Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223245 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiwitwins

Citaat van: grizzrh op zo 20 jan 2013 - 23:38
nee nee! ik zit op 124m.

Maastricht : Terreinhoogte: +114,0 meter t.o.v. NAP

Klopt van jou Grizzz. ik zat het centrum van Maastricht te type via Wiki. Hoensbroek is 74,

Het hoogste punt is 323 boven NAP Vaals
Het is maar dat je het weet.

TimK21

De dooi in Maastricht is het gevolg van die warme lucht die binnen probeert te dringen. Daarmee komt de koude lucht dus ook in botsing met die oprukkende 'warme' lucht, die het vervolgens aflegt. Maar die 'botsing' geeft wel meer neerslagkansen en dus is die opwarming in Maastricht een signaal dat de neerslag zal gaan intensiveren.
Challenge accepted!

NitroGenetics

Citaat van: Ramon Oost op zo 20 jan 2013 - 23:40
Als je in de legenda kijkt kom je uit op 5-10mm (1mm is gemiddeld 1cm sneeuw)
denk dat dat echter ligt hoe compact de vlokken zijn als je het over korrelsneeuw hebt dan zal het lager uitvallen, als he het over koeien vlokken hebt is het allemaal wat luchtiger, kan zo een cm of 2/3 schelen per 10cm

Stephanie


bliksems

Citaat van: Ramon Oost op zo 20 jan 2013 - 23:40
Als je in de legenda kijkt kom je uit op 5-10mm (1mm is gemiddeld 1cm sneeuw)
ja inderdaad.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Ramon Oost

Citaat van: NitroGenetics op zo 20 jan 2013 - 23:44
denk dat dat echter ligt hoe compact de vlokken zijn als je het over korrelsneeuw hebt dan zal het lager uitvallen, als he het over koeien vlokken hebt is het allemaal wat luchtiger, kan zo een cm of 2/3 schelen per 10cm

Ja klopt, er zijn geloof ik formules om het te bereken..

Romigo

Hoe is het gesteld met de Polar Vortex, waardoor deze winterse setting mee is begonnen?

vdweste

Citaat van: Ramon Oost op zo 20 jan 2013 - 23:48
Ja klopt, er zijn geloof ik formules om het te bereken..

Waarbij je dus moet weten wat de diameter van de sneeuwvlok is? Ga jij het opmeten terwijl ie naar beneden valt?  :o Ik zou er dan wel 10 meten en het gemiddelde nemen. :)

Citaat van: Romigo op zo 20 jan 2013 - 23:49
Hoe is het gesteld met de Polar Vortex, waardoor deze winterse setting mee is begonnen?

Daarvoor zul je bij Johann moeten zijn, maar die heeft zn kop nog niet laten zien vanavond. :)

bliksems

Citaat van: NitroGenetics op zo 20 jan 2013 - 23:44
denk dat dat echter ligt hoe compact de vlokken zijn als je het over korrelsneeuw hebt dan zal het lager uitvallen, als he het over koeien vlokken hebt is het allemaal wat luchtiger, kan zo een cm of 2/3 schelen per 10cm
dinsdag waren het koeienvlokken!doe mij die maar weer dan!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

ron12

Citaat van: Kiwitwins op zo 20 jan 2013 - 23:42
Klopt van jou Grizzz. ik zat het centrum van Maastricht te type via Wiki. Hoensbroek is 74,

Het hoogste punt is 323 boven NAP Vaals
geen wonder dat het bij jullie boven nul is,jullie zitten dicht bij de warme luchtlagen he,dus  in de rest van nederland blijft het gewoon vriezen ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

MWegman

Volgens de VID:
In de komende nacht valt er lokaal nog tot 10 centimeter sneeuw. Ook tijdens de ochtendspits kan het, in de noordelijke helft van het land, nog sneeuwen.

Voor de maandagochtendspits zal de sneeuwval grote hinder opleveren: in het zuiden omdat de dan gevallen sneeuw nog niet overal opgeruimd kan zijn, in het midden en noorden omdat er dan nog sneeuw valt.

Het is de verwachting dat delen van snelwegen, waaronder spitsstroken, niet sneeuwvrij zullen zijn. Voor provinciale en lokale wegen geldt dat in nog grotere mate.

De VID verwacht dan ook een zeer zware spits met een gezamenlijke filelengte van rond de 500 kilometer. Wel kan de situatie per gebied verschillen, het is daarom van belang de verkeersinformatie te blijven volgen.
Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

bliksems

Citaat van: vdweste op zo 20 jan 2013 - 23:50
Waarbij je dus moet weten wat de diameter van de sneeuwvlok is? Ga jij het opmeten terwijl ie naar beneden valt?  :o Ik zou er dan wel 10 meten en het gemiddelde nemen. :)

Daarvoor zul je bij Johann moeten zijn, maar die heeft zn kop nog niet laten zien vanavond. :)
er een foto van nemen terwijl het valt en aan de hand daarvan de grootte bepalen.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

NitroGenetics


Ramon Oost

KNMI Guidance gaf het al aan dat de temperaturen in het zuidoosten even boven nul konden komen.

"Temperaturen nu tussen -2 en -5 graden. Harmonie en EC laten het zuidoosten even boven nul komen, lijkt wat te hoog (aanvoer net iets zuidelijker). "

zwoof

Citaat van: albalinda op zo 20 jan 2013 - 23:32
Hier zijn mijn straatstenen in 20 minuten van rood naar wit gekleurd :-*
Soms zijn ze weer even rood, maar na de volgende windvlaag zijn ze weer wit 8)
Nee, ik gebruik geen genotsmiddelen :P

;D  ;D
Gaat hier de hele dag al zo dat ge-flip-flap.

Gebied komt hier straks ook binnen. Eens kijken wat er in zit.


Citaat van: Stephanie op zo 20 jan 2013 - 23:46
Koeien vlokken ::) ;D
Hahahaha.

Koeienvlokken.. Hehe geweldig! ;D

Youri

Hier sneeuwt het nu behoorlijk.  :)

Ramon Oost

Citaat van: vdweste op zo 20 jan 2013 - 23:50
Waarbij je dus moet weten wat de diameter van de sneeuwvlok is? Ga jij het opmeten terwijl ie naar beneden valt?  :o Ik zou er dan wel 10 meten en het gemiddelde nemen. :)


Nee heeft te maken met de sneeuwdichtheid, als deze 125 tot 175 kg/m3 zou zijn, is 1mm neerslag circa 0.6-0.8 cm sneeuw (aldus de guidance van 13 januari). Wat de dichtheid vandaag is/was weet ik niet (heb namelijk geen idee hoe je dit moet berekenen). Als iemand het weet... ;)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

vdweste

Gebied lijkt nu te activeren op de lijn Nijmegen-Amsterdam. Ten zuiden daarvan zal er denk ik nog maar weinig sneeuw vallen, of het moet vanaf nu zuidelijker gaan activeren.

Romigo

Citaat van: zwoof op zo 20 jan 2013 - 23:59
*knip*


Koeienvlokken.. Hehe geweldig! ;D

Ik ken alleen chocovlokken. Zal morgen eens bij de AH vragen naar koeienvlokken...whaha

Powered by EzPortal