Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297757 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snow!

Hier is het nu helemaal helder geen wolkje te bekennen !, hopelijk blijft het zo ... koelt het vanavond lekker af !

Thunderfreak

Citaat van: grizzrh op za 19 jan 2013 - 13:46
Jammer :P ik zou nog wel eens een little ice age willen meemaken! Maar de kans bestaat nog altijd denk ik toch wel, dat er een ijstijd zou onstaan, maar die opbouw ervan is volgens mij toch wel een ruime periode!


Als wij mens verder gaan,hoe we nu bezig zijn en al het ijs zal gaan smelten stokt de oceaan stroming met alle gevolgen van dien,en dat zal niet de eerste keer zijn,alleen nooit in mensenheugenis gebeurd.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Bacci

Dit gaat echt nergens meer over mensen. MORGEN zul je zien hoeveel sneeuw je krijgt.

xzaz

Citaat van: grizzrh op za 19 jan 2013 - 13:46
Nederland wacht het liefste totdat het gebeurd is :P en dan zeggen ze "ja we moesten eigenlijk.."
Alsof een waarschuwing enige verandering met zich meebrengt.

Citaat van: Bacci op za 19 jan 2013 - 13:51
Dit gaat echt nergens meer over mensen. MORGEN zul je zien hoeveel sneeuw je krijgt.
Dit
De winter is nog niet eens begonnen!

gilleeesss

Citaat van: xzaz op za 19 jan 2013 - 13:46
Misschien is het handig om een kaartje te maken als je zin en tijd heb; straks komen al die vragen die we elk jaar weer krijgen.

Ja dat is waar. Maarja, is denkik nog veel werk, en denk dat zowel jan als johan het ook druk hebben.

Southman

Mensen kap eens met die vragen over hoeveel cm je krijgt, kijk naar die kaarten en tel het op.
Je moet tegenwoordig eerst 5 pagina's lezen met de vraag of men sneeuw krijgt, voordat je de informatie hebt die je wilt. Daarnaast is het pas 100x gezegd in de afgelopen 8 topics dat het moeilijk te voorspellen is.......  >:(
I like extreme weather!

jeffrey83

Jan, Johan... Morgen wordt er een potje voetbal gespeeld in Amsterdam.. nu willen mijn vrienden en ik met de trein... Hoe groot schat jij de kans dat de wedstrijd door gaat en wij nog thuis komen ? We vertrekken om 9 uur en gaan terug uit amsterdam rond 6 uur.

xzaz

Citaat van: jeffrey83 op za 19 jan 2013 - 13:54
Jan, Johan... Morgen wordt er een potje voetbal gespeeld in Amsterdam.. nu willen mijn vrienden en ik met de trein... Hoe groot schat jij de kans dat de wedstrijd door gaat en wij nog thuis komen ? We vertrekken om 9 uur en gaan terug uit amsterdam rond 6 uur.
Hou gewoon rekening met vertragingen en laat het over je heen komen, je komt vanzelf wel weer thuis. Als het echt erg wordt krijg je van de NS gratisss koffie :)
De winter is nog niet eens begonnen!

winter

Mooi om tezien niks is zeker zelfs de professionele sites kunnen niet precies zeggen hoeveel er valt.
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/33fd8566c5f6d6b834e11de27bf2d52f/article/pegels_uit_waterbakje.html
Voorkant neerslaggebied nu rond het midden van Frankrijk.

Jenkie

Citaat van: jeffrey83 op za 19 jan 2013 - 13:54
Jan, Johan... Morgen wordt er een potje voetbal gespeeld in Amsterdam.. nu willen mijn vrienden en ik met de trein... Hoe groot schat jij de kans dat de wedstrijd door gaat en wij nog thuis komen ? We vertrekken om 9 uur en gaan terug uit amsterdam rond 6 uur.

Verwacht je nou echt dat ze hier een antwoord op kunnen geven?!

TimK21

Momenteel bij mijn ouders in Gendringen, Achterhoek. Weerstation geeft momenteel een zeer koude -4.2 aan met een verraderlijk vieze oostenwind.

Ik heb geluk morgen. De sneeuw laat iets langer op zich wachten dan eerder deze week werd verwacht, de regio Achterhoek krijgt pas tegen het middaguur de eerste sneeuw te verwerken, wat mij genoeg kans geeft om daarvoor nog richting Nijmegen te komen met de trein. Hoop ik dan maar. Een béétje vertrouwen in het openbaar vervoer mag wel toch...oh, wacht.

Voor zover ik de kaarten, verwachtingen en beoordelingen heb bekeken kan ik er toch redelijkerwijs wel vanuit gaan dat de regio Nijmegen zich mag opmaken voor een hele dag sneeuw, vanaf het middaguur tot in de late uurtjes in de nacht naar maandag, met zo'n 6/7 cm, heel misschien wel wat meer, tot gevolg. Gelukkig geen ijzel of ijsregen waarschijnlijk. Misschien dat we maandagavond nog wat meepakken van het zwakke gebiedje wat dan overtrekt, maar dat zal toch wel niet meer dan een centimetertje of 2 opleveren. Iemand die daar meer over weet/denkt te weten, over dat tweede neerslaggebied?
Challenge accepted!

