Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223249 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aern

Citaat van: matroesjka-world op ma 21 jan 2013 - 20:06

??? vertel, ik snap niet wat je bedoeld met: "doet mij hier aan denken".

Sorry mij bijlage was even weggevallen, nu moet ie het doen  ;)


Reutel

Als de luchtdruk in die trechter nu nog een beetje verder zakt kan hij straks als een soort van wormhole mooi alle sneeuwstormen van Groenland hier uitbraken... Of slaat mijn ongeremde fantasie nu een beetje op hol?  :-\

matroesjka-world

Citaat van: Harry de Hond op ma 21 jan 2013 - 20:10
Ik denk dit:
http://www.knmi.nl/cms/content/3622/zwaarste_storm_in_decennia_van_25_januari_1990


Oei dat is niet zo mooi, 17 mensen verloren het leven...dat willen we niet weer meemaken natuurlijk !
We houden het ding in the picture !
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Marcel1976

Citaat van: Brisk op ma 21 jan 2013 - 19:16

Whahah,  die is indd hilarisch, ik zag die op me fb al voorbijkomen.

Johann

Citaat van: matroesjka-world op ma 21 jan 2013 - 20:06

??? vertel, ik snap niet wat je bedoeld met: "doet mij hier aan denken".
Zeer zware storm over Nederland en West Europa met hoop ellende. Ook nu potentiële kans voor zeer actieve "randstoringen" (snellopers)

GFS dinsdag 29-01 met mogelijk (zeer) zware storm op "snelloper" !


Erik V

Citaat van: Johann op ma 21 jan 2013 - 20:08
Inderdaad, dit soort ontwikkelingen zien we niet graag. De uitbraak van koude lucht ten zuiden van Groenland zorgt ervoor dat de depressie bij New-Foundland (kraamkamer van depressies) worden getriggerd en dit leidt onherroepelijk tot een zonaal patroon (wat de modellen sinds een aantal dagen ook simuleren).
Sorry, das waar ook. Bij nader inzien wist ik dit ja....

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

marco-groningen

Ach ja, liever een zeer zware storm dan saai kwakkelweer.  ;D

Kiwitwins

Citaat van: Harry de Hond op ma 21 jan 2013 - 20:10
Ik denk dit:
http://www.knmi.nl/cms/content/3622/zwaarste_storm_in_decennia_van_25_januari_1990

:o :o :o OMG!!! Dat is dus echt iets om in de gaten te houden... Maar hoe was de situatie vooraf gaande...temp, sneeuw of compleet ander weerbeeld dan nu?  Ik kan het me niet meer herinneren.. 
Het is maar dat je het weet.

Chase-Stormer

Citaat van: Harry de Hond op ma 21 jan 2013 - 20:10
Ik denk dit:
http://www.knmi.nl/cms/content/3622/zwaarste_storm_in_decennia_van_25_januari_1990

Ik was toen 9, maar kan me het nog goed herinneren. Speelde bij een vriendje totdat mijn paps mij snel kwam ophalen, slecht weer op komst. Meen dat dit in Engeland ook voor veel problemen heeft gezorgd ? Kan me herinneren dat Rene van Allo Allo (Gorden Kaye) toen aan de dood is ontsnapt toen er een boom op zijn auto viel (zie de BBC reportage nu nog voor me) weet alleen niet zeker als het '90 was, was toen nog een broekkie !

EDIT: was idd de storm van '90: http://www.ukweatherworld.co.uk/forum/index.php?/topic/51805-the-burns-day-storm-of-1990/

Marcel1976

Het hogedrukbolwerk wat we de laatste tijd hebben gehad is niet sterk genoeg meer en dat mormel wat er vanuit de ocean aankomt maakt daar gretig gebruik van.  Ik hoop op een wonder, maar dit gaat niet goed komen denk ik.  Pff  en die sneeuw in België kakt ook in als een plumpzak.  Bah, vind-ik-niet-leuk.... ;)

arjanbruggink

Citaat van: ron12 op ma 21 jan 2013 - 20:13
alweer 13 jaar geleden waar blijft de tijd
Plak er nog ff 10 jaar bij  :P ;) Maar op zo'n storm zitten we niet te wachten eigenlijks
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Aern

Citaat van: Kiwitwins op ma 21 jan 2013 - 20:18
:o :o :o OMG!!! Dat is dus echt iets om in de gaten te houden... Maar hoe was de situatie vooraf gaande...temp, sneeuw of compleet ander weerbeeld dan nu?  Ik kan het me niet meer herinneren..

Nee, we kwamen toen niet uit een vorst periode, maar het was wel rond dezelfde tijd van het jaar. En de luchtdrukverdeling
was toen wel wat anders. Maar de positie en grootte van de depressie lieten mij gelijk aan die weerkaart van toen denken.

Kiwitwins

Citaat van: arjanbruggink op ma 21 jan 2013 - 20:21
Plak er nog ff 10 jaar bij  :P ;) Maar op zo'n storm zitten we niet te wachten eigenlijks

Nee eigenlijk niet nee, heb net een nieuwe schutting staan over 22 meter lengte. En die staat precies zo dat die een zw wind (of z of w) schitterend opvangt.. Ik had daar graag nog langer van genoten...
Het is maar dat je het weet.

Reutel

Citaat van: Kiwitwins op ma 21 jan 2013 - 20:24
Nee eigenlijk niet nee, heb net een nieuwe schutting staan over 22 meter lengte. En die staat precies zo dat die een zw wind (of z of w) schitterend opvangt.. Ik had daar graag nog langer van genoten...

Relax Kiwi  8) Kaarten gaan heus nog veranderen na een week...

Kiwitwins

Citaat van: Reutel op ma 21 jan 2013 - 20:26
Relax Kiwi  8) Kaarten gaan heus nog veranderen na een week...

Kiwi is super chill!!! Ik zie het allemaal wel komen of gaan... ;D 8)
Het is maar dat je het weet.

Reutel

EC geeft ook lekkere woei op 29 januari  8)

Maarrr... nog lange termijn... dus kan alle kanten op!

Marcel1976

Citaat van: Reutel op ma 21 jan 2013 - 20:26
Relax Kiwi  8) Kaarten gaan heus nog veranderen na een week...
Staat mij al te ver vast in de kaarten.  Dat kreng gaat er komen. Alleen qua storm en zo zal het wel meevallen, alleen gaat ie onze mooie witte deken wegspoelen.

just0408

En waar sneeuwt het nog steeds terwijl het in de rest van het land droog is? Juist ... in Groningen. Die gasten in Groningen moeten niet zeuren als ze een keer de boot mislopen, want ze krijgen vaak het meeste sneeuw.
Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal