zijn werk "jat. Wel plaats ik wel eens een weerbericht van iemand anders omdat ik zelf even geen tijd heb, en vermeld dan altijd de bron. Dat had ik bij jouw "gifjes" ook moeten doen. Heb dat niet gedaan, waarvoor mijn excuses, maar ik kan begrijpen dat je het vervelend vindt dat anderen met jouw werk er van door gaan. Ik zal in ieder geval vanaf nu ook de bron vermelden. Lijkt me wel zo netjes, ga door met het goede werk wat je doet!

winter

Citaat van: glenn op vr 25 jan 2013 - 18:25
nou niet voor het een of ander hoor maar dat gebied boven engeland is wel zeer actief he mensen ? was dit zo voorspeld ?

Er is in Nederland tot 5 cm sneeuw verwacht en dat is toch echt best een mooie hoeveelheid. We zullen rond middernacht denk ik meer weten over de activiteit van het gebied.
Maar er lijken me voor de storingen al een aantal buien te ontstaan.
http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur ( net op het vaste land van ENGELAND)
http://www.weer.nl/neerslagradar/britse-eilanden.html ( betere radar, wel snelheid rechtsonder verlagen en een beetje inzoomen en dan zie je het ten hoogte van Londen een aantal neerslaggebiedjes ontstaan)

ron12

EFFE LACHEN. Twee sneeuwvlokken komen elkaar tegen:zegt de een tegen de ander.Waar ga jij heen.IK ga naar oostenrijk;een feestje bouwen.En jii?ik ga naar nederland paniek zaaien:...LEUK TOCH ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jorentje1997

Citaat van: glenn op vr 25 jan 2013 - 18:25
nou niet voor het een of ander hoor maar dat gebied boven engeland is wel zeer actief he mensen ? was dit zo voorspeld ?
Ja hoor, het gebied neemt alleen maar in kracht af naarmate het de Benelux nadert. Kijk maar even GFS:




Joep

Spekglad
Het is nu nog altijd koud met temperaturen die onder nul liggen, maar het dooiweer staat voor de deur. Dit weekend trekt de dooi langzaam maar zeker het land binnen, maar dat gaat niet zomaar!

Er valt vanaf zaterdagochtend af en toe wat lichte neerslag. Eerst in de vorm van lichte sneeuw, maar vooral in het westen en ook in het midden en zuiden is er een grote kans op ijzel!! Het kan op de wegen spekglad worden! Overdag wordt het uiteindelijk +2 °C in het zuidwesten, maar in het midden en oosten blijft het kwik gewoon tussen 0 en -2 °C liggen. Als het niet hoeft ga dan niet de weg op.

In de avond nog wat ijzel of lichte sneeuw, maar in de nacht naar zondag bewolking, nevel en mist en droog. De minimumtemperaturen komen te liggen tussen 0 en -5 °C.

Zondag krijgen we een volgende aanval met zachte lucht. In de loop van de ochtend krijgen we opnieuw neerslag vanuit het westen. Er valt regen, maar er is tijdelijk ook weer een grote kans op ijzel tot in de middag. Vanaf 15-16 uur loopt het kwik in het hele land op naar waarden boven de 2 °C en in het westen al tot +6 °C.

Dan heeft de zachte lucht het uiteindelijk gewonnen van de kou en zal de winter voorlopig even het land uit zijn. In de nacht naar maandag en maandagochtend is het droog, maar kan het door opvriezen van natte weggedeelten nog verraderlijk glad zijn.

pietsweer


vossejongk

Citaat van: ron12 op vr 25 jan 2013 - 18:37
EFFE LACHEN. Twee sneeuwvlokken komen elkaar tegen:zegt de een tegen de ander.Waar ga jij heen.IK ga naar oostenrijk;een feestje bouwen.En jii?ik ga naar nederland paniek zaaien:...LEUK TOCH ;D



ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

matroesjka-world

Citaat van: TimK21 op vr 25 jan 2013 - 18:29
Toch wel apart dat er voor het oosten slechts 0-1 centimeter verwacht wordt. Volgens de Hirlam blijft het daar toch ruim 3/4 uur sneeuwen.


Ik geloof niet meer in Hirlam sinds afgelopen keer, dus die 1 cm zou best kunnen kloppen..
Het roze kleurtje wil niet zeggen wat voor soort sneeuw er valt, het kan ook uren poedersneeuw zijn en dan heb je kans op 1 cm sneeuw terwijl het uren achter elkaar aan het sneeuwen is.... Zo is het bij ons ook gegaan afgelopen zondag en maandag.
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

bliksems

het kan zelfs ook GEEN sneeuw zijn,dat heb ik ook meegemaakt afgelopen sneeuwsituatie.
urenlang sneeuw in de hirlam run,terwijl er geen moer viel.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

vossejongk

Citaat van: bliksems op vr 25 jan 2013 - 19:05
het kan zelfs ook GEEN sneeuw zijn,dat heb ik ook meegemaakt afgelopen sneeuwsituatie.
urenlang sneeuw in de hirlam run,terwijl er geen moer viel.
Ah ja spooksneeuw, heel vervelend altijd :P

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Roan

Citaat van: matroesjka-world op vr 25 jan 2013 - 19:02
Ik geloof niet meer in Hirlam sinds afgelopen keer, dus die 1 cm zou best kunnen kloppen..
omdat Hirlam 1 keer niet klopt? Volgens mij is het JUIST Hirlam die het 9 van de 10x goed voorspeld, we hebben nu 1 v/d 10 gezien waarbij het niet goed is, maar over het algemeen is Hirlam heel accuraat

bliksems

Citaat van: Roan op vr 25 jan 2013 - 19:12
omdat Hirlam 1 keer niet klopt? Volgens mij is het JUIST Hirlam die het 9 van de 10x goed voorspeld, we hebben nu 1 v/d 10 gezien waarbij het niet goed is, maar over het algemeen is Hirlam heel accuraat
heel accuraat wanneer je het vergelijkt met andere modellen ja.
heel accuraat zijn ze allemaal nooit,KAN ook niet!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Powered by EzPortal