Thunderfreak

Citaat van: jeffrey83 op za 19 jan 2013 - 13:54
Jan, Johan... Morgen wordt er een potje voetbal gespeeld in Amsterdam.. nu willen mijn vrienden en ik met de trein... Hoe groot schat jij de kans dat de wedstrijd door gaat en wij nog thuis komen ? We vertrekken om 9 uur en gaan terug uit amsterdam rond 6 uur.

En de wedstrijd gaat hoe dan ook door,dak is dicht! Of de Rotterdammers moeten weer eens vast staan,dan geen wedstrijd,maar verwacht de sneeuw pas rond 11e in de rotterdamse regio,en dan is Feyenoord al onderweg.

En iemand kan ook de auto pakken,het is Zondag dus weinig verkeer,en hoef je niet te klagen tegen de NS ook.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

TimK21

Citaat van: jeffrey83 op za 19 jan 2013 - 13:54
Jan, Johan... Morgen wordt er een potje voetbal gespeeld in Amsterdam.. nu willen mijn vrienden en ik met de trein... Hoe groot schat jij de kans dat de wedstrijd door gaat en wij nog thuis komen ? We vertrekken om 9 uur en gaan terug uit amsterdam rond 6 uur.

D'r zit een dak op dat stadion, wat denk je zelf...
Challenge accepted!

grizzrh

Citaat van: xzaz op za 19 jan 2013 - 13:51
Alsof een waarschuwing enige verandering met zich meebrengt.

Ja nee maar wat moet je met een waarschuwingssysteem als je er geen gebruik van maakt ;)
Van een vriend van mij gehoord uit UK dat veel supermarkten leeg gekocht zijn e.d.
Doenrade, Limburg

jeffrey83

Citaat van: TimK21 op za 19 jan 2013 - 13:57
D'r zit een dak op dat stadion, wat denk je zelf...

December 2010....

winter

Sneeuw trekt volgens weer.nl heel langzaam het land binnen rond 12 uur in de middag hebben ongeveer alleen de zuidelijk provincies sneeuw.
Uit het bericht van weer.nl verwacht dat rond een uur of 17/18 sneeuwgrens rond de lijn A'dam - Enschede ligt.
Jan wat verwacht jij qua sneeuwhoeveelheden (nog steeds 10 tot 15cm)  en zijn er al nieuwe gifjes???

xzaz

Citaat van: grizzrh op za 19 jan 2013 - 13:58
Ja nee maar wat moet je met een waarschuwingssysteem als je er geen gebruik van maakt ;)
Van een vriend van mij gehoord uit UK dat veel winkels leeg gekocht zijn e.d.
Dat komt niet omdat men aan het inslaan is maar omdat de bevoorrading niet soepel verloopt, dat weet ik nog van mijn tijd in de C1000.
De winter is nog niet eens begonnen!

Brisk

Citaat van: jeffrey83 op za 19 jan 2013 - 13:54
Jan, Johan... Morgen wordt er een potje voetbal gespeeld in Amsterdam.. nu willen mijn vrienden en ik met de trein... Hoe groot schat jij de kans dat de wedstrijd door gaat en wij nog thuis komen ? We vertrekken om 9 uur en gaan terug uit amsterdam rond 6 uur.

En kunnen Jan en Johan dan gelijk even zeggen wat de uitslag wordt ivm toto..... *zucht*
Let is snow, let it snow, let it snow!

grizzrh

Citaat van: winter op za 19 jan 2013 - 13:59
waar sneeuwt het om 19 uur in de avond morgen


Bekijk de gifjes en je ziet t :P er is ook niet echt veel duidelijkheid hoe de sneeuwbui beweegt e.d. dat was dinsdag ook zo.. tis nu eenmaal moeilijk in te schatten.

Citaat van: xzaz op za 19 jan 2013 - 14:00
Dat komt niet omdat men aan het inslaan is maar omdat de bevoorrading niet soepel verloopt, dat weet ik nog van mijn tijd in de C1000.

Heeft niets met voorraad te maken het sneeuwt net sinds gisteren goed daar, en alles is opgekocht omdat iedereen bang wordt gemaakt daar van horror winter zoveel sneeuw blablabla. En de britten zijn niet zo Heel goed met sneeuw!

Citaat van: Brisk op za 19 jan 2013 - 14:00
En kunnen Jan en Johan dan gelijk even zeggen wat de uitslag wordt ivm toto..... *zucht*

hahahahha dat is een goeie :D
Doenrade, Limburg

jeffrey83

Citaat van: Thunderfreak op za 19 jan 2013 - 13:56
En de wedstrijd gaat hoe dan ook door,dak is dicht! Of de Rotterdammers moeten weer eens vast staan,dan geen wedstrijd,maar verwacht de sneeuw pas rond 11e in de rotterdamse regio,en dan is Feyenoord al onderweg.

En iemand kan ook de auto pakken,het is Zondag dus weinig verkeer,en hoef je niet te klagen tegen de NS ook.

Normaal pakken we elke wedstrijd de auto, alleen niemand wil de BOB zijn ;)

Powered by EzPortal