Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223279 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bacci

Tja dalende trend zit er wel in op LT, ben ook benieuwd wat voor neerslag er gaat vallen zaterdag en zondag.


zwoof

Citaat van: Bacci op di 22 jan 2013 - 22:19
Tja dalende trend zit er wel in op LT, ben ook benieuwd wat voor neerslag er gaat vallen zaterdag en zondag.

Begint inderdaad zichtbaar te worden.  :)

winter

Denk zaterdag sneeuw en zondag sneeuw die aan de kust waarschijnlijk snel zal overgaan in regen en in het oosten (vb groningen) waarschijnlijk zelfs alles als sneeuw kan vallen zou me niks verbazen.
Ik blijft toch hopen dat de dooi niet enorm sterk is, maar wel toch te zien dat op midde lange termijn meer leden zijn dan eerst die voor een koude oplossing gaan.

Arend

Citaat van: Bacci op di 22 jan 2013 - 22:19
Tja dalende trend zit er wel in op LT, ben ook benieuwd wat voor neerslag er gaat vallen zaterdag en zondag.

Om het in stijl te doen, zou de afsluiting van deze winterse periode moeten eindigen met wat sneeuw (en dan weer snel op naar de volgende periode).  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

gilleeesss

Citaat van: winter op di 22 jan 2013 - 22:28
Denk zaterdag sneeuw en zondag sneeuw die aan de kust waarschijnlijk snel zal overgaan in regen en in het oosten (vb groningen) waarschijnlijk zelfs alles als sneeuw kan vallen zou me niks verbazen.
Ik blijft toch hopen dat de dooi niet enorm sterk is, maar wel toch te zien dat op midde lange termijn meer leden zijn dan eerst die voor een koude oplossing gaan.

Nja hier zal het idd regen worden, en de sneeuw zal het rapst wegzijn. maar ik kan niet klagen, ga 14dagen naar buiten geweest zijn dat er sneeuw lag, en zelf  11 daarvan dat er 10cm+ ligt

winter

Noord-oosten heeft zeer goede pluim volgens weerplaza. Een groot aantal leden die na maandag voor doorzetten kou gaan !

vossejongk

Citaat van: Kleesu op di 22 jan 2013 - 22:16
Zo Vossejongk,

Naar aanleiding van je post maar eens ev en naar Grib.us gegaan.
Erg mooi dat plaatje van je.

Gebruik het al jaren voor de volvo ocean race game voor windvoorspellingen maar werkt ook voor de verwachtingen hier :) Alleen jammer dat je geen luchtdruk kan zien allen de isobaren

winter

Verwachting weerplaza voor GRONINGEN.
Zaterdag 1 cm sneeuw
Zondag 5 cm sneeuw! (overdag 2 graden s'nachts lichte/matige vorst)
Maandag +2 en s'nachts rond vriespunt
Dinsdag +5  en s'nachts rond vriespunt

Dus men kan zeker nog genieten van sneeuw in GRONINGEN!!!!

Thunderfreak

Citaat van: winter op di 22 jan 2013 - 22:39
Verwachting weerplaza voor GRONINGEN.
Zaterdag 1 cm sneeuw
Zondag 5 cm sneeuw! (overdag 2 graden s'nachts lichte/matige vorst)
Maandag +2 en s'nachts rond vriespunt
Dinsdag +5  en s'nachts rond vriespunt

Dus men kan zeker nog genieten van sneeuw in GRONINGEN!!!!

Waar je blij van moeten worden,sneeuw en drapzooi samen. ;-)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

marctsm

eens even over de dooi heren, niet vergeten dat de kaarten daar ook mee afkwamen voor afgelopen weekend, maar hebben we dooi gezien? bij mijn weten niet, dus ik zou toch maar nog wat afwachten om te spreken over een dooiperiode (zowel voor belgië als voor nederland).

SniperEye

De pluim ziet de depressie nog niet echt komen, tenminste, wel aantrekkende wind maar van storm nog geen sprake. We zitten dan ook nog ruim één week voor de verwachting dus het kan nog alle kanten op gaan. Zoals Johann schreef wel iets om in de gaten te houden. Eens kijken wat de volgende runs doen van zowel GFS als EC. Beiden zijn goede graadmeters.

Remy

Laat die monsterstorm maar wat koude lucht aanzuigen zodat we een sneeuwstorm krijgen :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

gilleeesss

Citaat van: Remy op di 22 jan 2013 - 22:46
Laat die monsterstorm maar wat koude lucht aanzuigen zodat we een sneeuwstorm krijgen :)

Kon het maar ;).. xD

Arend

Zou wel prettig zijn als die SATREP site weer eens normaal functioneerde. Lijkt wel of er niks meer aan gedaan wordt?  ???

http://www.knmi.nl/satrep/latest.htm
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Reutel

Citaat van: gilleeesss op di 22 jan 2013 - 22:48
Kon het maar ;).. xD

Dat kan, als hij boven Scandinavie gaat hangen.  8)

GFS laat het stormen op woensdag, EC is hier gematigder in.

zwoof

Citaat van: winter op di 22 jan 2013 - 22:39
Verwachting weerplaza voor GRONINGEN.
Zaterdag 1 cm sneeuw
Zondag 5 cm sneeuw! (overdag 2 graden s'nachts lichte/matige vorst)
Maandag +2 en s'nachts rond vriespunt
Dinsdag +5  en s'nachts rond vriespunt

Dus men kan zeker nog genieten van sneeuw in GRONINGEN!!!!

Valt nog te bezien, temps op 850 PH zijn volgens EC en GFS niet heel gunstig op zondag (let wel; in de runs wat ik als particulier zien kan). Ook het dauwpunt is niet lekker. Voorts met + 2 tot +5 geniet je echt niet van de sneeuw denk ik. Of je moet een waterdicht pak aan trekken misschien.  Wellicht valt het de nieuwere runs wat gunstiger, maar ik hou m'n hart vast.

gilleeesss

De depressie lijkt weer 6uurtjes later te komen. En de dooi zondagmiddag is maar beperkt tot het westen en heel vlaanderen ofzo.. Wat normaal tot ergens in duitsland was.. :)

Johann

Voor de "twijfelaars" 

ECMWF ensembles T2m en  luchtdruk (SLP) prikpunt  Leeuwarden komende 15dagen



gilleeesss

Dus johan, je denkt niet dat de dooi paar dagen kan uitgesteld worden?;D

grizzrh

knmi:

Westdorpe   poolsneeuw   -10.7    -12.7     98    ONO    1    37    1007.2
Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal