Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223224 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jorentje1997

Citaat van: Henk1976 op di 22 jan 2013 - 08:46
Volgens mij was het in Maart 2005 in de Noordoost polder meer dan 20 graden onder nul. Na zware sneeuwval.
Ik geloof dat er toen in de ZW hoek van Friesland ongeveer 50 cm lag.
Dat weet ik dus niet meer, maar toen was ik 8jaar dus het enige waar ik toen aan dacht was een sneeuwman maken :P

manmoed

Tot 58 centimeter in Drenthe in 2005... :P :P




Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op di 22 jan 2013 - 08:57
@MattHugo81 via Twitter:
Latest EC32 day maintains a trend as we progress further into Feb for northern blocking to return and for a trend towards cold weather again

Wie is "MattHugo81" ???

Romigo

Citaat van: manmoed op di 22 jan 2013 - 10:32
Tot 58 centimeter in Drenthe in 2005... :P :P



Het was toen een gedenkwaardige dag...heb toen 4 uur over een stukje gedaan, waar je normaal 15 minuten over kunt doen.  :(

grassiekuik

Citaat van: Johann op di 22 jan 2013 - 10:49
Wie is "MattHugo81" ???

I'm a meteorologist working primarily for the UK meteorological company MetraWeather (Metra NZ owned) - Here to deliver some top weather tweets for the UK

https://twitter.com/MattHugo81

Romigo

Als ik her en der de berichten lees, dan is het helemaal nog geen uitgemaakte zaak dat er definitief een zachtere periode komt. Het kan zomaar zijn dat de dooi kortstondig is en dat er daarna gewoon weer een koude periode komt.

Romigo

Het is wel LT, maar dit zou zomaar realistisch kunnen worden.

wim67

Misschien een leuk linkje wat wij op schiphol hebben gedaan met al dat sneeuw wat gevallen is.
;D 8)

grassiekuik

Citaat van: wim67 op di 22 jan 2013 - 11:11
Misschien een leuk linkje wat wij op schiphol hebben gedaan met al dat sneeuw wat gevallen is. ;D 8)

Gaaf werk man!

SuperGrover

Citaat van: wim67 op di 22 jan 2013 - 11:11
Misschien een leuk linkje wat wij op schiphol hebben gedaan met al dat sneeuw wat gevallen is.
;D 8)

idd heel leuk  8)  prachtig mooi werk

Roan

Citaat van: Henk1976 op di 22 jan 2013 - 08:46
Volgens mij was het in Maart 2005 in de Noordoost polder meer dan 20 graden onder nul. Na zware sneeuwval.
Ik geloof dat er toen in de ZW hoek van Friesland ongeveer 50 cm lag.
ja klopt helemaal Henk, bij mij in m'n ouderlijke dorp (Gieten) is in 1 nacht 29cm gevallen.. In Heeg was het meeste gevallen, ongeveer 50cm..
Dat kaartje die manmoed heeft geplaatst heb ik ook gezien, maar volgens mij kloppen die aantallen van 50 en 58cm in Drenthe niet (huh, ik heb een ander plaatje minder weerstations! en andere waarden)




hier nog een aanvullend minumtemperaturenkaartje van 4 maart..





jorentje1997

GFS wil ons nog wat sneeuw geven zaterdag.


adebos

Hier onderhand heerlijk winter weer met het zonnetje wat er bij is gekomen. :)

Reutel

Citaat van: Johann op di 22 jan 2013 - 10:49
Wie is "MattHugo81" ???

Indd.. Jan wie is dat? Als we nu al kaarten van maart gaan plaatsen en tweets van allerlei weermensen van all over the place... Ik vind het een beetje zoeken naar het allerlaatste restje hoop, als je door blijft zoeken vind je altijd wel een strohalm om je aan vast te houden, maar hoe realistisch is dat?  ???

mochino

Voor de schaatsers onder ons, Na alle waarschijnlijkheid donderdag de eerste tourtocht. De 5 merentocht en de dorpentocht zit er ook aan te komen. Ik ben zeker van de partij, vorig jaar ook geschaatst hele mooie en leuke tocht.


