Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297706 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thunderfreak

Citaat van: glenn op za 19 jan 2013 - 16:44
En hopla in deze run wint België weer de hoofdprijs sneeuwhoeveelheden van 7 tot plaatselijk 11 cm !

Vindt het aardig verdeeld,je praat net alsof het een sneeuwdump is,maar gemiddeld ligt er na de stroring in zowel Belgie als Nederland tussen de 5 en 12 cm. En het blijft sneeuw dus kan het ook minder wezen of meer.  :)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Thunderfreak

Citaat van: boucheron op za 19 jan 2013 - 16:50
wij hebben weer goede papieren wat sneeuw betereft voor de koomende dagen volgens mij

Klopt,ziet er erg goed uit.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

wesleylollol

Citaat van: wesleylollol op za 19 jan 2013 - 16:51
heeft iemand een kaartje van bl en nl voor de sneeuw cm zo'n eentje al jan had gemaakt :)

matroesjka-world

Wel verrekte jammer dat het bij ons pas om een uur of 17:00 begint te sneeuwen, en dan maandag weer werken..... kunnen we er nog niet van genieten, ja pas maandagavond na het werk  :P :P

Maar als die 11-stedentocht niet doorgaat dan maar bakken met sneeuw, toch ???  ::) ::)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

wesleylollol


TimK21

Dus als ik de Hirlam goed interpreteer, krijgen we in Nijmegen dus eerst vanaf het middaguur sneeuw tot een uurtje of 6, daarna wordt het tijdelijk droog, om vervolgens vanaf een uur of 8/9 weer opnieuw sneeuw te krijgen omdat het gebied zich weer intensiveert. En dan blijft het tot diep in de nacht doorsneeuwen. Ik teken hiervoor!
Challenge accepted!

gilleeesss

Citaat van: wesleylollol op za 19 jan 2013 - 16:51
heeft iemand een kaartje van bl en nl voor de sneeuw cm

Kijk pagina 36 hirlam enzo, en kaartjes van mij..

wesleylollol

Citaat van: gilleeesss op za 19 jan 2013 - 16:53
Kijk pagina 36 hirlam enzo, en kaartjes van mij..
ik bedoel zo'n een die jan had gemaakt die vind ik wat over zichterlijker met de hoeveelheden want bij die andere staat geen cijfer in z-h XD

winter

Is GFS al binnen klopt Hirlam is mooi voor het westen zou best sneeuwbom kunnen worden als wat op de oceaan valt bij de kust gaat vallen dus ook spanning daar!

Koen-IJM

Als ik het me goed herinner zijn dit soort weersituaties onvoorspelbaar wat betreft de intensiteit. Nu ik voornamelijk 6-10 cm sneeuw zie voorbijkomen zou het mij niks verbazen als er her en der het dubbele zal gaan vallen.

Thunderfreak

Citaat van: wesleylollol op za 19 jan 2013 - 16:55
ik bedoel zo'n een die jan had gemaakt die vind ik wat over zichterlijker met de hoeveelheden want bij die andere staat geen cijfer in z-h XD

Hoeft toch niet meer,die staan er ook tussen. Verder gewoon afwachten.

Ga uit van tussen de 4 en 10 cm. Is het meer dan is dat mooi meegenomen

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

gilleeesss

Citaat van: wesleylollol op za 19 jan 2013 - 16:55
ik bedoel zo'n een die jan had gemaakt die vind ik wat over zichterlijker met de hoeveelheden want bij die andere staat geen cijfer in z-h XD

Hmm jan heeft nog niet zo'n kaartje gemaakt of wat bedoel je?

TimK21

Citaat van: wesleylollol op za 19 jan 2013 - 16:55
ik bedoel zo'n een die jan had gemaakt die vind ik wat over zichterlijker met de hoeveelheden want bij die andere staat geen cijfer in z-h XD

Kom op hee, laten we nou niet weer met z'n allen gaan beginnen. De kaarten worden gepost, die zijn over het algemeen vrij duidelijk, er worden genoeg teksten geplaatst met voorspellingen waar er hoeveel sneeuw gaat vallen. Een béétje zelf moeite doen mag ook wel. Even de laatste 3pagina's doorscrollen en je weet genoeg.
Challenge accepted!

Stephanie

Citaat van: wesleylollol op za 19 jan 2013 - 16:55
ik bedoel zo'n een die jan had gemaakt die vind ik wat over zichterlijker met de hoeveelheden want bij die andere staat geen cijfer in z-h XD
Je kunt de geschatte hoeveelheid aflezen waar Wel getallen staan, en verder naar de kleur van de kaart kijken om te vergelijken met jouw omgeving.
Dat kaartje van jan is ook maar een schatting :).
Ga er maar vanuit dat je sneeuw krijgt, de precieze hoeveelheid is toch afwachten, ook deze runs geven geen 100% zekerheid.

gilleeesss

Citaat van: TimK21 op za 19 jan 2013 - 16:57
Kom op hee, laten we nou niet weer met z'n allen gaan beginnen. De kaarten worden gepost, die zijn over het algemeen vrij duidelijk, er worden genoeg teksten geplaatst met voorspellingen waar er hoeveel sneeuw gaat vallen. Een béétje zelf moeite doen mag ook wel. Even de laatste 3pagina's doorscrollen en je weet genoeg.

Dat is waar.

wesleylollol

ja maar ik zie niet hoeveel erin Z-H gaat vallen

wesleylollol

Citaat van: wesleylollol op za 19 jan 2013 - 16:59
Edit Zorba: SVP plaatjes uit de quotes laten!
ja maar ik zie niet hoeveel erin Z-H gaat vallen ja miss via legenda

TimK21

Moet toch wel zeggen dat het er qua hoeveelheid wel beter uitziet dan de vorige run. Ik durf toch wel te stellen dat, zoals het er nu naar uit ziet, wel meer dan 3-7 centimeter gaat vallen. Vooral omdat het gebied eerst lijkt uit te doven, maar daarna (volgens Hirlam) weer nieuwe puf vindt om het grootste deel van het land 's avonds wederom weer onder de sneeuw te bedekken.
Als ik die run zo bekijk, denk ik dat regio Nijmegen toch mogelijk 10-12 centimter kan krijgen, maar dan moet het echt meezitten. Ik ga voor een centimeter of 8 voor de regio Nijmegen.
Challenge accepted!

wesleylollol

maar ik ben ook blij met al die kaarten maar ik vroeg alleen zo'n kaart zo erg is dat toch niet XD
als nog laten we weer terug op het onderwerp winterverwachtingen

Thunderfreak

Citaat van: wesleylollol op za 19 jan 2013 - 16:59
[http://i45.tinypic.com/2lnye84.jpg[/img] ja maar ik zie niet hoeveel erin Z-H gaat vallen

Ga uit van tussen de 4 en 10 cm. Blijft toch wel gokken,kijk terug op andere situatie's,die waren ook altijd verschillend. Sneeuw blijft gewoon lastig.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Powered by EzPortal