Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297711 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcellang

GFS voor t N/O  geplaatst vanochtend 09.00 uur t/m 30 januari gemiddelde onder 0  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Marsel

Citaat van: Weatherman op za 19 jan 2013 - 09:39
Het is weer super spannend, net als afgelopen keer, toen liep ook alles anders en kregen we dik 5 cm meer
als verwacht was.  :)

Tja sneeuw, vooral de verwachte hoeveelheid sneeuw, is en blijft een last-minute verschijnsel.
Het aardige is dat activatie en deactivatie van neerslagzones uiteraard ook plaatsvindt wanneer de overheersende neerslagvorm regen is. Dan kijken we niet op of om, want ach één of twee mm extra is niet heel belangrijk en ingrijpend.
Laat dat  kleine beetje neerslag morgen nou net grofweg één of twee cm extra sneeuw op kunnen leveren...Dan staat heel Nederland weer op z'n achterste poten en zitten wij morgen weer uren naar de radar te staren, zoekend naar die echo's die misschien net dat extra beetje sneeuw opleveren. Haha.
Van sneeuw krijg zelfs ik nog altijd de kriebels :D....

Joep

Reinier van de Berg net via Twitter

Reinier van den Berg ?@weermanreinier
Volle week vorst te gaan, vooral 2e helft komende week koud. Serieuze dooiaanval waarschijnlijk in volgende weekend


Marsel

Citaat van: Joep op za 19 jan 2013 - 09:58
Reinier van de Berg net via Twitter

Reinier van den Berg ?@weermanreinier
Volle week vorst te gaan, vooral 2e helft komende week koud. Serieuze dooiaanval waarschijnlijk in volgende weekend

Bijna letterlijk de EC00Z EPS uitvoer in woorden vertaald.
Maar dan nog, ik zeg doen :D! Begin komende week wel wat kwakkelig ogend voor de zuidelijke delen van de Benelux met overdag licht positieve temperaturen mogelijk.
In dergelijke situatie met oprukkende (sneeuw?) storingen vanuit het zuidwesten geldt hoe verder naar het noorden hoe langer het koud is.

Ries

Goh, zelden zo uitgekeken naar het eind van het weekend  :o zullen we hier dan ook onze portie witgoed eindelijk krijgen? Met die intensivering alhier volgens KNMI en het nog langer doorsneeuwen op maandag kan die 7cm. best wel eens gehaald worden; LEUK! 't Is nu zo saai winters hier, zo zonder sneeuw.

Dzjengis

Al dagen geven de modellen aan dat er vanaf de 28ste of 29ste gaat dooien en het niet meer onder nul komt. Zo heel veel twijfel kan hier dan toch ook niet over bestaan?

Joep

Jan Visser via Twitter

JAN VISSER ?@janvissersweer
Vandaag een droge dag, zondag van het zuiden uit lichte sneeuw en door de wind ook stuifsneeuw http://bit.ly/WNfynN 


MamaAs

Wij staan klaar om te gaan schaatsen, zie ik de windchill: -13. HALLO JUMBO! bbrrrrr.

Fantastisch voor de ijsgroei trouwens. Hopen dat er toch wat bij komt deze 2 dagen voordat het gaat sneeuwen.

marco-groningen

Citaat van: Dzjengis op za 19 jan 2013 - 10:04
Al dagen geven de modellen aan dat er vanaf de 28ste of 29ste gaat dooien en het niet meer onder nul komt. Zo heel veel twijfel kan hier dan toch ook niet over bestaan?

Is nog niks zinnigs over te zeggen. Is nog lange termijn.

MamaAs

Citaat van: Dzjengis op za 19 jan 2013 - 10:04
Al dagen geven de modellen aan dat er vanaf de 28ste of 29ste gaat dooien en het niet meer onder nul komt. Zo heel veel twijfel kan hier dan toch ook niet over bestaan?

Naarmate je het weer verder vooruit bekijkt en probeert te voorspellen, hoe meer de modellen richting de jaargemiddelden gaan omdat de onzekerheid zo groot is.
Daar is dus weinig over te zeggen :)

Maurice Vroegrijk

we zullen het wel zien...

Jan van Ooijen

Eerst nog maar eens zien, we zouden dit weekend toch ook dooi krijgen?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

WinschoterWeer

Citaat van: albalinda op za 19 jan 2013 - 09:47
GFS voor t N/O  geplaatst vanochtend 09.00 uur t/m 30 januari gemiddelde onder 0  8)
Daar word ik nou zo vrolijk van hè .  ;D

Maurice Vroegrijk

we zullen het wel zien...

Johann

De "Friese"  50 members T2m prikpunt Leeuwarden komende 10 dagen.
Straks nog de 15 daagse...




WinschoterWeer

Citaat van: Ries op za 19 jan 2013 - 10:04
Goh, zelden zo uitgekeken naar het eind van het weekend  :o zullen we hier dan ook onze portie witgoed eindelijk krijgen? Met die intensivering alhier volgens KNMI en het nog langer doorsneeuwen op maandag kan die 7cm. best wel eens gehaald worden; LEUK! 't Is nu zo saai winters hier, zo zonder sneeuw.
Helemaal met je eens. Tis berekoud (althans voor het gevoel) en t doet niet winters genoeg aan. Kom maar op met die sneeuw! Terwijl de tuinvogels hier zicht tegoed doen aan ,geplette vetbollen op de grond, pindakaas, appels, brood en zonnebloempitten is het hier momenteel -3 graden. Ain nuvere poeste wind!  ;) 4bft en sta je te blauwbekken op de ijsbaan qua gevoelstemperatuur.  :D

DSDLimburg

Citaat van: Jan van Ooijen op za 19 jan 2013 - 10:22
Eerst nog maar eens zien, we zouden dit weekend toch ook dooi krijgen?
Precies en het lijkt erop of het elke keer wat verschuift, maar het maakt toch ook helemaal niet uit om eens een paar dagen boven nul uit te komen, kan toch ook niet altijd maar blijven vriezen. In de zomer heb je ook warmere dagen en koudere dagen. Snap niet echt dat mensen zich druk kunnen maken dat het even wat gaat dooien. Heb volgens mij hier toch ook wel vaker gelezen dat het tot einde van de maand winter zou kunnen blijven dus ik zou zeggen hou de moed erin. Waar ik me meer zorgen over maak dat is morgen en maandag als het hier echt gaat ijzelen met die bergjes hier in Limburg kunnen we onze lol op!! ::)
seizoen 2018/2019

Reutel

Pff die LT dooiaanval is nog zo ver weg, dat kan nog 20 keer veranderen. Ik maak me pas zorgen als het over vijf dagen nog op de kaarten staat. Bovendien kun je dan ook zien of de aanval gaat slagen, of dat het een tijdelijk dipje is.

winter

weerplaza is minder maar nog steeds 3 tot 7 cm verwacht het meeste in Zuiden en Westen van het land.

PatrickM

Weer het zuiden en westen het meeste sneeuw? Op de kaarten te zien valt er toch juist meer in het Noorden doordat het activeert ??

Powered by EzPortal