Vijf Merentocht hoogstwaarschijnlijk donderdag al

IJsclubs Giethoorn en Belterwiede (Wanneperveen) kwamen gisteren voor een spoedzitting bijeen. Aanleiding was de kwaliteit van het ijs. Uitkomst: er komt een toertocht. De Vijf Merentocht wordt voor donderdag aangevraagd.
Bekijk ook...

Henk Doze zwaait de voorzittershamer, in aanwezigheid van negen andere bestuursleden van beide clubs. De preses van IJsclub Giethoorn laat de twee ijsmeesters de stand van zaken uit de doeken doen. En wat blijkt, eigenlijk gaat het meer dan goed met de ijsvloer. Ja, Belterwiedes ijsmeester Gertie Klomp heeft over genoeg delen van meren, sloten en grachten zijn bedenkingen, maar over het algemeen is het ijs rondom Wanneperveen van een dusdanige dikte dat het absoluut mogelijk is een toertocht uit de schrijven in de loop van de week of in het weekend. Collega Henk Scheffers van IJsclub Giethoorn is al even optimistisch. Bovenwijde is dik in orde. "Daar zie ik geen problemen meer. Er zit zat ijs in." Aan de andere kant van de Beulakerweg hebben schaatsers volgens de kenners nog niets te zoeken, maar in het gebied nabij Belterwijde, Bovenwijde en Molengat kunnen de voorbereidingen voor een toertocht beginnen. "Op sommige plekken zijn nog flinke wakken, maar daarnaast zijn zeker grote stroken ijs waar al prima geschaatst kan worden", legt Klomp de situatie nabij Wanneperveen uit.

Bron: de Stentor

Jan van Ooijen

Citaat van: Reutel op di 22 jan 2013 - 11:34
Indd.. Jan wie is dat? Als we nu al kaarten van maart gaan plaatsen en tweets van allerlei weermensen van all over the place... Ik vind het een beetje zoeken naar het allerlaatste restje hoop, als je door blijft zoeken vind je altijd wel een strohalm om je aan vast te houden, maar hoe realistisch is dat?  ???

Zoeken naar een beetje hoop? Dit is een persoon die deze periode in december ook al verwachte en daarbij gaat hij ook uit van de EC32, dus geen onzinpraat ;) Daarnaast roepen dat de winter over en uit is terwijl we nog 2 maanden hebben is helemaal.....
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: Reutel op di 22 jan 2013 - 11:34
Indd.. Jan wie is dat? Als we nu al kaarten van maart gaan plaatsen en tweets van allerlei weermensen van all over the place... Ik vind het een beetje zoeken naar het allerlaatste restje hoop, als je door blijft zoeken vind je altijd wel een strohalm om je aan vast te houden, maar hoe realistisch is dat?  ???

Wat is het probleem? Zie hier ook regelmatig berichten van Piers Corbyn en Joe Bastardi voorbij komen. Matt Hugo is binnen het "weerwereldje" redelijk bekend, verbaast me dat Johann hem niet kent.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

GHkstra


zwoof

Citaat van: Arend op di 22 jan 2013 - 11:48
Wat is het probleem? Zie hier ook regelmatig berichten van Piers Corbyn en Joe Bastardi voorbij komen. Matt Hugo is binnen het "weerwereldje" redelijk bekend, verbaast me dat Johann hem niet kent.  :)

Maakt niet uit, al ie maar gelijk heeft  ;D

Jan van Ooijen

Citaat van: Arend op di 22 jan 2013 - 11:48
Wat is het probleem? Zie hier ook regelmatig berichten van Piers Corbyn en Joe Bastardi voorbij komen. Matt Hugo is binnen het "weerwereldje" redelijk bekend, verbaast me dat Johann hem niet kent.  :)

Johann kent hem ook wel, onlangs schreef Johann hier een update over de strato en binnen het uur stond bij hem precies hetzelfde. Daarnaast vind ik het opvallend als Johann gisteren iets neerzet over doorstart winter dat het oke is, en als andere mensen hier op forum een citaat aanhaalt het maar afgedaan wordt als een laatste strohalm  :-\
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal