Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297699 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: TaL op zo 20 jan 2013 - 18:23
Hoi gilleeesss, jij was vanmiddag niet zo positief, hoeveel is daar nu eigenlijk al gevallen? Hier als provinciegenoot aan de kust kan ik toch wel melden dat er 12 cm is gevallen :D

Hier 5?

Weatherman

Citaat van: Tyshane op zo 20 jan 2013 - 18:33
Kerel, tis gewoon een plaatje, klikken en kieken! :P Plaatjes zeggen soms meer dan 1000 woorden, snap je. :P Die reden weet ik wel. ;)
Ja omdat je zei of ik het ook gelezen had  ;), maar plaatje heb ik gezien ja.

@winter, bedankt  :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Tyshane

Citaat van: Weatherman op zo 20 jan 2013 - 18:35
Ja omdat je zei of ik het ook gelezen had  ;), maar plaatje heb ik gezien ja.

Oh so, ja ik bedoelde 'gezien'. :) Zo'n plaatje maakt het juist zo inzichtelijk als je de teksten even niet begrijpt. :)

Chase-Stormer

Eerste sneeuwdekje van deze winter is zich aan het ontwikkelen :D


Het is nog steeds heel fijn poedersuiker-sneeuw wat er valt wat alle kanten op waait

Weatherman

Citaat van: Tyshane op zo 20 jan 2013 - 18:37
Oh so, ja ik bedoelde 'gezien'. :) Zo'n plaatje maakt het juist zo inzichtelijk als je de teksten even niet begrijpt. :)
Ja klopt, daar op is wel te zien dat er nog wel wat komt, al weet je het niet zeker.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Thunderfreak

De mensen die in het Noorden wonen en nog sneeuw verwachte,kijk even op de radar,daar is de verwachte sneeuwval. Activeerd weer boven het Noorden.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Kiwitwins

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 17:32
Het gebied met de cirkel in de gaten gaan houden ;)

Jaaaaaaaaa dat was het gebied wat ik bedoelde. Ik doe een dansje omdat ik eindelijk eens iets heb kunnen zeggen wat ergens op sloeg...
Het is maar dat je het weet.

jornonweer

Citaat van: Kiwitwins op zo 20 jan 2013 - 18:41
Jaaaaaaaaa dat was het gebied wat ik bedoelde. Ik doe een dansje omdat ik eindelijk eens iets heb kunnen zeggen wat ergens op sloeg...

hahaha, nu maar hopen voor ons limburgers dat het hier ook nog overtrekt  :P
Danger is real, fear is a choice.

dondertje127

Mooi ploatie chase-stormer!

Maar die sneeuw in Frankrijk, gaat dat snel genoeg dan om vannacht al sneeuw te geven voor het midden? Elders zie ik nergens sneeuw aankomen.

TimK21

Mensen moeten er rekening mee houden dat omdat het lagedrukgebied wegtrekt, de stroming (en neerslaggebieden!) ook veranderen van koers. Daardoor lijkt het soms de verkeerde kant op te trekken, maar dit verandert in de loop van de uren. Neem nu rustig een bakje koffie, gooi je voeten op tafel en wacht af.
Hirlam zit gewoon behoorlijk goed. Laat precies zien dat het momenteel droog is in een groot deel van Nederland, vooral de zuidelijke helft, en dat vanaf een uur of 8 de intensiteit weer toeneemt en dat er een tweede neerslaggebied 'aansluiting' zoekt. Vervolgens enige stagnatie, met zwaartepunt boven het midden en noorden, en morgen in de loop van de dag wegtrekkend.
Dat scenario is nog steeds van toepassing in mijn ogen.
Challenge accepted!

Thunderfreak

Citaat van: TimK21 op zo 20 jan 2013 - 18:44
Mensen moeten er rekening mee houden dat omdat het lagedrukgebied wegtrekt, de stroming (en neerslaggebieden!) ook veranderen van koers. Daardoor lijkt het soms de verkeerde kant op te trekken, maar dit verandert in de loop van de uren. Neem nu rustig een bakje koffie, gooi je voeten op tafel en wacht af.
Hirlam zit gewoon behoorlijk goed. Laat precies zien dat het momenteel droog is in een groot deel van Nederland, vooral de zuidelijke helft, en dat vanaf een uur of 8 de intensiteit weer toeneemt en dat er een tweede neerslaggebied 'aansluiting' zoekt. Vervolgens enige stagnatie, met zwaartepunt boven het midden en noorden, en morgen in de loop van de dag wegtrekkend.
Dat scenario is nog steeds van toepassing in mijn ogen.

Wat Hirlam verwacht,is al bezig. Kijk even op de radar boven het Noorden van Nederland.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

mbouman

Ik weet dat het wat zeikerig overkomt voor sommige onder ons, maar krijgt het zuidwesten (rdam etc) ook nog nieuwe sneeuw te verwerken vanavond, vannacht of morgen ? of is het uit met de pret voor hier ?    iemand een idee hierover ?
En wat betreft de ochtendspits voor morgenochtend ??? een ramp of gewoon normaal voor de randstad ?

dondertje127

Niet dat ik zou weten mbouman, maar ik ben morgen lekker op de fiets :D
Dik aankleden, muts op, sjaal om, handschoenen aan en gaan met die banaan :P

MamaAs



Remy

*sneeuw* iig soort van dan want het waait zo hard dat ik alleen streepjes zag in het licht van mijn zaklamp.
En er zitten harde stukjes in,maar met deze temperatuur en wind voelt alles hard aan in je gezicht :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jack 738

Komt er nu nog sneeuw in fryslan of gaat het niet door  :(
all i want is sno

Weatherman

Citaat van: Thunderfreak op zo 20 jan 2013 - 18:45
Wat Hirlam verwacht,is al bezig. Kijk even op de radar boven het Noorden van Nederland.
Laat maar komen, ik kan mooi vanuit mijn bank lantaarnpaal staren  ;D ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Chase-Stormer

Citaat van: MamaAs op zo 20 jan 2013 - 18:49
Kijk, Ninja sneeuw.!!

Wel mee uitkijken, die zijn extra verraderlijk ! je ziet namelijk niet vanuit welke hoek het komt  ;D

Powered by EzPortal